Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstiga kombinationer du gillar!

  • escarboucle 22 februari 2011

    Skrivet av ellabella07 den 22 nov 2010

    Jag har ett par favoriter som resten av familjen rynkar på näsan åt:
    ½ skalad avokado med en stor bit stark ädelost i hålet efter kärnan. In med det i micron på full effekt tills osten smält! Supergott!!{drool}
    Jag tar en bit ädelost, häller några droppar god whisky över och låter det krypa in i osten. Sedan lägger jag osten mellan två hembakade pepparkakshjärtan. Obs! Det är whiskyn som gör susen!
    Men det som de av någon anledning tycker är värst är när jag blandar keso med ett hårdkokt, hackat ägg, finhackad rödlök och en rejäl klick Kalles kaviar, smakar av med salt o peppar och äter rätt av med en sked som lunch!






    åhh jag tyckte allt det där verkade gott!! speciellt det där med keso!

    jag äter kaviar på ostmackan..det är gott! helst ska det vara stark ost. honung istället för kaviar är också gott!

  • escarboucle 22 februari 2011

    {mean}

  • Kvasthilda1 22 februari 2011

    Ostbågar o glass {eat}

  • sikaal 22 februari 2011

    Skrivet av escarboucle den 22 feb 2011

    Skrivet av ellabella07 den 22 nov 2010

    Jag har ett par favoriter som resten av familjen rynkar på näsan åt:
    ½ skalad avokado med en stor bit stark ädelost i hålet efter kärnan. In med det i micron på full effekt tills osten smält! Supergott!!{drool}
    Jag tar en bit ädelost, häller några droppar god whisky över och låter det krypa in i osten. Sedan lägger jag osten mellan två hembakade pepparkakshjärtan. Obs! Det är whiskyn som gör susen!
    Men det som de av någon anledning tycker är värst är när jag blandar keso med ett hårdkokt, hackat ägg, finhackad rödlök och en rejäl klick Kalles kaviar, smakar av med salt o peppar och äter rätt av med en sked som lunch!






    åhh jag tyckte allt det där verkade gott!! speciellt det där med keso!

    jag äter kaviar på ostmackan..det är gott! helst ska det vara stark ost. honung istället för kaviar är också gott!


    Även om jag inte gillar ädelost precis, så tycker jag att dina kombinationer låter jättegoda! Tror jag skall prova, maken älskar ädelost!

  • Cilla71a 22 februari 2011

    Keso med kaviar är oxå gott :)
    Hemlagad potatismos med sirap (endast till ugnstekt falukorv)
    Macka med smör ost & apelsinmarmelad, min bror brukade äta macka med ost & kaviar, Honungsmacka är oxå gott.
    Mackor med smör & strösocker eller sirap på åt jag när jag var liten & det inte fanns ngt gott pålägg hemma.
    Fläskpannkaka med jordgubbssylt mmmm

  • jas65 22 februari 2011

    Sill och senap= vilket blev senaps sill. Var tidigare en otänkbar kombination. Pommes mes socker är också gott.

  • lillawe 22 februari 2011

    {worship} Jag måste alltid ha ketchup till rimmat stekt fläsk. Min man ska ALLTID ha ketchup till pizzan...\o/

  • lillawe 22 februari 2011

    Oj, jag glömde! Sportbröd med en ostskiva och senap på..
    Min dotter ska alltid ha rödbetor till blodpuddingen.
    Den äldre dottern sak alltid ha lingonsylt till "dopp i grytan" . ..

  • FromHell 22 februari 2011

    hahaha konstigaste kombinationer måste vara

    tårta+öl
    pizza+ mousserande vin (helst rosa)
    milkshake0+pommes
    och att dippa chips i cola zero
    HAHAHAHAH

  • kuksugarsida 22 februari 2011

    (A) Har inte provat det själv men tydligen skall kanelbullar med Kalles kaviar vara en hit....

  • LillaC 22 februari 2011

    Skrivet av Lenkan den 22 nov 2010

    Panerad schnitzel med ris och bearnaisesås
    Formfranska med smör och senap på
    Popcorn med vitlökspulver
    Skogaholmslimpa med extrasaltat smör och jordgubbssylt

    När jag var liten åt jag även blodpudding med jordgubbssylt och doppade ostbågar i chokladsås {smirk}


    Några saker vill jag hålla med om: Popcorn med vitlökspulver är mums och även Ostkrokar i chokladsås (trodde jag va ensammen om den). MUMS.
    Vid jul avnjuter jag även tomtegröt med sirap och kanel.

  • palle123 23 februari 2011

    Mina kollegor på jobb tycker mina mackor med leverpastej och banan är konstigt. Eller att jag vill ha jordgubbssylt till fläskpannkakan

  • nocia 23 februari 2011

    Kalla pannkakor med kaviar. En annan kombo av sött och salt är kalla våfflor med gräddfil/creme fraiche, lök och lite rom. Mums!
    Sen har jag (nästan) alltid aromat på leverpastej vilket i nte alla tycker låter helt ok. :)

  • lika 23 februari 2011

    Knäckebröd med bregott gärna extra saltat, skivad banan och curry. super gått

  • badluckangel 23 februari 2011

    Känner några som brukar ha Ketchup på Risgrynsgröt :s

    Brukar själv ha jordgubbsylt på blodpudding {embarrassed}

  • fredanna 23 februari 2011

    Att äta grillchips och banan ihop är smaskens^^

  • DoctorWho 23 februari 2011

    Kardemumma- eller kanelbullar, bred smör på undersidan och lägg på en-två skivor conjaksmedwurts. En kopp svart kaffe till. Mums enligt mamma.

    Pappa hyvlar av många ostskivor (5-10 st) ringlar kaviar över, viker dubbelt och njuter.

  • Chillit 23 februari 2011

    smältost till pizzakanterna då jag äter pizza :) min far har en del udda som t ex. ist för att gräddstuva palt med mjölk så använder han hemmagjord gräddsås som man brukar ha till kött + grillkorv iblandat{sick}

  • DoctorWho 23 februari 2011

    Min farfar brukade spela kort med en kompis en gång i veckan. En köpte en gräddtårta, den andre brännvin.

  • robbz 23 februari 2011

    Skrivet av Annras den 19 nov 2010

    Sirap på potatismos!
    Man gör ett hål i moset med matkniven och häller sirapen häri. Fruktansvärt gott och säkert skånskt!
    {waving}


    Jag håller med dig...
    och jag är OCKSÅ en skåning ;)

    Min fru har lärt mig en härlig ovana
    att ha youghurt på smörgåsarna
    - bara en liten klick och sedan ta en rejäl tugga!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.