Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa lasagnen?

  • asamariah 29 september 2010

    Hej!

    Jag är sugen på att göra någon spännande lasagne, men har ingen inspiration. Jag kommer att använda färska lasagneplattor för det är godare. Vill gärna ha köttfärs och nåt grönt i (spenat!?).

    Så shoot, ge mig era allra smaskigaste lasagnetips!

  • Akvarinn 29 september 2010

    Hej,

    Kan tipsa om en annan god lasagen.
    Varva lasagneplattor med lager av skivade färska tomater, parmaskinka, basilika och parmesan-bechamelsås. Det är inte äckligt.

    Hälsningar
    Maria

  • Ulrika91 29 september 2010

    Jag har lagt in två lasagnerecept här som båda är populära! Lasagne är ju bara så gott :)
    Smarrig och krämig lasagne
    Mustig lasagne med bacon

    Då tar du bara och byter ut plattorna mot färska om du hellre vill ha det. Då går det även snabbare i ugnen.

  • 123Linnea 30 september 2010

    Lasagne med keso och spenat är jättegott. Det här receptet har jag inte provat, men något liknande. Det behövs ingen köttfärs!

    Vegetarisk lasagne med spenat

  • NicolinaZ 30 september 2010

    Svamp, spenat, basilika och ostsås blir nästan min favoritlasagne!

  • ownrocker 30 september 2010

    Skrivet av asamariah den 29 sep 2010

    Hej!

    Jag är sugen på att göra någon spännande lasagne, men har ingen inspiration. Jag kommer att använda färska lasagneplattor för det är godare. Vill gärna ha köttfärs och nåt grönt i (spenat!?).

    Så shoot, ge mig era allra smaskigaste lasagnetips!


    Prova att ha i Jalapeno samt någon god ost, kanske parmesan?

  • ms_nina 30 september 2010

    I mitt tycke så är Per Morbergs lasagne den allra bästa.
    Mustig och mycket krämig. Säkert inte mager men gooood.

  • Mistys 30 september 2010

    Min måg (kock) bjöd på en lasagne med nästan som chili con carne emellan istället för köttfärssås. Han använde små vita bönor och det blev supergott och saftigt. Annorlunda på ett positivt sätt!

  • Ulrika91 30 september 2010

    Laxlasagne

    Denna åt jag till middag idag och den var verkligen god.

  • amoz 30 september 2010

    Här är en god variant på lasagne:

    Italiensk skaldjurslasagne.

  • johanniee 1 oktober 2010

    Arlas "Lasagne Verde" med spenat och zucchini. Enormt god! För mig som är allergisk mot tomat, så är denna perfekt. Ta gärna lite extra muskot och släng ev på lite pinjenötter! Värt att prova. {bashful}

  • asamariah 1 oktober 2010

    Kan man göra vanlig köttfärs och blanda ner fetaost och spenat bara tro? Det är nåt sånt jag vill ha, men vet inte om det blir bra.
    Bör man göra torr köttfärs? Jag tycker sällan problemet är att lasagnen blir torr utan snarare att den blir slabbig.

  • maxxess 2 oktober 2010

    Skrivet av asamariah den 1 okt 2010

    Kan man göra vanlig köttfärs och blanda ner fetaost och spenat bara tro? Det är nåt sånt jag vill ha, men vet inte om det blir bra.
    Bör man göra torr köttfärs? Jag tycker sällan problemet är att lasagnen blir torr utan snarare att den blir slabbig.


    Feta passar enl mitt tycke ej bra, den smälter ju ej. Skall du ha spenat så pressa ur all vätska först. *ordentligt*

    Mitt tips: om du är en fena på köttfärsås, så gör då ditt bästa med köttfärsåsen, ta i 2 dl (torrt) vitt vin som vätska. Ha en ost som du gillar i bechamelsåsen. Låter som en klyscha, men ost & vin... mmm

  • Marre73 2 oktober 2010

    Skrivet av ms_nina den 30 sep 2010

    I mitt tycke så är Per Morbergs lasagne den allra bästa.
    Mustig och mycket krämig. Säkert inte mager men gooood.

    Håller absolut med,den är suverän!!!!!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.