Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Älskar att hata?

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av Majainorr den 3 feb 2010

    Undermeningen var nog att framställa ditt mesta hatobjekt...


    Vad innebär ordet "hatobjekt" för dig?

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av Majainorr den 3 feb 2010

    Undermeningen var nog att framställa ditt mesta hatobjekt...


    Undermeningen var att man kan ha en hatkärlek till något. T.ex. vädret. Man hatar dåligt väder, men älskar att "gnälla" om det. Som Jan-Gunnar t.ex. Han hatar sådana trådar som den här, men fullkomligt ÄLSKAR att gnälla om det. Hade han inte haft det så hade han saknat det. Svårare behöver man inte göra det. :D

    PS! Jan-Gunnar: Skaffa dig ett liv istället för att sabba trådar här på MK! DS!

  • Okänd 3 februari 2010

    Jag bara väntade på det svaret! (L)

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 3 feb 2010

    Jag bara väntade på det svaret! (L)


    Har du egentligen alla hästar hemma?

  • Okänd 3 februari 2010

    Hatkärlek förekommer mellan två personer.
    Det går inte att ha hatkärlek till döda ting, t. ex väder.
    Hatkärlek är en hjärtesak som inte delas med andra.
    Men det kan ofta ses med avundsjuka hos människor son inte har någon hatkärlek tillsammans med någon annan.
    Hatkärlek är egentligen den enda sanna kärleken!(L)

  • saxa 3 februari 2010

    Inte det minsta gnällig.. Utan baserat på fakta. Att gnälla på småbagateller.. Det är ett I-lands bekymmer på högsta nivå..

    Så typiskt svensk utan dess like..

    SÅ fram för fler positiva människor, som vågar, vill och som ser framåt istället för att lägga en massa energi på småsaker som egentligen inte har någon som helst betydelse..

    Rannsaka er själva.. se framåt.. möjligheter och hur ni kan gå runt det ni egentligen tycker är ett bekymmer.

    Detta eller mitt tidigare inlägg är inget som är riktat mot någon som helst personifierad, utan en generellt tagen strof.

    :o

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)


    Ja, det måste vara jättejobbigt att gå omkring och hata gnälliga och negativa personer. :p För det KAN ju inte vara på det viset att du kanske själv var en liiiiten aning gnällig och negativ nu, eller??? :D

  • boz1965 3 februari 2010

    Jan-Gunnar

    Det är märkligt egentligen att du inte kan låta bli att sabotera mina trådar. Men jag tycker på ett sätt verkligen synd om dig. Du måste ha ett väldigt fattigt liv, och då talar jag inte ekonomi.

    Du kanske skulle må bra av att skaffa dig några fritidsintressen. Ta en tur ner till dagcentralen och drick en kopp kaffe och snacka lite med de andra panschisarna. Börja spela boule. Spela lite canasta eller wist. eller vad som helst så att du får lite annat att tänka på än att komma med insinuationer, pikar, sarkasmer och annat negativt. Kort sagt: Skaffa dig ett liv!

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Inte det minsta gnällig.. Utan baserat på fakta. Att gnälla på småbagateller.. Det är ett I-lands bekymmer på högsta nivå..

    Så typiskt svensk utan dess like..

    SÅ fram för fler positiva människor, som vågar, vill och som ser framåt istället för att lägga en massa energi på småsaker som egentligen inte har någon som helst betydelse..

    Rannsaka er själva.. se framåt.. möjligheter och hur ni kan gå runt det ni egentligen tycker är ett bekymmer.

    Detta eller mitt tidigare inlägg är inget som är riktat mot någon som helst personifierad, utan en generellt tagen strof.

    :o

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)


    Ja, det måste vara jättejobbigt att gå omkring och hata gnälliga och negativa personer. :p För det KAN ju inte vara på det viset att du kanske själv var en liiiiten aning gnällig och negativ nu, eller??? :D


    Men snälla saxa, rannsaka dig själv först - INNAN du kritiserar andra. Du bidrar ju själv till negativitet du påstår finns. Denna tråd är inte på något sätt menad att vara negativ, utan att föra på tal att folk ofta älskar att gnälla på saker som de egentligen inte kan göra nåt åt. Du, liksom Jan-Gunnar gör en höna av en fjäder och lägger in större betydelse i saker än vad som egentligen finns. Lighten Up - som jänkarna säger. Ta inte er själva på så stort allvar, för det är det ingen annan som gör. :)

  • Okänd 3 februari 2010

    Snälla boz, kan du inte förklara hur jag "saboterat" din tråd!

  • saxa 3 februari 2010

    Vi har inte kritiserat eller hängt ut någon från Mk...................

  • Majainorr 3 februari 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Vi har inte kritiserat eller hängt ut någon från Mk...................


    Inte hängt ut nån kanske, kritiserat och gnällt, helt klart tycker jag.
    Visst är det skönt att klaga, hihi! :D

  • sjsj 3 februari 2010

    Är det möjligen så att det pågår ett krig här på MK???

  • 123Linnea 3 februari 2010

    Saxa - är du en man?

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 3 feb 2010

    Snälla boz, kan du inte förklara hur jag "saboterat" din tråd!


    Jag ömkar dig verkligen JG. Du förstår tydligen inte det själv. Så jag ska inte strö salt i såren för dig. Ha ett bra liv, det lilla du har.

  • saxa 3 februari 2010

    Nu har vi sladdat långt ut i Offtopic träsket.. men men

    Vårat förra inlägg där vi började med Vi gjordes av oss båda. här hemma..

    Vi är två.....



    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Saxa - är du en man?

  • sjsj 3 februari 2010

    Jösses!!! Här har jag tydligen hamnat mitt i sandlådan!
    Känner starkt att jag ska undvika den här tråden. Bättre att lägga energin nån annanstans!(Y)

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av sjsj den 3 feb 2010

    Jösses!!! Här har jag tydligen hamnat mitt i sandlådan!
    Känner starkt att jag ska undvika den här tråden. Bättre att lägga energin nån annanstans!(Y)


    Hejdå! :)

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av sjsj den 3 feb 2010

    Jösses!!! Här har jag tydligen hamnat mitt i sandlådan!
    Känner starkt att jag ska undvika den här tråden. Bättre att lägga energin nån annanstans!(Y)


    Hejdå! :)


    Men du har inte svarat på vad jag "saboterat" för dig i din tråd.
    Vill gärna veta det!

  • Gnurf 3 februari 2010

    Oj, här inne har det hänt grejer sedan man senast kikade in :o Kivas Ni nu igen!?? :D

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 3 feb 2010

    Oj, här inne har det hänt grejer sedan man senast kikade in :o Kivas Ni nu igen!?? :D


    Nej du Gnurf.
    Inget kiv!
    Jag bara tycker att man inte kan "älska att hata".
    Men som vanligt får jag inte ha den åsikten enligt boz.
    Jag skiter i det.
    Kommer alltid att älska före att hata! (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.