Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Floppar"

  • Smulpajen 18 oktober 2008

    Skrivet av marwis den 18 okt 2008

    O´boy med banansmak! Blääää

    ...och jordgubbsmak :'(

  • koppen87 18 oktober 2008

    Nått jag saknar är vanilj colan...hufff vill ha

  • systeryster 18 oktober 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 okt 2008

    Skrivet av marwis den 18 okt 2008

    O´boy med banansmak! Blääää

    ...och jordgubbsmak :'(

    Just den med jordgubbssmak var ju jättegod, saknar den även om den säkert bara bestog av en massa essenser och inte ett spår av jordgubb. För att inte prata o raketosten, där man kunde välja storlek på skivan själv.fanns en champinjonost också som jag är osäker på om den finns kvar eller ej...,:p

  • Russinet-Korinten 19 oktober 2008

    Det stod också om rosa pocorn med hallon smak...:o

  • redd 19 oktober 2008

    Diamint - Dumle med mintsmak, första smaksatta dumlen och lanserades med dunder och brak för 23år sedan, sedan har det kommit dumle i alla möjliga smaker men inget som har slagit igenom. (nå tjejer gillar allt med lakris smak så den vart ganska populär)

    Daim - Med Skogsbär (vedervärdig), apelsin (sådär), cappochino smak (inte lika god som orginalet)... Finns säkert fler.

    Choklad med luftbubblor i (ca 50% av volymen). Kanske 15år sedan det lanseraders och det dummaste tilltaget jag varit med om, det enda dom lyckades med var att få chokladen mer torr

    Internet med trafikkostnad - Är stort/enda alternativet i dom flesta länder utom i sverige, men som en amerikans RIAA representant sa Problemet med svenskar är att dom är så j-vla rationella.


    Årets julklapp brukar vara en flopp efter ett par år.

  • dystraior 19 oktober 2008

    Men cola med vanlij eller körsbärssmak finns ibland att få tag, har sett båda på Ica i Uppsala, så det beror nog på, men kolla i småkioskar och sånt om ni vill ha det.

  • monac 19 oktober 2008

    choklad och banan ZINGO någon som minns dem????:)
    alldeles rysligt festligt var det om man fick "festa loss" med en sådan, jag var kanske 7-8 år tror jag.....

  • Challan 19 oktober 2008

    Choklad me luftbubblor var ju jättegott!!!! Älskade den!!!!:(

  • boz1965 19 oktober 2008

    Skrivet av koppen87 den 19 okt 2008

    Nått jag saknar är vanilj colan...hufff vill ha


    Finns på CityGross. Både den och Cherry Coke

  • boz1965 19 oktober 2008

    Skrivet av monac den 19 okt 2008

    choklad och banan ZINGO någon som minns dem????:)
    alldeles rysligt festligt var det om man fick "festa loss" med en sådan, jag var kanske 7-8 år tror jag.....


    Dem minns jag med värme, även om det inte fanns minsta spår av varken riktig choklad eller banan i dem.

  • boz1965 19 oktober 2008

    Nån som minns isglassen Igloo?

  • Martin_O 19 oktober 2008

    Raketost (Y)
    Smaken satt i det mögliga snöret.
    http://www.bulldozer.nu/intryck/raketost.html

  • boz1965 19 oktober 2008

    Skrivet av Martin_O den 19 okt 2008

    Raketost (Y)
    Smaken satt i det mögliga snöret.


    Då fick du ju ädelost till priset av smältost :D

  • 19 oktober 2008

    Har inte tänkt på att luftbubblechokladen är borta, den var jättegod!
    Annars minns jag sånt där brusgodis och något bruspulver man blandade till dryck, TAngo tror jag det hette.
    Var kanske ingen flopp men försvann gjorde det. Det var nog snarare farligt.
    Men det finns mycket i affärenrna nu också som säljs som är allt annat än gott. Frödinges djupfrysta kladdkaka tex. Den har ju ingenting med riktig kladdkaka att göra!

  • Russinet-Korinten 31 oktober 2008

    puffar lite...(H)

  • Gillsan 31 oktober 2008

    (Y)(L) Jag saknar stjärnglassens isglass som hette Trisse,de fanns ingen godare isglass.
    är där någon som kommer ihåg den?
    Den glassfabriken låg i Bjuv och blev såld till Danska premierglass. Men tyvärr så tog stjärnglass med sig receptet på Trisse i graven för det var hemligt.:(:(:(

  • matnjutaren 31 oktober 2008

    Skrivet av Gillsan den 31 okt 2008

    (Y)(L) Jag saknar stjärnglassens isglass som hette Trisse,de fanns ingen godare isglass.
    är där någon som kommer ihåg den?
    Den glassfabriken låg i Bjuv och blev såld till Danska premierglass. Men tyvärr så tog stjärnglass med sig receptet på Trisse i graven för det var hemligt.:(:(:(


    Intressant info..för det hade jag ingen aning om..:o
    Tack Gillsan för det. :)
    Jag gillade den till tusen och undra länge var den blev av. Tur att MK finns så man blir lärd. (Y)

    Jordgubbs Oboy....Åhhh jag vill ha den tillbaka..:'(
    Har testat på olika vis att få fram den smaken med färska jordgubbar o vaniljsocker o florsocker eller...ja "name it" och jag har testat...men..Icke sa Nicke att det går att få fram just DEN smaken..:'( Suck....:(

  • Russinet-Korinten 5 november 2008

    puff

  • boz1965 5 november 2008

    Nån som minns Pop Rocks? Ett sorts granulat som poppade och small i munnen när man åt det. Det fanns t.o.m. en myt som sade att magsäcken kunde explodera om man drack läsk till det. Den myten avfärdades dock av Adam och Jamie i Mythbusters för ett par år sedan.

  • martina63 5 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 okt 2008

    Nån som minns isglassen Igloo?



    Kolla in GB´s hemsida med nostalgi glassar...
    Kul att se dem och vilka prisskillnader.....

    http://www.gb.se/:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.