Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Älskar att hata?

  • 123Linnea 3 februari 2010

    Äsch då. Man funderar bara på hur personer som ogillar denna sorts tråd alltid tycks ramla in där!

  • saxa 3 februari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 3 feb 2010


    Kommer alltid att älska före att hata! (L)


    En bra filosofi........

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Äsch då. Man funderar bara på hur personer som ogillar denna sorts tråd alltid tycks ramla in där!


    Vilket tycker du är bäst, älska eller hata?

  • 123Linnea 3 februari 2010

    Jag tror att vi alla här älskar att älska. Det står dock inte i motsats till lite gnäll o smågnabb... Jag tycker det är trevligt med lite diskussioner. Och ibland blir de lite hetare om man överdriver lite hit o dit. Det är på skoj och provocerar så härligt - märker vi ju! Inget friskar upp som ett litet gräl!

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Jag tror att vi alla här älskar att älska. Det står dock inte i motsats till lite gnäll o smågnabb... Jag tycker det är trevligt med lite diskussioner. Och ibland blir de lite hetare om man överdriver lite hit o dit. Det är på skoj och provocerar så härligt - märker vi ju! Inget friskar upp som ett litet gräl!


    Du har helt rätt!
    Men det är långt från som du säger "lite gnäll och smågnabb" till att "älska att hata".
    Finns det verkligen någon som "älskar att hata"?
    Det har hela tiden varit min fråga.
    Absolut inte för att "sabotera" den här tråden!

  • hansdotter 3 februari 2010

    Det finns säkert någon som älskar att hata. Annars hade det väl inte funnits så mycket hat i världen? Hata är ett starkt ord, men kanske har samhällets ständiga förändringar medfört att vi alla har olika innebörd av ordet och att vi därför uppfattar det olika? Ett ord kan ju helt klart ändra innebörd genom tiderna.
    Men för att återgå till tråden-
    Jag älskar att "hata" alla negativa personer. Ni vet dem som klagar på allt- väder, ekonomi, tristess på jobbet m.m. Då är det liksom extra härligt att vända på det hela till något positivt och fråga om de inte alls kan se det positiva! Att höra lla klaga jämt är ju så tradigt- det är mycket trevligare att se när folk försöker sätta sig in i någon annans situation (tex en försenad busschafför).

  • sessa79 3 februari 2010

    tyvärr finns det människor som älskar o hata...
    hoppas de människorna kan sluta med det o uppleva glädjen i livet istället..
    sådana människor tar sån energi ifrån en..

    men som andra oxå oxå känner så är vi svenskar så himla bra på att gnälla över saker..

    tex vad kallt det är..på vintern.. åhh vad jag längtar till sommaren!!
    när väl sommaren är här sitter vi o flämtar o säger kan det inte bli svalare..

    det är ju skrattretande..hur vi människor fungerar..

    jag * hatar * att godis är så gott (L) .. äter för mycket av det (N)

  • Okänd 3 februari 2010

    w

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av sessa79 den 3 feb 2010

    tyvärr finns det människor som älskar o hata...
    hoppas de människorna kan sluta med det o uppleva glädjen i livet istället..
    sådana människor tar sån energi ifrån en..

    men som andra oxå oxå känner så är vi svenskar så himla bra på att gnälla över saker..

    tex vad kallt det är..på vintern.. åhh vad jag längtar till sommaren!!
    när väl sommaren är här sitter vi o flämtar o säger kan det inte bli svalare..

    det är ju skrattretande..hur vi människor fungerar..

    jag * hatar * att godis är så gott (L) .. äter för mycket av det (N)


    Du skriver, "tyvärr finns det människor som älskar att hata"
    Det är därför som det det dödas barn, kvinnor och andra oskyldiga i krig på vår jord varje dag,
    Människor som älskar att hata begår dessa illdåd varje dag!

  • boz1965 4 februari 2010

    Den här tråden handlar om vad folk i allmänhet gillar att beklaga sig över.

    Som vanligt kan inte Jan-Gunnar Johansson låta bli att sabotera trådar som inte faller honom i smaken. ALLA ska tycka som Jan-Gunnar Johansson, han ger sig inte förr. Han gör samma sak på sin lokala tidnings hemsida (Västerviks Tidningen) - jodå Jan-Gunnar Johansson, jag har läst dina patetiska inlägg där också. Du ger sken av att vara "så omtänksam, så" men ger dig inte innan trådarna där också är totalt saboterade. Och nu har du hittat ett nytt forum för dina översitterifasoner. Hade DU, Jan-Gunnar Johansson läst första inlägget hade du fattat vad tråden verkligen handlar om. Men du har satt dig för att sabotera de trådar jag startar - hatar du mig så mycket?

  • boz1965 4 februari 2010

    Utdrag ur Matklubbens regler (jag har särskilt FRAMHÄVT en del ord och formuleringar för att även Jan-Gunnar Johansson ska förstå):

    3.1 Uppträd vårdat och trevligt
    Ett vårdat språk och ett trevligt uppträdande ökar dina chanser att få svar och bli vänligt bemött. På grund av detta så tillåter vi generellt inga inlägg som innehåller svordomar, könsord och liknande eller som är allmänt otrevliga, SPYDIGA ELLER SARKASTISKA i sin utformning.

    3.3 Respektera varandra
    Uttalanden som är eller som bär tydliga tecken av att vara avsedda att GENERA, förolämpa, HÅNA, GÖRA SIG LUSTIG över eller FÖRLÖJLIGA andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar deras åsikter, uttalanden, produktval, problem m.m. är inte tillåtna. REGELN GÄLLER OAVSETT VILKEN BENÄMNING ELLER OMSKRIVNING SOM ANVÄNDS och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

    3.7 Att utmana, argumentera och ge motiverad kritik är okej, men inte att ÄLTA eller PRACKA PÅ
    Kritik mot de åsikter som presenteras i en tråd eller mot de produkter som diskuteras får självklart framföras så länge inläggen FÖLJER TRÅDENS ÄMNE. Kritiken ska dock vara KONSTRUKTIV OCH VÄLMOTIVERAD för att därigenom inspirera till diskussioner istället för pajkastning. Att kort förklara ett visst ställningstagande eller en åsikt som ifrågasätts är normalt tillåtet men att ge sig in i en, för tråden, MENINGSLÖS DISKUSSION där man ensam eller i sällskap av andra medlemmar ÄLTAR NÅGOT I INLÄGG EFTER INLÄGG är inte tillåtet. INTE HELLER ÄR DET TILLÅTET ATT FÖRSÖKA PRACKA PÅ NÅGON ANNAN SINA ÅSIKTER FÖR SAKENS EGEN SKULL. Att genom väl motiverad argumentation försöka övertyga om sådant som är av intresse för övriga medlemmar och INOM TRÅDENS ÄMNE är naturligtvis tillåtet.

    På grundval av ovanstående är nu Jan-Gunnar Johansson anmäld till Matklubbens ledning för att sabotera trådar.

  • sessa79 4 februari 2010

    (Y)

  • Gnurf 4 februari 2010

    Den långa utdragna väntan på Fläskpannkakan i ugnen....:'(

  • boz1965 4 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 feb 2010

    Den långa utdragna väntan på Fläskpannkakan i ugnen....:'(


    Jo, men den som väntar på något gott...





    Väntar ALLTID för länge!!! :D

  • Okänd 4 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 4 feb 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 feb 2010

    Den långa utdragna väntan på Fläskpannkakan i ugnen....:'(


    Jo, men den som väntar på något gott...





    Väntar ALLTID för länge!!! :D


    Pang på rödbetan som det heter:p

  • Gnurf 4 februari 2010

    Betan ska man helst inte hålla på å grejsa med när den är Röd...:o

    Skrivet av danniella den 4 feb 2010

    Skrivet av boz1965 den 4 feb 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 feb 2010

    Den långa utdragna väntan på Fläskpannkakan i ugnen....:'(


    Jo, men den som väntar på något gott...





    Väntar ALLTID för länge!!! :D


    Pang på rödbetan som det heter:p

  • boz1965 4 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 feb 2010

    Betan ska man helst inte hålla på å grejsa med när den är Röd...:o


    Röda betor = kommunistiska betor? :p

  • boz1965 21 april 2010

    Nu har Ankan varit i farten igen...

    "Jag är väldigt besviken att han gör sådana här uttalanden när han har fått komma till USA och träffa den största svenska stjärnan Sverige någonsin har haft och någonsin kommer att ha, säger Anna Anka"

    Jag säger bara:
    * Greta Garbo
    * Ingrid Bergman
    * ABBA
    * Roxette
    * Peter Stormare
    * Dolph Lundgren
    * Robert Englund (nåja "bara" svenskättling, men i alla fall)
    * Max von Sydow
    Behöver jag fortsätta? :DD


    "Hade han varit smart skulle han velat vara kompis med mig. Men nu har han huggit kniven i ryggen på mig och då ger jag tillbaka med 120 slag. Nu kommer jag att förstöra hans karriär"

    Långsint? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ??? :DD

    Källa: aftonbladet.se

  • Tant_Anita 21 april 2010

    Ja, hon är ju dum på riktigt.

  • Tant_Anita 21 april 2010

    För övrigt tror jag inte att hon har så stort inflytande att hon kan förstöra någons karriär.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.