Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Floppar"

  • ritter89 4 februari 2012

    Skrivet av Lottagumman den 18 okt 2008

    Det fanns för några år sedan croassanter på burk, dvs deg. Bara att öppna burken och rulla ihop degen, 8 per burk tror jag det blev. Kanon till söndagsfrukost. Tröst i bedrövelsen, den finns kvar i Danmark!!


    den finns fortfarande, har sett den i butikerna här iaf.

  • piha63 4 februari 2012

    Puckstång i päronsmak och Pelle Svanslös tablettask med runda kulor i glada färger, är det som jag saknar allra mest.

  • Lenkan 4 februari 2012

    Åh Shio...speciellt Shio Persika saknar jag.
    Åhus glass hade en glass som hette Polkatopp, vaniljglass med polkabitar i och ett polkaöverdrag som jag ÄLSKADE! Skulle velat ha en typ chokladkaka bestående av det polkaöverdraget. Men den försvann ju.

  • Nusse 4 februari 2012

    Skrivet av pihal den 3 feb 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.


    Såg att man kan köpa de där ufogodisarna på Åhlens..till svindyrt pris såklart!
    Det finns en påse med tuggummi(kommer naturligtvis inte på märket)som har smaken Toy.

  • sju 4 februari 2012

    En gång råkade jag köpa rödbetssallad med kanel i. Det var en riktig flopp kan jag lova, och jag tror den försvann snabbt ur Rydbergs sortiment...

    {sick}

  • safir74 4 februari 2012

    Skrivet av Nusse den 4 feb 2012

    Skrivet av pihal den 3 feb 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.


    Såg att man kan köpa de där ufogodisarna på Åhlens..till svindyrt pris såklart!
    Det finns en påse med tuggummi(kommer naturligtvis inte på märket)som har smaken Toy.


    Finns att köpa i påsar både på Ica Maxi här på Gotland men även på ÖoB för ca 10 kr påsen. Dessutom styckvis i godisaffären Karamellboden, tefaten alltså
    Även Toy säljs på Öob i en stor burk...fick en av syrran i födelsedagspresent för några år sedan. Företaget Leaf som säljer Toy numera:

    http://www.leafsweden.se/index.php?action=item-view&item-action=view&item-hash=fb85c7de831b2547649097bf23da7290

  • rambolina2 5 februari 2012

    finns någon mer än jag som kommer ihåg popcorn med hallon eller om det var jordgubbssmak? försvann väldans fort det med. popcorn med smak var inte som popcorn ska smaka :<

  • sucram1972 5 februari 2012

    Skrivet av koppen87 den 19 okt 2008

    Nått jag saknar är vanilj colan...hufff vill ha


    Den finns i Svinesund i alla fall och på Deli de luca i Norge, finns det i Sverige förresten. Alla hatar den utom jag trodde jag, men svinkall är den ju helt super.

    Jag struntar i att jag har Diabetes i alla fall när jag kan dricka en vaniljcola, men sen så såg jag en dag, den finns till och med i sockerfritt här i Norge.

  • mrveboa 5 februari 2012

    Skrivet av pihal den 3 feb 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.


    Toy finns kvar...

  • Vetebullen 5 februari 2012

    Skrivet av boz1965 den 18 okt 2008

    Skrivet av AnnoMundi den 18 okt 2008

    Något som jag måste kalla flopp var messmöret med kolasmak, usch så äcklig den var!

    Sen har jag sett en gång också att det fanns vitsås i pulverform, är det så svårt att göra? Har dock inte sett den på länge.

    Det fanns en caffe au late-glass med chokladbollar i hos glassbilen förut men den tog de bort illa kvickt. :@ Den som var så god!


    Messmör öht smakar sk*t, tycker jag. Det hamnar i samma klass som surströmming: Otjänlig som människoföda. Men det är kanske bara jag som tycker det...

    Ge mig hellre en rejäl bit av en riktigt god chévre så hamnar jag i 7:e himlen.


    Håller med, surströmming och messmör inget för mig

  • DoctorWho 5 februari 2012

    Delmonte tillverkade citronglass och apelsinglass på 90-talet, men tydligen var det nästan bara jag och mamma som köpte den. De båda smakade underbart!

  • knyppeltanten 5 februari 2012

    Det fanns en pistageglass med ränder av chokladsås smaksatt med whiskey i en plastbytta. Jag älskade den men den fanns bara en sommar om jag minns rätt. Men jag vet inte om det var GB som hade den, jag hittar den inte på deras reklamskyltar.

  • Erajscha 7 februari 2012

    Skrivet av Lottagumman den 18 okt 2008

    Det fanns för några år sedan croassanter på burk, dvs deg. Bara att öppna burken och rulla ihop degen, 8 per burk tror jag det blev. Kanon till söndagsfrukost. Tröst i bedrövelsen, den finns kvar i Danmark!!


    Jag köpte det på Ica för bara nån månad sen...

  • EnelyaSaralonde 7 februari 2012

    När jag var yngre fanns en röd colaläsk, Vampyrens röda cola. Den försvann ganska fort. Jag tyckte den var jättegod och härligt blodröd, men det var nog det som var dess fall i slutändan. :|

    Sen kommer jag ihåg en choklad som hette Blues. Mjölkchoklad med luftbubblor som fanns innan marabou lanserade sin egen. Blues var mycket godare och fanns i Sverige ett tag, sen kunde man köpa den i Norge, men nu verkar den ha försvunnit helt. :( Den var så mycket godare än marabous.

  • ScarlettRose 29 februari 2012

    Skrivet av Lenkan den 4 feb 2012

    Åh Shio...speciellt Shio Persika saknar jag.
    Åhus glass hade en glass som hette Polkatopp, vaniljglass med polkabitar i och ett polkaöverdrag som jag ÄLSKADE! Skulle velat ha en typ chokladkaka bestående av det polkaöverdraget. Men den försvann ju.


    Saknar också Shio Persika och Shio Jordgubb/Citron. Det var min favoritläsk när den fanns.

    Jag saknar även Yoggi mini med Citronsmak.

  • Junglefruit 29 februari 2012

    År 2000 kom en dryck från Skånemejerier som hette "Mjos". Det var helt enkelt en blandning av mjölk och apelsinjuice. Jag tyckte om den men det var jag nog rätt ensam om för den försvann ungefär lika snabbt som den kom!

  • Beckis83 29 februari 2012

    OLWarna,nån som kommer ihåg? Chips som såg ut som spöken med supergod grillkrydda. Nångång på 90talet. Och Chicken Pommes? Friterat majs som såg ut som kycklingklubbor med grillkrydda. Sååååå goda,men dom försvann..

  • martina63 29 februari 2012

    Nu minns jag Arlas Naturens Under, en tropisk juice med mjölk eller vassle i. Vi gillade den enormt, men den försvann såklart..

  • jollo10 29 februari 2012

    Ketchup som dem gjorde på Gula Tomater, avksydde den och den försvann väldigt snabbt från butikshyllan, haha

  • jollo10 29 februari 2012

    Men havregrynsgröt med smak av äppel och kanel finns ju fortfarande, har den hemma!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.