Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad läser du nu?

  • Emmamagdalena 25 augusti 2011

    Skrivet av Misty09 den 9 aug 2011

    Jag har också en bok till liggandes på nattduksbordet, ironiskt nog Victoria Beckhams favoritbok som hon döpt dottern efter........Harper Lees Dödsynden. Den är såååååå tråkig så jag kommer aldrig igenom den.

    Hur gör ni? Läser ni alltid färdigt en bok eller struntar ni i det?


    Jag tvingar mig igenom böckerna för jag tror alltid att dom blir bättre, även om det visar sig att dom inte blir det. Hur gör du?

  • Tingeling13 25 augusti 2011

    Jag läser Isprinsessan IGEN,
    Camilla Läckbergs nya bok släpps den 9/9 så jag tänkte friska upp minnet och läsa igenom serien innan den nya boken kommer. Så som ni förstår har jag lite att göra ;o)

  • DoctorWho 25 augusti 2011

    Blind sight av Ben Elton, en science-fiction satir om London.

  • Tittit-jippie 25 augusti 2011

    Läser en jättebrabok som heter "jag saknar dig jag saknar dig" en bok av Peter Pohl och Kinna Gieth, kan rekomendera boken stort!!! :)
    Ska verkligen se filmen som har kommit ut på bio nu ;)

  • umllh 26 augusti 2011

    Måste bara tipsa om sidan Boktipset.se
    Där kan man lista alla böcker man läser, betygsätta, recensera etc - och på så vis dels få tips av andra medlemmar med samma smak, dels få tips från sidans program. Gratis och jättekul!
    Aldrig förr läst så många bra böcker i sträck 8-|

  • Marre73 26 augusti 2011

    Detär väl den 19/9 Camilla Läckbergs bok släpps? Har satt upp mig på väntelista på den boken...
    Har läst Nora Roberts senaste: Some en drömbild,riktigt bra, rekommenderas. Har även läst Nora Roberts Livsfarlig utsikt,bra den med!

  • ms8 27 augusti 2011

    Just nu lyssnar jag på Stephnie Meyer-Genom dina ögon.En okej bok.

  • MissBi 27 augusti 2011

    Kommer ni ihåg Linda Olssons "Nu vill jag sjunga dig milda sånger`"? Visst var den underbar! Nu har jag börjat i hennes tredje, nyutkomna bok: "Det goda inom mig" och har höga förväntningar.

  • Gul13 27 augusti 2011

    Jag är så glad att ni är så många som hänger på här.

    Jag har börjat med 127 timmar - Aron Ralston.
    Mycket klättring är det i boken ... men när han beskriver i nutid där han sitter fast så är den väldigt bra.

  • siggepigge 27 augusti 2011

    John Ajvide Lindqvist "Lilla stjärna" den är en riktigt slukarbok!

  • todiiloo 27 augusti 2011

    Just nu läser jag "blodläge" av Johan Theorin

    Sen har jag precis läst ut "släktfeber" av Sara Paborn. På grund av att jag var tvungen, den var boken min läsecirkel skulle läsa senast. De övriga i cirkeln gillade den, men jag tyckte inte alls om den...

  • ciah 29 augusti 2011

    Jag läser Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt just nu :)

  • Dumlan 29 augusti 2011

    Jag ÄLSKAR att läsa! <3 Jag har läst en serie som alldrig tar slut! det är "tvillingarna" av Francine Pascal. Dom är sååååå bra! :D <3

  • LittleMissTessie 29 augusti 2011

    Jag läser A Dance With Dragons av George R. R. Martin. Det är del fem i en fantasyserie som heter A Song Of Ice And Fire. En del kanske bäst känner till del ett A Game of Thrones, som HBO nyligen gjort om till en TV-serie.

    Jag tror inte att detta är renodlad fantasy, så även de som känner sig skeptiska till den genren borde ge dem en chans. Fantasy är faktiskt en genre som egentligen inte lockar mig alls, men dessa är ruskigt bra.

  • MosterNettan 6 september 2011

    Jag läser Fyrmästarens dotter av Ann Rosman. Jag har två böcker till i hennes svit som väntar.
    Rosman jämförs tydligen med Läckberg och nån sa att hon är bättre. Det kan jag inte hålla med om, hon har visserligen samma upplägg som Läckberg men är betydligt rörigare. Jag hoppas hon bättrar på sig...

  • annasgroda 6 september 2011

    Skrivet av LillaMakrillen den 9 aug 2011

    Svärdet och Spiran av Ken Follett
    Är egentligen inte så förtjust i böcker, men den här har jag faktiskt svårt att lägga ifrån mig :)
    Helt underbar! ♥



    Då kan jag glädja dig med att han skrivit fler bra böcker, det är bara att låna upp sig på biblioteket. Myspys!

  • annasgroda 6 september 2011

    Har precis avslutat Niceville av Kathryn Stockett, en helt UNDERBAR bok.

  • tantdrake 6 september 2011

    har just läst ut Marianne Cederwalls tredje bok "Spinnsidan". De två första heter "Svinhugg" och "Svartvintern". Underbara böcker om Mirjam och Hervor - två härliga kvinnor i oerhört ljuvlig samklang med livet och alla dess vändningar. Finns även som ljudböcker där Susanne Alfvengren gestaltar gotländskan och Gun Olofsson från Vittangi/Kuivalihavaara ger röst åt norrbottniskan.

  • Majainorr 6 september 2011

    Vilka boktips!
    Läser själv "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Mycket bra!

  • Gul13 7 september 2011

    Läser nu Håkan Östlundhs andra bok "Dykaren".
    Lite som Jungstedt och Läckberg, i samma anda, inte så "djupt" men det är underhållande.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.