Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Floppar"

  • Martin_O 5 november 2008

    Appropå Jordgubbsoboy.
    Det fannss mer kortlivade smaker vill jag minnas. Vanilj och Mocca.

  • martina63 5 november 2008

    Skrivet av Martin_O den 5 nov 2008

    Appropå Jordgubbsoboy.
    Det fannss mer kortlivade smaker vill jag minnas. Vanilj och Mocca.




    ...fanns också en lila färgad blåbärs o´boy. huuu(N)

  • boz1965 5 november 2008

    Skrivet av martina63 den 5 nov 2008

    Skrivet av Martin_O den 5 nov 2008

    Appropå Jordgubbsoboy.
    Det fannss mer kortlivade smaker vill jag minnas. Vanilj och Mocca.




    ...fanns också en lila färgad blåbärs o´boy. huuu(N)


    Har den inte funnits som pepparmint/choklad också, eller är det jag som minns fel?

  • Legoli 5 november 2008

    Coca cola med vaniljsmak.

    Smakade vidrigt, tur att det inte finns kvar längre.

  • gladavmat 5 november 2008

    Är det någon som minns den goda kolan Tösabit? En salt kola ,10öres tror jag att det var...jag skulle verkligen vilja prova den smaken igen!:p

  • Eery 5 november 2008

    salt och vinägerchipsen..... fanns en snabbis för en massa år sen

    men nu har dom återvänt och Estrella är mina nya husgudar(L)

  • Wombat04 5 november 2008

    Ååå, jag älskade vaniljcolan!

  • 12 januari 2009

    Skrivet av Legoli den 5 nov 2008

    Coca cola med vaniljsmak.

    Smakade vidrigt, tur att det inte finns kvar längre.


    Jag tror den finns kvar...:o:)

  • Matglad-54 3 februari 2012

    Skrivet av systeryster den 18 okt 2008

    Konsum hade ett eget märke som hette Winner förr i tiden.De tillverkade en vaniljglass med romsyltade körsbär i, gröna och röda.Jag älskade (L) den glassen, liksom min gymnasiekompis på bilden.Vi brukade dela på ett paket som mellanmål. Den glassen försvann!:(


    winners pinn glass (vanilj) med kolasträngar inuti och choklad överdragen det var mums det :)

  • knyppeltanten 3 februari 2012

    Det fanns en glass som hette Cassata,på 60-talet. Vaniljglass med bitar av cherrybär och andra fruktbitar med (tror jag): I alla fall älskade jag glassen. Den såldes i trekantiga papperspaket.

  • pihal 3 februari 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.

  • litenkatt 3 februari 2012

    Drycken Shio saknar jag! Och pasta roma som någon sa! (Har försökt återskapa den perfekta flera gånger :)) Fast dom tyckte jag ju inte var några floppar...

    Men coca cola vanilj (!) den var riktigt äcklig enligt mig, och den säljs väl inte längre?

  • LitenRos 3 februari 2012

    Messmör är jätte gott att ha i sås, såsen får en pikant smak....prova. Jag minns raketost den var väl ingen flopp men den försvann iallafall.{beauty}

  • daddyrox 3 februari 2012

    Vanilla Coke finns att köpa importerad av Hemberga Brunn eller Gray's American Store.

    TOY köptes upp av IKEA och ska numera finnas där.

    Saknar dock jordgubbsglassen från Carlshamns, i stora runda byttor a la USA...

    Saknar oxå Paprika chipsen från Estrella, visste finns dom inte kvar...

  • knyppeltanten 3 februari 2012

    Skrivet av pihal den 3 feb 2012

    Det har funnits ett godis som såg ut som flygande tefat med något pulver i som liksom bubblade i munnen och tefaten smakade papp. Sen lurar lag lite om TOY finns kvar.


    Tefaten kommer jag ihåg, ingen höjdare. Jag tyckte jag såg Toy i affären sist men antagligen är det någon sockerfri variant.

  • Kakan1986 3 februari 2012

    Jag saknar Knasen askarna... Supergod choklad och precis lagom stor/liten förpackning när man är lite sugen... Förstår inte varför dom försvann för salta och söta björnar finns kvar om jag inte har fel för mig. Jag har till och med frågat Cloetta vart dom tog vägen men hon som svarade påstod att hon inte visste vad det var för något... :(
    Alla jag diskuterar frågan med säger samma sak, dom var jättegoda!

  • Tesslatess 3 februari 2012

    Skrivet av koppen87 den 19 okt 2008

    Nått jag saknar är vanilj colan...hufff vill ha


    den kommer och går tycker jag, har sett på några ställen, men troligen bara tillfälligt

  • sju 3 februari 2012

    Glassfloppar jag minns extra tydligt: Året var 1985 och GB hade lanserat "Jelly splitt", en hemsk, illrosa isglass med en fyllning av illrosa jello. Nästan lika äckligt samma år var "Bubble pop" en ganska harmlös vaniljglass men med ett gult, syntetiskt smakande skal och glasspinne av tuggummi.

  • familjenlundin 3 februari 2012

    Nån som kommer ihåg Arlas smaksatta mjölk? Tror det var med banansmak och jordgubbssmak. Minns inte om det var sent 80-tal eller tidigt 90-tal den mjölken fanns (eller om det var mitten på 90-talet?), fullsmockad med socker, men ganska god tyckte jag i alla fall :p

  • lena4 3 februari 2012

    Gul ketchup saknas här,
    Måste va många år sen den fanns.?
    Hade barn som kunde äta den utan att få utslag runt munnen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.