Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

matbröds recept

  • zonale 6 juli 2008

    Jag bakar nästan alltid "på känn" men mäter degvätskan. Så till din fråga, Smulpajen. Ska baka focaccia redan i morgon igen. Är mer min egen variant för normalt sett innehåller det relativt mycket olivolja vilket jag minskat ner och använder rapsolja i stället. Om du vill så försöker jag mäta ingredienserna så att du kan få litet att gå efter.

  • Kicki8 6 juli 2008

    Blir köpe bröd oftast, men i helgen tog jag mig i kragen och bakade Källan bröd.Gott
    Källan bröd

  • Okänd 7 juli 2008

    Mitt favoritbröd är dessa ostfrallor.
    Ostfrallor

  • Bianca 7 juli 2008

    Jag bakar det mesta i matbrödsväg själv. Surdeg och kalljäst är grunden sen blir det lite Kajsa Warg över det hela. Eftersom jag inte är förtjust i sött bröd blir det gärna lite extra salt samt olika kryddörter i degen, ofta oregano som ger en underbar doft och smak. Brytbröd till festen är en klar höjdare...(Y)

  • Smulpajen 7 juli 2008

    Skrivet av hubert06 den 6 jul 2008

    Jag bakar nästan alltid "på känn" men mäter degvätskan. Så till din fråga, Smulpajen. Ska baka focaccia redan i morgon igen. Är mer min egen variant för normalt sett innehåller det relativt mycket olivolja vilket jag minskat ner och använder rapsolja i stället. Om du vill så försöker jag mäta ingredienserna så att du kan få litet att gå efter.


    Tack hubert06! Skulle vara kul om du lägger in receptet! Jag åker till Focaccians hemland i morgon!

  • Annlis 7 juli 2008

    Hos oss blir det både köpebröd och hembakat. Men helt klart är hembakat godast. (L)
    På min sida hittar ni recept på matbröd som är enkla att baka. :)

  • marsipangris 7 juli 2008

    I stort sett bara hembakat. I går bakade jag med vetesurdeg (utan jäst) och det blev hur gott som helst. Barnen har jag lärt äta surdegsbröd, men det är värre med mannen... :D

  • Bumbis 6 juli 2010

    Ibland bakar jag eget bröd men inte så ofta. Jag skulle vilja baka "grova" frallor som finns i de flesta affärer i lösvikt. Det är ju lätta och luftiga så det innehåller säkert mest vetemjöl men hur får dom den mörka färgen? Använder dom colorit kanske. Finns det någon insatt i ämnet så skulle jag gärna vilja ha receptet. Tack

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.