Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sveriges receptbok för tio personer

  • idespruta 27 mars 2010

    Nu har vi gjort en hemsida ang detta!! Och det har tillkommit lite nya regler och idèer. KIka in och var med.... www.familjenannorlunda.com

    En tia-lott för varje bidrag kommer med posten. (Y)Hej! Vi på www.idespruta.com håller på och gör en kokbok med lättlagat, billigt och för tio personer. Vi gör den tillsammans med alla som vill vara med. Har ni något kanonrecept på mat för tio pers så skicka det till [email protected] helst som ett world-dokument. Och om du skickar med en bra bild där ni tex sitter och äter den här rätten, eller era barn som kladdar när dom hjälper till att tillaga den, eller ni kanske tappar maten på golvet:).. Ju roligare bild, ju roligare kokbok. Tänk på att det är viktigt med måtten och att ni skriver utförligt hur man gör. Ert namn kommer också stå med på sidan som tipsare till just ditt recept. Vill du vara anonym så går det ju naturligtvis också.

  • jimboz 27 mars 2010

    ehhhh..Du är inne på en matsajt och ber om recept ?

  • mariaeng 28 mars 2010

    .

  • idespruta 28 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 27 mar 2010

    ehhhh..Du är inne på en matsajt och ber om recept ?


    Jag förstår att det kanske verkar konstigt:). Men det är så att vi måste/vill ha tillåtelse från den som har receptet att publicera det i boken!
    Det här är en bok som alla får vara med i med deras recept. Men vi provlagar rätten först och godkänner

  • idespruta 30 mars 2010

    :)

  • boz1965 30 mars 2010

    Lite futtigt med bara en tialott för ett recept ni kommer att tjäna betydligt mer på isf... (N)

  • Gnurf 30 mars 2010

    Du kan få lite poäng oxå boz...som du är mera van vid (H)

  • boz1965 30 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 30 mar 2010

    Du kan få lite poäng oxå boz...som du är mera van vid (H)


    Inte "poäng" jag är ute efter, de går ju ändå inte att använda till nåt vettigt. Men ska man bidra till en bok, vilken som helst, menar jag att ett gratisex. av den färdiga boken inte är för mycket begärt. ;)

  • boz1965 30 mars 2010

    Ni får gärna använda det här receptet om ni vill:

    Korv à-la Forsell

    Vad gäller bilden måste ni fråga Sahlle på Kokaihop eftersom det är hans bild som jag har fått lov att använda här. Men jag förväntar mig, som sagt, ett gratisex. av boken om ni använder receptet. ;)

  • idespruta 31 mars 2010

    Skrivet av boz1965 den 30 mar 2010

    Ni får gärna använda det här receptet om ni vill:

    Korv à-la Forsell

    Vad gäller bilden måste ni fråga Sahlle på Kokaihop eftersom det är hans bild som jag har fått lov att använda här. Men jag förväntar mig, som sagt, ett gratisex. av boken om ni använder receptet. ;)


    Tack för receptet.. En tialott kommer med posten. Och du, det är inte säkert det blir futtigt med en tia-lott. Kan bli 250000!!!;)

  • jimboz 31 mars 2010

    Här får du ett bidrag av mig..Se nu till att fullfölja denna idéspruta :)

    Persikokyckling

  • idespruta 31 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 31 mar 2010

    Här får du ett bidrag av mig..Se nu till att fullfölja denna idéspruta :)

    Persikokyckling


    Tackar allra ödmjukast:)..
    Lägger gärna till din kommentar också om jag får?
    tia-lotten kommer med posten.

  • jimboz 31 mars 2010

    Skrivet av idespruta den 31 mar 2010

    Skrivet av jimboz den 31 mar 2010

    Här får du ett bidrag av mig..Se nu till att fullfölja denna idéspruta :)

    Persikokyckling


    Tackar allra ödmjukast:)..
    Lägger gärna till din kommentar också om jag får?
    tia-lotten kommer med posten.


    Varsågod men lotten är inte nödvändig(Y)

  • idespruta 31 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 31 mar 2010

    Skrivet av idespruta den 31 mar 2010

    Skrivet av jimboz den 31 mar 2010

    Här får du ett bidrag av mig..Se nu till att fullfölja denna idéspruta :)

    Persikokyckling


    Tackar allra ödmjukast:)..
    Lägger gärna till din kommentar också om jag får?
    tia-lotten kommer med posten.


    Varsågod men lotten är inte nödvändig(Y)


    Jodå, som jag sa till boz1965. Kan bli 250000.. ;)

  • idespruta 1 april 2010

    Tack så mycket för recepten jag fått hittills. Har fått ganska många från annonsering också. Fortsätt att skicka recept till [email protected] ni får alltid en bekräftelse på att jag tagit emot ert mail. Får ni inte det så skicka igen, det är nämligen mail som inte kommit fram och det är ju riktigt tråkigt..

  • jimboz 1 april 2010

    Skicka min lott till Boz och låt han skrapa den åt mig ..Han har så hög moral så han skulle aldrig blåsa mig på vinsten.....{clap}

  • pangbruden 1 april 2010

    .

  • idespruta 5 april 2010

    Skrivet av pangbruden den 1 apr 2010

    .

    :)

  • idespruta 6 april 2010

    Jag har fått jättemånga recept direkt till hemsidan och det tackar jag jättemycket för.. Detta kommer bli jättebra. Vi lagar mat för glatta livet..
    www.idespruta.com

  • idespruta 9 april 2010

    Tia-lotterna gott folk är på väg!!!!!:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.