Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Floppar"

  • Hilmer54 3 februari 2012

    Skrivet av boz1965 den 18 okt 2008

    Skrivet av AnnoMundi den 18 okt 2008

    Något som jag måste kalla flopp var messmöret med kolasmak, usch så äcklig den var!

    Sen har jag sett en gång också att det fanns vitsås i pulverform, är det så svårt att göra? Har dock inte sett den på länge.

    Det fanns en caffe au late-glass med chokladbollar i hos glassbilen förut men den tog de bort illa kvickt. :@ Den som var så god!


    Messmör öht smakar sk*t, tycker jag. Det hamnar i samma klass som surströmming: Otjänlig som människoföda. Men det är kanske bara jag som tycker det...

    Ge mig hellre en rejäl bit av en riktigt god chévre så hamnar jag i 7:e himlen.


    Tur att:
    Smaken är delad som baken

  • tojve 3 februari 2012

    Dsom tog bort den vanliga Magnum White som jag älskade, vilket är sällsynt eftersom jag inte är mycket för glass annars. :(

    Dessutom försvann salta godissnören, det finns bara sötlakrits överallt... :(

  • tojve 3 februari 2012

    Skrivet av den 12 jan 2009

    Skrivet av Legoli den 5 nov 2008

    Coca cola med vaniljsmak.

    Smakade vidrigt, tur att det inte finns kvar längre.


    Jag tror den finns kvar...:o:)


    Själv tycker jag att den smakar hostmedicin men min kompis är tokig i den så jag har sett den på vissa ställen. Både coop och Ica har den ibland. Har blivit poppis med en amerikansk hylla och där brukar den finnas relativt konstant. Tillsammans med coca cola cherry som inte fått så mycket uppmärksamhet i Sverige..

  • carron66 3 februari 2012

    Skrivet av Babzan den 18 okt 2008

    Vart tog rallyglassen vägen?
    Likaså Stilldrink, saft på läskflaska med en halv apelsin/citron på etiketten?
    Det fanns väl också cola med körsbärssmak ett tag...hujedamej(N)


    Cherry Coke? Eller hur? Vi brukar minnas Oboy med blåbär eller jordgubbssmak, alltså det var ingen choklad i oboyen utan man köpte jordgubbssmak tex... Maken brukar tala lyriskt om popcorn med citronsmak eller jordnötssmak... Rolig länk, minns en hel del när man läser era inlägg!

  • Mistys 3 februari 2012

    Skrivet av tojve den 3 feb 2012

    Skrivet av den 12 jan 2009

    Skrivet av Legoli den 5 nov 2008

    Coca cola med vaniljsmak.

    Smakade vidrigt, tur att det inte finns kvar längre.


    Jag tror den finns kvar...:o:)


    Själv tycker jag att den smakar hostmedicin men min kompis är tokig i den så jag har sett den på vissa ställen. Både coop och Ica har den ibland. Har blivit poppis med en amerikansk hylla och där brukar den finnas relativt konstant. Tillsammans med coca cola cherry som inte fått så mycket uppmärksamhet i Sverige..


    Willys och city gross har vanilla coke och cherry coke. Sonen älskar vanilla coke. Finns även i en light variant.

  • Mistys 3 februari 2012

    Skrivet av knyppeltanten den 3 feb 2012

    Skrivet av pihal den 3 feb 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.


    Tefaten kommer jag ihåg, ingen höjdare. Jag tyckte jag såg Toy i affären sist men antagligen är det någon sockerfri variant.


    Toy finns på Willys och tefaten finns i välsorterade affärer ( bla Willys)i påsar med ca 100g i varje. Brukar finnas i ställ med andra sorters godis i påsar typ "halsband", klubbor mm märket är look o look.

  • bitten56 3 februari 2012

    Skrivet av boz1965 den 19 okt 2008

    Nån som minns isglassen Igloo?



    Jaaa, igloo med cola och hallonsmak.
    Dom var ju såå goda.

  • Mistys 3 februari 2012

    Saknar juliakaka från Pågen. Underbar att göra bla smörgåstårta på men även god som den var. Fick höra i går senast att den försvann för att den möglade för snabbt, Tydligen ett problem.

    http://kostsamt.blogspot.com/2007/12/juliakakan-r-borta.html

  • Mistys 3 februari 2012

    Denna sida ger många härliga minnen. igloo fnns i tre smaker från början. Jag kommer ihåg tärningarna i plast som man sen diskade och hade småprylar i:) Trollhätteglass hade en liknande plastförpackning med lock fast i form av en fotboll istället.

    http://gb.se/dela-gladjen/nostalgi/

  • soccermum 3 februari 2012

    Skrivet av tojve den 3 feb 2012

    Dsom tog bort den vanliga Magnum White som jag älskade, vilket är sällsynt eftersom jag inte är mycket för glass annars. :(

    Dessutom försvann salta godissnören, det finns bara sötlakrits överallt... :(



    Två saker jag också saknar väldigt mycket {clap}

  • nova07 4 februari 2012

    Skrivet av mama97mia den 18 okt 2008

    inte flopp, men ngt jag letat efter är färdiga "Vol au Vent"-skal. Hade dom förut här på Viberga i Finspång, men sen dom blev COOP finns det inte i sortimentet... *snyft*
    jag som är inne i en 70-tals revival. Fram för mer fondue o vol au vent o filé mignon black and white och....

    finns på coop forum :)

  • snuosm 4 februari 2012

    GB lanserade Malaga 1982, en "spritglass" som jag älskade. Den försvann rätt fort tråkigt nog...

    Minns inte vilken av de stora chipstillverkarna som gjorde baconchipsen, men jag fick magsjuka sedan jag ätit dessa och sörjde inte att de försvann fort ;)

    Saknar luftbubbelchokladen på 80-talet, som hette Bros har jag för mig.

  • irrevirre 4 februari 2012

    GB hade en glass som hette Minty med glass som smakade mint och vit choklad på. Jag älskade den{clap}

  • mariec 4 februari 2012

    Skrivet av Lottagumman den 18 okt 2008

    Det fanns för några år sedan croassanter på burk, dvs deg. Bara att öppna burken och rulla ihop degen, 8 per burk tror jag det blev. Kanon till söndagsfrukost. Tröst i bedrövelsen, den finns kvar i Danmark!!


    Finns i min stad!

  • knyppeltanten 4 februari 2012

    Skrivet av bitten56 den 3 feb 2012

    Skrivet av boz1965 den 19 okt 2008

    Nån som minns isglassen Igloo?



    Jaaa, igloo med cola och hallonsmak.
    Dom var ju såå goda.


    Men Igloo med colasmak finns väl kvar, jag har för mig jag såg den i somras`?

  • sva 4 februari 2012

    Jag saknar Puck med vaniljsmak, tror den hette så.

  • Hilmer54 4 februari 2012

    Glassen Manolito, vaniljglass med blodapelsin is överdrag doppad i mörk choklad.
    Var på studiebesök med skolklassen och fick provsmaka den.
    Fanns efter 1969 tillverkades av Strands Glass i Öjebyn som sedan blev GB

  • safir74 4 februari 2012

    Skrivet av Kakan1986 den 3 feb 2012

    Jag saknar Knasen askarna... Supergod choklad och precis lagom stor/liten förpackning när man är lite sugen... Förstår inte varför dom försvann för salta och söta björnar finns kvar om jag inte har fel för mig. Jag har till och med frågat Cloetta vart dom tog vägen men hon som svarade påstod att hon inte visste vad det var för något... :(
    Alla jag diskuterar frågan med säger samma sak, dom var jättegoda!


    Knasen-askarna innehöll kolabönor och inte choklad

    http://momentoriet.wordpress.com/2012/01/23/knasen-godis/

  • Cassiopeya 4 februari 2012

    Skrivet av knyppeltanten den 3 feb 2012

    Skrivet av pihal den 3 feb 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.


    Tefaten kommer jag ihåg, ingen höjdare. Jag tyckte jag såg Toy i affären sist men antagligen är det någon sockerfri variant.


    Tefaten finns fortfarande, både sura och salta, jag älskar dem (L)

  • Cassiopeya 4 februari 2012

    Skrivet av martina63 den 5 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 okt 2008

    Nån som minns isglassen Igloo?



    Kolla in GB´s hemsida med nostalgi glassar...
    Kul att se dem och vilka prisskillnader.....

    http://www.gb.se/:)





    Igloo var en favorit, lika så bubbel pop (vaniljglass med färglatt överdrag som smakade? pinnen var ett tuggummi, tror inte jag skulle gilla den nu), puckstång med bara jordgubbssmak kan jag sakna ibland.

    Någon som minns en liten plåtask som jag tror var blå och vitrandig och kanske att det var gulddetaljer på också. I den låg små hårda runda salta godisar.

    Saknar också ett gäng tablettaskar, smurfasken med lakritsgodisar var ju bara sååååååå god, liksom salt i sol och salmiak (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.