Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hobbies

  • Annlis 3 juli 2008

    Jag gillar allt med bak- och matlagning, läsa är en annan av mina passioner, deckare, romaner, faktaböcker mm. Promenader, särskilt tidiga mornar. Har nyligen börjat med släktforskning, så har ni tips på bra sidor på internet, så kom gärna med förslag, så blir jag väldigt tacksam.
    Och familjen tar ju en stor del av tillvaron, man, 5 barn , hund och katt. Sen tränar jag Basal Kroppskännedom, ett bra sätt att koppla av och lära känna sin kropp på.:p

  • Maripoosa 3 juli 2008

    Jag sysslar med katterna, läsning och dans är himla kul. Har tränat gymnastik i 10 år så det ligger mig varmt om hjärtat. även om jag inte är aktiv längre. Spelar lite tvärflöjt (min pappa har beslagtagit den så jag kan inte spela om jag inte köper en ny :'() Fast att baka slår det mesta (L)

    Släktforskning låter spännande. Kan jag få lite tips om hur man ska starta? :)

  • p304amo 4 juli 2008

    Jag trivs när jag får hålla på i min trädgård. Rensa ogräs kan vara riktigt rogivande:D. Det lär vara nyttigt för själen att påta i jorden. Det finns en bakterie i jorden som är humörshöjande:).
    Läser mycket, stickar ibland, syr numera bara gardiner, förr sydde jag kläder till barnen och mig.

  • frucaos 4 juli 2008

    Bokmal! Nu för tiden mest i form av talböcker, men det är inte fy skam det heller.
    Broderar korsstygn, stickar (för tillfället blöjbyxor), påtar i trädgården (men jag räknar egentligen inte det som en hobby...).
    Tycker om att rita och måla, men det blir inte så mycket tid till det nu för tiden, tyvärr.
    Syr lite lappteknik när andan faller på - det blir en del grytlappar och dukar. Drömmer är att sy ett snyggt överkast till dubbelsängen!!

  • marwis 4 juli 2008

    För min del läser jag så fort jag kommer till! Det blir minst en bok i veckan. :D Nu på sommaren blir det ännu fler...

    Jag tränar spinning och boddypump samt core 3-4 ggr/v. Detta är ett måste för att jag ska må bra.
    Till hösten börjar min älskade akvarellkurs igen, tyvärr får jag inte "tummen ur" att måla om inte kursens uppgifter hänger över mig.

  • tantdrake 4 juli 2008

    Smycken! Silverlänkar av ringar enligt vikingamodell, halsband av sötvattenpärlor, stenchips, Swarovskikristaller m m. Tovar en massa. Gillar att jobba med ståltråd - typ luffarslöjd - och hönsnät. Slipar stenar med egna maskiner. Måste ha nåt i händerna alltid. (L)
    Och apropå tatueringar....de blir bara snyggare med åren! Antingen gillar man det eller inte. Svårare är det inte. Planerar för nästa :p

  • Ingan 4 juli 2008

    Skrivet av tantdrake den 4 jul 2008

    Smycken! Silverlänkar av ringar enligt vikingamodell, halsband av sötvattenpärlor, stenchips, Swarovskikristaller m m. Tovar en massa. Gillar att jobba med ståltråd - typ luffarslöjd - och hönsnät. Slipar stenar med egna maskiner. Måste ha nåt i händerna alltid. (L)
    Och apropå tatueringar....de blir bara snyggare med åren! Antingen gillar man det eller inte. Svårare är det inte. Planerar för nästa :p

  • Ingan 4 juli 2008

    Hej Tantdrake!
    Gick inte så bra för mej när jag skulle skriva efter att ha citerat.
    Jag tyckte det lät så intressant med ditt sätt att göra smycken på jag kan riktigt se hur vackert det blir.
    Sjäv gör jag bara med gummislang och glas pärla.
    Att slipa stenar låter imponerande.......

  • tantdrake 4 juli 2008

    "bara gummislang".....:p ....det blir ju så häftigt!!! oerhört lättsålt dessutom. Särskilt killsmycken blir fina med gummislang. Använder det ofta! Glaspärlor också. Har gått en kurs i glasfusing i vintras och DET är häftigt! Vilka färger och mönster!
    Slipa stenar är inget svårt. Det går att lära sej. :D Är utbildad på Kristallens Stensliperi i Lannavaara och har jobbat där ett par år, men det är snart tio år sen. Det är helt underbart att ta en sten och försöka få den att bli ett smycke! Ibland vill den inte - särskilt om det är en sten du hittat i naturen - och då är det bara att böja nacken och tacka för dansen :p. Färger och mönster finns i varje gråsten....vät den med vatten eller gör som jag - slicka på den....så ser du hur den ser ut slipad och polerad :o man blir förvånad!

  • Dorisrecept 4 juli 2008

    Jag håller på mycket med mina 2 naken hundar (Chinese crested dog), läser mycket, löser korsord och gör hemsidor. Skulle vilja börja släktforska faktiskt men aldrig tagit mig tid att börja. Vet inte riktigt hur man startar:'(

  • snuosm 4 juli 2008

    sjunger i kör, men nu är det sommaruppehåll och då ägnar jag mig helst åt min trädgård och att retas lite med särbon

    (H)

  • Matglad-54 4 juli 2008

    :) Ställer frågan igen! Är det svårt att väva? Jag skulle vilja pröva på......

  • majoa 4 juli 2008

    På sommaren har jag trädgården i fritidshuset ,
    annars målar jag tillsammans med 8:a andra och sedan ställer vi ut tillsammans och har vernisage .

  • LillaJa 5 juli 2008

    Skrivet av Maripoosa den 3 jul 2008

    Jag sysslar med katterna, läsning och dans är himla kul. Har tränat gymnastik i 10 år så det ligger mig varmt om hjärtat. även om jag inte är aktiv längre. Spelar lite tvärflöjt (min pappa har beslagtagit den så jag kan inte spela om jag inte köper en ny :'() Fast att baka slår det mesta (L)

    Släktforskning låter spännande. Kan jag få lite tips om hur man ska starta? :)

  • LillaJa 5 juli 2008

    Det gick inte att skriva när jag skulle citera.......det får bli så här i stället.

    Skulle rekomendera att anmäla sig till en kurs i Släktforskning (Medborgarskolan , ABF eller liknande), anars kan det vara lite klurigt att komma igång.Man får så många bra tips om hur man går tillväga, samt sökvägar. Numer är ju internet ett bra vektyg. Om någon vill veta om bra länkar kan ni ju höra av er till mig. så ska jag försöka att hjälpa till, så gott jag kan.
    Min hobby är bl a Släktforskning...bland många, många andra.
    Har man en gång börjat med det här...är man fast, är såå kul och spännande.

  • Ingan 7 juli 2008

    Trodde att jag kunde fuska med att träna på maskiner på gym.men nu har jag börjat igen (sommaren kom emellan).Gäddhänget behöver motarbetas.Det är min hobby alltså.

  • Ingan 7 juli 2008

    Trodde att jag kunde fuska med att träna på maskiner på gym.men nu har jag börjat igen (sommaren kom emellan).Gäddhänget behöver motarbetas.Det är min hobby alltså.

  • miriyama 11 juli 2008

    Jag har hur många hobbies som helst! T. ex. sy (har tre symaskiner, bl. a. en broderimaskin) - väskor och barnkläder mest, måla, teckna, kollage, göra smycken, skulptera, skriva (har skrivit en bok), läsa (förutom skönlitteratur så blir det mycket om personlig utveckling, lite kvantmekanik, livsåskådning, antropologi m.m.), data (jobbade som datahandledare ett tag, har flera program för att måla och teckna i datorn, göra egna typsnitt m.m.), heminredning (har målat och tapetserat en del i vår - köpte hus i höstas för att får plats för alla mina hobbies), styrketräning, promenader med min granne, mina sötnosar Zggy och Stella (katter), har inte kommit igång med trädgårdsarbete än men har i alla fall byggt en kattgård där det växer mycket ogräs. Jag skulle gärna vilja få kontakt med andra som ochkså har nån/några av mina hobbies.

    Miri

  • meta50 11 juli 2008

    Jag gör kort, grattiskort, dopkort, jul/påsk-kort. mm. Ja kort av alla de slag. Dom uppskattas av dem som får dom, eftersom det blir mer personligt än dom man köper, och inget blir det andra likt. Är liksom "periodare":D när det gäller korttillverkning, ibland kan jag sitta flera timmar..och ibland kan det gå månader i mellan. Handlar mycket från Panduro. (Y)

  • piusamadeusmozart 11 juli 2008

    Skrivet av kalasmad den 28 jun 2008

    Skrivet av MammaIrene den 28 jun 2008

    De skriver något om en verifieringskod, vad är det????

    Jag har fått samma problem, skickat mail till Lind. Han svarade att "ett gott råd är att kopiera mitt inlägg ifall det skulle försvinna"......?????
    Det är så här : när jag ska skriva ett inlägg i t.ex. tråden om matfetter, margarin mm. så söker jag fakta samtidigt på internet, eftersom jag tycker det är kul att läsa fakta istället för "bara" jag tycker.....
    Men då har det ju tagit lite tid innan jag skickat iväg det, och det har tydligen en viss betydelse? så när jag har suttit o lagt ner tid o energi på ett inlägg, så bara försvinner det (N)



    Har samma problem ockà. Det àr mànga fantastika!!! inlàgg fràn italien ni gàtt miste om. Men det var smart med att kopiera meddelandet. Om det fòrsvinner àr det ju bara att klistra in det igen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.