Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hobbies

  • micejlababy 30 juni 2008

    Jag gillar att spela gitarr och sjunga och skriva egen musik. Tycker även om att lösa korsord. Det är väldigt avkopplande.

    Och bada det tycker jag väldigt mycket om.(Y)

  • Jade69 30 juni 2008

    Jag har många hobbies, för många tyvärr. Jag är en sån där som har svårt för att hålla mig till en sak. Ofta har jag massor med saker på gång.

    Jag älskar att göra indiansmycken och andra tillbehör. Jag väver i pärlväv och vill lära mig att broder med pärlor på frihand vilket inte är helt enkelt, men det är väldans roligt. Man känner sig väldigt jordnära när man arbetar med trä, skin, läder och dessa underbara pärlor och stenar.

    Kramis:)

  • alegnile 30 juni 2008

    broderar, stickar, virkar, tovar ull, väver, syr tomtar och änglar, änglar är min stora passion, löser korsord, donar i växthuset på somrarna, ja allt möjligt som går att pyssla med!!:p

  • Heisjo 30 juni 2008

    Just nu har jag inte tid till någon annan hobby än familjen, huset, träning och maten! Men det är tillräckligt så länge barnen är små och behöver tiden:)
    Det är härligt när dagen är fullspäckad, då trivs jag verkligen(Y)(Y)

  • SEAbjrpn 30 juni 2008

    Tycker om att gå på kurser( sommaruppehåll nu) målar akvarell olja går på gymnastik
    läser lagar mat bl.annat. Nu på sommaren följer jag ofta med mina barnbarn som tävlar i ponnytrav en trevlig sport ,som gör att man kommer mycket ut bland folk.
    Kram SEA:):p

  • hansdotter 30 juni 2008

    Vad roligt att läsa om era hobbies!
    JAg tycker om att pyssla, allt möjligt. Vi har ett rum inrett för skapande. Där är jag gärna i timmar med mina barn (Y) Att stämpla och göra vackra kort är en höjdare!
    Just nu är det mycket smycken. Gör smycken och ger bort till vänner å bekanta. Alltid uppskattat.
    Inredning är oxå ett stort intresse.
    Växter, framför allt inne men även i trädgården är ett stort intresse. Pysslar å tar sticklingar, petar ner frön i små krukor m.m.m.
    Å så familjen förstås- men det är väl självskrivet :p

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Har just läst hela tråden och blir imponerad av alla som är så duktiga. Jag håller inte på med ngt som helst hantverk eller handarbete, avskyr trädgårdsarbete, ogillar allt hushållsarbete (när jag blir stor ska jag ha ett hembiträde!!!!).
    Men inser att mitt arbete (smärtforskning) är faktiskt också min hobby, lyckosam kombination fast samtidigt farlig, mycket svårt att dra gräns mellan arbete och fritid då.

    Jag lagar mat - såklart - och ibland känns det som rena terapin.... Älskar verkligen matlagning.

    Jag skriver mycket, men det är ju vetenskapliga arbeten mest, annars har jag alltid gillat att skriva, brev o berättelser och som små kåserier.

    Sen är jag då ensam mamma och har mina barn jämt, så eventuell "fri-"tid går till dom ju.

  • Gonta 30 juni 2008

    Jag bakar tårtor som jag dekorerar med egengjorda dekorationer i sugarpaste jätte roligt.
    Sedan göra jag smycken

  • 2233319 30 juni 2008

    Jag t ycker om att laga mat och testa nya recept, därför är jag med i matklubben. Tycker även om att gå på friskis och gympa till bra musik. Gillar även att ta långa promenader, själv med bra musik i öronen eller tillsammans med vänner.

  • Mozarella 30 juni 2008

    Jag försöker, när det finns tid över, pyssla lite med kortmakeri :) Är lite sugen på att börja scrappa men det har inte blivit verklighet ännu. . .

    Annars är jag otroligt intresserad av inredning, vilket nästan får räknas som en hobby. Vi renoverar lite här och var så mycket tid går åt att planera, fixa och inreda! (Y)

    Hälsn Mozarella

  • Ingan 2 juli 2008

    kul att läsa om alla hobbies.Jag dansade på Skansen till Leif Kronlunds orkester.
    måste ta upp det igen.

  • sandrarockar 2 juli 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.



    Tattueringar är konst! Jämför kroppen med ditt hem, att ha en liten diskret tattuering är som att ha en enda liten tavla som hänger i förådet.:o Konst är väl till för att visas!? Har man många fina tavlor så hänger man väl dom i vardagsrummet så att alla kan se dom!? Och även om man har ett risigt gammalt hem så kan man väl hänga upp vackra tavlor?
    Och man blir beroende av det, ju mer konst (tattueringar) man har desstå mer vill man ha.:D


    Jaha!! Är det så man ska se på det! Har aldrig tänkt så. Ja, då är jag inte intresserad av konst. Om jag har en tavla jag tröttnar på kan jag ju alltid sälja den eller ge bort den. Inte lätt om den sitter i skinnet. Jag tycker iaf att man förstör kroppen.



    Jag är För tatueringar, och tycker själv att det är väldigt snyggt. Att tycka att man förstör kroppen är ju upp till betraktarn, men om man gör en tatuering så tycker man ju förhoppningsvis att det är fint och man gör det för att smycka sig själv, inte för att leva upp till hur andra tycker att man ska se ut.

  • Smulpajen 2 juli 2008

    Skrivet av sandrarockar den 2 jul 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.



    Tattueringar är konst! Jämför kroppen med ditt hem, att ha en liten diskret tattuering är som att ha en enda liten tavla som hänger i förådet.:o Konst är väl till för att visas!? Har man många fina tavlor så hänger man väl dom i vardagsrummet så att alla kan se dom!? Och även om man har ett risigt gammalt hem så kan man väl hänga upp vackra tavlor?
    Och man blir beroende av det, ju mer konst (tattueringar) man har desstå mer vill man ha.:D


    Jaha!! Är det så man ska se på det! Har aldrig tänkt så. Ja, då är jag inte intresserad av konst. Om jag har en tavla jag tröttnar på kan jag ju alltid sälja den eller ge bort den. Inte lätt om den sitter i skinnet. Jag tycker iaf att man förstör kroppen.



    Jag är För tatueringar, och tycker själv att det är väldigt snyggt. Att tycka att man förstör kroppen är ju upp till betraktarn, men om man gör en tatuering så tycker man ju förhoppningsvis att det är fint och man gör det för att smycka sig själv, inte för att leva upp till hur andra tycker att man ska se ut.


    Det är klart att man gör vad man vill med sin kropp. Jag bara funderar i förlängningen om man ångrar sig efter 20 år och har många och stora "konstverk"? Det man tycker är snyggt och häftigt när man är 20 kanske inte är lika snyggt när man är 40. Det är ju också en modegrej. Tröttnar jag på det som var modernt för ett X antal år sedan kan man ju ofta göra något åt det. Svårare med en tatuering... Bara en tanke..

  • camillaf14 2 juli 2008

    Några av mina hobbies är att brodera, läsa böcker och inredningstidningar (samlar på bägge :p) och att dansa linedance! Den klart bästa och roligaste formen av motion i grupp tycker jag. Sen är det som många av er har skrivit här inne redan att familjen, hemmet och matlagning/bakning upptar stor del av dagen.

    Börjar jag spela Mahjong på datorn så blir jag också fast så det får väl också räknas in bland hobbies :D :D

    Hälsningar
    Camilla

  • Ernst76 2 juli 2008

    Skrivet av Smulpajen den 2 jul 2008

    Skrivet av sandrarockar den 2 jul 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.



    Tattueringar är konst! Jämför kroppen med ditt hem, att ha en liten diskret tattuering är som att ha en enda liten tavla som hänger i förådet.:o Konst är väl till för att visas!? Har man många fina tavlor så hänger man väl dom i vardagsrummet så att alla kan se dom!? Och även om man har ett risigt gammalt hem så kan man väl hänga upp vackra tavlor?
    Och man blir beroende av det, ju mer konst (tattueringar) man har desstå mer vill man ha.:D


    Jaha!! Är det så man ska se på det! Har aldrig tänkt så. Ja, då är jag inte intresserad av konst. Om jag har en tavla jag tröttnar på kan jag ju alltid sälja den eller ge bort den. Inte lätt om den sitter i skinnet. Jag tycker iaf att man förstör kroppen.



    Jag är För tatueringar, och tycker själv att det är väldigt snyggt. Att tycka att man förstör kroppen är ju upp till betraktarn, men om man gör en tatuering så tycker man ju förhoppningsvis att det är fint och man gör det för att smycka sig själv, inte för att leva upp till hur andra tycker att man ska se ut.


    Det är klart att man gör vad man vill med sin kropp. Jag bara funderar i förlängningen om man ångrar sig efter 20 år och har många och stora "konstverk"? Det man tycker är snyggt och häftigt när man är 20 kanske inte är lika snyggt när man är 40. Det är ju också en modegrej. Tröttnar jag på det som var modernt för ett X antal år sedan kan man ju ofta göra något åt det. Svårare med en tatuering... Bara en tanke..


    Det finns väl mycket man ångrar att man gjort i livet, men har man gjort ett val så får man stå för det! Och om man ångrar en tattuering så mycket att man mår dåligt av det så går det faktiskt att ta bort dom. Ofta har dom av den äldre generationen fördomar mot folk som är tattuerade men hos den yngre generationen är det mycket vanligt.:D

  • lisaschmitz 2 juli 2008

    Skrivet av Amika den 28 jun 2008

    Jag älskar ju att laga mat och baka. :)
    Men när jag inte gör det så är jag ute och tränar min hund. :)

    Sen älskar jag att sjunga.

    Sen håller jag just nu på och stickar 16 par handledsvärmare och sjalar. Till ett åldringsboende här i Sala. :)


    (Y) Vilken givande sysselsättning! Jag är övertygad om att det blir uppskattat i alla fall!

  • sussie1961 2 juli 2008

    Skrivet av Mozarella den 30 jun 2008

    Jag försöker, när det finns tid över, pyssla lite med kortmakeri :) Är lite sugen på att börja scrappa men det har inte blivit verklighet ännu. . .

    Annars är jag otroligt intresserad av inredning, vilket nästan får räknas som en hobby. Vi renoverar lite här och var så mycket tid går åt att planera, fixa och inreda! (Y)

    Hälsn Mozarella


    Jag kan varmt rekomendera scrappbooking, något jag själv gör till och från, en dyr hobby men väl värd varenda krona,bara att börja så fastnar du lätt ;-)

  • nana 2 juli 2008

    jag älskar att sjunga,dansa,dekorera allt,bada och klart att baka.
    men hinner inte med mycket av det.
    för det mesta så springer jag runt efter min lilla flicka som snart fyller 3 år.
    (L)(L)(L).

  • nana 2 juli 2008

    jag älskar att sjunga,dansa,dekorera allt,bada och klart att baka.
    men hinner inte med mycket av det.
    för det mesta så springer jag runt efter min lilla flicka som snart fyller 3 år.
    (L)(L)(L).

  • Matglad-54 3 juli 2008

    Skrivet av sonja55 den 29 jun 2008

    Tycker om att väva när det finns tid. Vi har en vävstuga här i byn där vi väver allt möjligt ex. plädar,dukar,gardiner,mattor i olika mönster, möbeltyger m.m.


    :) Är det svårt att väva? Har funderat på att börja väva mattor men att få ändan ur vagnen kan ta tid...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.