Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa pastarätten

  • wiklund73 8 januari 2009

    Den här rätten är både lätt att göra och god.:D
    Gorgonzolasås till pasta

  • prinsessan69 8 januari 2009

    (L) Lasange, är absolut våran favorit hemma hos oss.....

  • Glitterfia 8 januari 2009

    Detta är min favorit

    Festgratäng

    Sen tycker jag det är jättegott med nästan vilka grytor som helst till tagliatelle. Kycklinggryta, fläskfilégryta, korvstroganoff osv...

  • anluk 8 januari 2009

    Älskar pasta i alla former. Spagetti och köttfärssås kan vara rena lyxmaten för oss. Har många pastarecept bland mina recept kolla gärna men här får du 2 favoriter:



    och

  • martina63 9 januari 2009

    Hej, måste slå ett slag för min Italienska tomatsås med smak av rostad vitlök, supergod att hälla över nykokt pasta med nyriven parmesan och lite färsk basilika direkt från krukan. Blir alltid succé och passar både till vardags och fest(Y)

  • lunsen 9 januari 2009

    Pasta är lite av favoriten här också....
    Det finns hur många recept på pastasåser som helst.
    Har jag riktigt ont om tid kan njag göra en pastasås av
    1 fräst gul lök
    1 brk tonfisk i vatten (använd både tonfisken och vattnet)
    1 pkt mellangrädde + lite vatten
    salt och peppar
    låt koka upp/ihop
    ev reda av såsen om man vill

    Låter sådär men är riktigt gott, absolut ett bra alternativ.
    Rätten är så snabb att pastavattnet måste på först...

  • pia61 9 januari 2009

    Vad många goá Pastarecept! Här kommer ett bidrag:

    Carbonara à la Pia

  • MatHanna 9 januari 2009

    Mums med pasta.....och här kommer 2 till......
    Spaghetti à la diavola
    Kycklingfilé i örtig vinsås med papadelle

  • matkatten 9 januari 2009

    Jättefräsch lasagne som smakar mums och känns lätt:
    Tina ett paket fryst spenat och rör ihop i en kastrull med en 500 g avrunnen keso. Smaka av med salt och peppar (om det blir över är det ett jättegott tillbehör till vad som helst, eller ät som det är!

    Rör ihop en valfri tomatsås med mycket vitlök, gör helst själv!!
    Min favorit är att steka massor med goda champinjoner och lite lök, skivad zucchini,
    Rör ner krossade tomater och krydda med massor av vitlök, örtsalt, peppar, röd chilepeppar,

    Varva de olika rörorna med förkokta lasagneplattor och toppa med riven ost. Värm i ugn 225 grader ca 20 min el tills osten fått färg. Efter halva tiden kan man hälla på lite mjölk runt i formen.
    Det blir slafsigt och supergott!!!
    ------

    Ett annat ännu lättare och lika gott är att rulla in kesoröran (med lite vitlök i) i färska lasagneplattor (typ cannelloni) och strö över riven ost och sen in i ugnen.

    Fy va hungrig jag blev nu :'(
    (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.