Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hobbies

  • MammaIrene 28 juni 2008

    Mina inlägg försvinner hela tiden:@

  • MammaIrene 28 juni 2008

    De skriver något om en verifieringskod, vad är det????

  • festmaten 28 juni 2008

    Skrivet av MammaIrene den 28 jun 2008

    De skriver något om en verifieringskod, vad är det????

    Jag har fått samma problem, skickat mail till Lind. Han svarade att "ett gott råd är att kopiera mitt inlägg ifall det skulle försvinna"......?????
    Det är så här : när jag ska skriva ett inlägg i t.ex. tråden om matfetter, margarin mm. så söker jag fakta samtidigt på internet, eftersom jag tycker det är kul att läsa fakta istället för "bara" jag tycker.....
    Men då har det ju tagit lite tid innan jag skickat iväg det, och det har tydligen en viss betydelse? så när jag har suttit o lagt ner tid o energi på ett inlägg, så bara försvinner det (N)

  • Lindanemon 28 juni 2008

    Ett av mina största intressen är hästar! (L)
    Tidigare bodde jag på en gård, där jag hade hästuppfödning.
    På en gård har man ju mycket mark (22 ha) och en stor trädgård, så där blommade även trädgårdsintresset verkligen upp. Jag fullkomligt älskar allt som lever, både växter och djur.
    Nu har jag en hund och en katt där jag bor men de flesta hästarna är sålda. Har kvar 2½ (!), men de finns hos en väninna 45 mil härifrån... :(
    Musik är ett annat jätteintresse. Min far är musiker, så jag är uppvuxen med mycket musik. Spelar själv tvärflöjt, gitarr, piano och keyboard. :p
    Sist men absolut inte minst kommer mina böcker. Jag älskar att läsa både romaner (helst psykologiska thrillers), biografier och faktaböcker som handlar om att vi ska bli starkare inifrån. (Y)

  • esset50 28 juni 2008

    Jag har egen ridhäst.
    Och 400m2 perennrabatt m 112 sorter i.
    På vintern styrketränar jag 3-4 ggr/v o nu i sommar så har jag börjat löpa 4-6 ggr/v
    Läser det mesta jag kommer över.

  • fyran4 28 juni 2008

    Håller just nu på att övningsskjuta inför min jägarexamen. Tycker det ska bli sååå kul att få gå ut i skogen med våran stövare och ta det lungt medans hon jobbar . Hoppas på en hare eller två.
    Spännande..
    Tycker att det har blivit som ett begär att få ut och skjuta.. även fast det bara är på en tavla.
    Annars gillar jag att läsa. och så har ajg ju 4 barn som tar up en stor del av ens tid.

  • sussie1961 28 juni 2008

    Jag har hittat en ganska ny hoppy för mig som är sååååå rolig, scrapbooking. Riktigt avkopplande.(Y)

  • Amika 28 juni 2008

    En hobby som jag utövade förut och som jag funderar på att återuppta är någon form av kampsport. Det är så skönt när man kommer hem från en träning. Snacka om endorfiner. :)

  • Smulpajen 29 juni 2008

    Skrivet av kalasmad den 28 jun 2008

    Skrivet av MammaIrene den 28 jun 2008

    De skriver något om en verifieringskod, vad är det????

    Jag har fått samma problem, skickat mail till Lind. Han svarade att "ett gott råd är att kopiera mitt inlägg ifall det skulle försvinna"......?????
    Det är så här : när jag ska skriva ett inlägg i t.ex. tråden om matfetter, margarin mm. så söker jag fakta samtidigt på internet, eftersom jag tycker det är kul att läsa fakta istället för "bara" jag tycker.....
    Men då har det ju tagit lite tid innan jag skickat iväg det, och det har tydligen en viss betydelse? så när jag har suttit o lagt ner tid o energi på ett inlägg, så bara försvinner det (N)


    Detta har hänt mig många gånger. Jag tror att om det tar för lång tid att skriva så blir det inget när man skickar iväg det. De gånger man skriver relativt fort kommer det alltid med. Det är verkligen irriterande, för de gånger det försvunnit har det varit långa svar som man funderat på en stund.

  • Smulpajen 29 juni 2008

    Skrivet av sussie1961 den 28 jun 2008

    Jag har hittat en ganska ny hoppy för mig som är sååååå rolig, scrapbooking. Riktigt avkopplande.(Y)


    Låter kul. Kan du förklara lite hur du gör? :)

  • Tillberga 29 juni 2008

    jag gillar så mycket men om jag nu skall skriva några så är de
    SLÄKTFORSKNING som nr 1 de får de bli även om de är nästan ett år sen jag var iväg sist

    sen att sy och sticka till barnen i Angola de gör jag nästa hela tiden
    vi gör "starpaket/babypaket" till nyblivna mammor

    nu har jag ju blivit mormros mor så nu går stickorna för den lille ett tag

    sockor till dom lite större barnbarnen oxå förstås

    att sy i skin och brodera med tenntråd är ju oxå kul

    har gjort lite textilier till kyrkan och kyrkoherden (Mässhake b.l.a)

  • MammaIrene 29 juni 2008

    Jag älskar att sjunga o spela gittar, o även lite piano, men inte offentligt..... Sjunga o spela gittar kan jag dock gärna göra inför publik:p Det blir på brölop, begravningar, en o annan fest, någon talangjaktstävlingar o på ålderdomshem o sjukhem........Det är jätteroligt o jag önskar att jag hade lite mer tid för detta, jag böörjade skriva egna låtar innan jag fick barn, men hann bara med 3 st o nu är det svårt att finna tiden o inspirationen igen...........

    Golf höll jag på med riktigt mycket förr, hade som bäst 3,8 i hcp i min ungdom
    Har spelat med Henrik Stensson, en gång med Nicklas Fasth o många fler gånger med hans syster.........Nu för tiden efter 6 års uppehåll från golfen, är hcp lite högre, men det är ändå en rolig hobby...

    Måla korgor o annat hantverk är också en hobby som är väldigt rolig....

    Jag tycker också om att promenera o springa, jag sprang göteborgsvarvet för 3 år sedan på 1,58, men nu är det lite trögre, har fött ett barn till sedan dess o inte riktigt kommit igång på samma sätt efter det, blir bara kortare sträckor på 7 km......

  • MammaIrene 29 juni 2008

    Skrivet av Smulpajen den 29 jun 2008

    Skrivet av kalasmad den 28 jun 2008

    Skrivet av MammaIrene den 28 jun 2008

    De skriver något om en verifieringskod, vad är det????

    Jag har fått samma problem, skickat mail till Lind. Han svarade att "ett gott råd är att kopiera mitt inlägg ifall det skulle försvinna"......?????
    Det är så här : när jag ska skriva ett inlägg i t.ex. tråden om matfetter, margarin mm. så söker jag fakta samtidigt på internet, eftersom jag tycker det är kul att läsa fakta istället för "bara" jag tycker.....
    Men då har det ju tagit lite tid innan jag skickat iväg det, och det har tydligen en viss betydelse? så när jag har suttit o lagt ner tid o energi på ett inlägg, så bara försvinner det (N)


    Detta har hänt mig många gånger. Jag tror att om det tar för lång tid att skriva så blir det inget när man skickar iväg det. De gånger man skriver relativt fort kommer det alltid med. Det är verkligen irriterande, för de gånger det försvunnit har det varit långa svar som man funderat på en stund.


    Det är säkert så som du skriver smulpajen.....
    För nu när jag snabbade mig att få i väg mitt meddelande gick det bra, synd bara att man måste snabba sig så o inte kunna få tänka efter lite....

  • MammaIrene 29 juni 2008

    Jag puffar denna tråden lite, för det är väldigt roligt att läsa om alla era hobbies......

  • Smulpajen 29 juni 2008

    Skrivet av MammaIrene den 29 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 29 jun 2008

    Skrivet av kalasmad den 28 jun 2008

    Skrivet av MammaIrene den 28 jun 2008

    De skriver något om en verifieringskod, vad är det????

    Jag har fått samma problem, skickat mail till Lind. Han svarade att "ett gott råd är att kopiera mitt inlägg ifall det skulle försvinna"......?????
    Det är så här : när jag ska skriva ett inlägg i t.ex. tråden om matfetter, margarin mm. så söker jag fakta samtidigt på internet, eftersom jag tycker det är kul att läsa fakta istället för "bara" jag tycker.....
    Men då har det ju tagit lite tid innan jag skickat iväg det, och det har tydligen en viss betydelse? så när jag har suttit o lagt ner tid o energi på ett inlägg, så bara försvinner det (N)


    Detta har hänt mig många gånger. Jag tror att om det tar för lång tid att skriva så blir det inget när man skickar iväg det. De gånger man skriver relativt fort kommer det alltid med. Det är verkligen irriterande, för de gånger det försvunnit har det varit långa svar som man funderat på en stund.


    Det är säkert så som du skriver smulpajen.....
    För nu när jag snabbade mig att få i väg mitt meddelande gick det bra, synd bara att man måste snabba sig så o inte kunna få tänka efter lite....


    Iband kan det ju bli så himla fel när man skriver, och då skulle man behöva den här soptunneknappen jag nämt flera ggr. Då har man ju chans att göra om om man klantar sig:D Kanske kommer den med de nya funktionerna snart. Jag väntar....ännu(H)

  • sonja55 29 juni 2008

    Tycker om att väva när det finns tid. Vi har en vävstuga här i byn där vi väver allt möjligt ex. plädar,dukar,gardiner,mattor i olika mönster, möbeltyger m.m.

  • bjuranna 29 juni 2008

    Jag sjunger i kör och dansar "styrdans" :)

  • Babzan 29 juni 2008

    Tycker att det är väldigt kul att jobba i trädgården. Att plocka ogräs är otroligt avstressande, hjärnan nollställs och man får så mycket bra ideer man kan testa... Tar inte bort ogräsen så mycket för att jag måste utan för att få rensa tankarna en stund.(Y)

    Brodera tavlor och dukar är också kul synd att man inte ser lika bra som för 20 år sen.....(H) Annars målar jag blomkrukor och annat som kommer i min väg, hunden hade blå svans häromkvällen :(

  • Annras 29 juni 2008

    Jag släktforskar, det har jag gjort i 20 år.
    Dessutom läser jag mycket, romaner och mycket faktaböcker, t ex historia.
    Min cockerspanielpojke Challe, 4 år, är naturligtvis mitt stora intresse.

  • Vivoplena 29 juni 2008

    Jag paddlar kajak när vädret tillåter. Otroligt avkopplande att vara helt ensam mitt ute på vattnet. Tyst, bara svagt plask av paddeln. Bara sig själv att lita till. Underbart!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.