Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cheesecake

  • vitchokladkaka 12 mars 2009

    Hej jag är på jakt efter ett recept på cheesecake, men inte den varianten med bara lite fyllning utan jag vill ha med ycket fyllning så den blir så där hög och fin(L)

    jag har letat överallt men inte hittat något, hittar bara de med lite fyllning i...

  • fridolino 12 mars 2009

    Hej hej!
    Jag la precis in en otroligt god cheesecake. den blir ca 5-7 cm hög, om du gör den i en form om ca 24 cm i diameter. Anledningen till att den blir så fluffig och hög, är för att du vispar äggvitorna för sig, grädden för sig OCH äggulorna för sig!

    Lycka till och hör av dig om du har frågor kring receptet!

  • sajoh69 12 mars 2009

    Vet inte vilken typ av cheesecake du letar, men här kommer recept på en jättegod (Y)

    Cheesecake som alltid gör succé.

    :)

  • UllaC 12 mars 2009

    3 recept på cheesecake får du här. Tyvärr vet jag inte hur höga de blir, men det är mycket gott på dom.
    Räkcheesecake med saffran och vitlök(Y)
    Kavringstårta(Y)
    Festlig cheesecake(Y)

  • Cakeinmyvein 12 mars 2009

    Skrivet av vitchokladkaka den 12 mar 2009

    Hej jag är på jakt efter ett recept på cheesecake, men inte den varianten med bara lite fyllning utan jag vill ha med ycket fyllning så den blir så där hög och fin(L)

    jag har letat överallt men inte hittat något, hittar bara de med lite fyllning i...




    Då har jag den rätta cheesecaken för dig, såg det på tv då Gordon ramsey gjorde den.. överstatte receptet och testade måste bara säga JÄVLAR vad gott och fin blir den, mycket fyllning.. en favorit!

    I receptet..
    Smörj formen med smör innan (Jag gjorde det misstaget att glömma det och det vart inte så roligt) :p
    Botten: 75g Osaltat Smör och 175g Digestive kex (ca 12 kex om jag inte minns fel, men jag kan ha fel.. var ett tag sen jag gjorde den :P)
    Fyllning: 400g Philadelphiaost, 2 vaniljstänger, 100g Florsocker, 1 Apelsin bara skal, 300ml vispgrädde och såklart burkmandariner överst <3 :)

    Här är receptet så får du översätta allt själv ;) för jag är så dålig på att förklara
    http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/mandarin-cheesecake-recipe_p_1.html

  • grill 12 mars 2009

    Lättgjord tiramisutårta är som en cheesecake tycker jag....
    Frusen blåbär & citron cheesecake
    Turtle cheesecake

  • vitchokladkaka 31 mars 2009

    tack för alla bra idéer nu är det bara att prova sig fram och se vilket som blir bäst(L)

  • horrors 4 april 2009

    Picasso cheesecake.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.