Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ny Matklubbsträff till våren 2011!

  • Josses 3 juni 2011

    Hoppas det blir några fler än ni två nästa helg!
    Det är ju bra många tusen som är med i Matklubben.

    Har bara en lite fundering, vart tog alla vägen som skulle komma när du
    hade den andra helgen? Är det ingen av dem som kan denna helg?
    Någon av adminpersonalen då? Är ingen av er ledig?
    Tyvärr är det lite långt för mig att komma och jag har dessutom jobbarhelg
    men jag hoppas ni får trevligt.
    Det är ju ett bra initiativ av dig att dra ihop till en träff.
    Kram på dig!

  • Wombat04 6 juni 2011

    OK alla, idag ringer jag restaurangen och bokar. Vi verkar bli 3 (tre) med mig. Ni har till kvällen på er om ni ångrar er och vill komma med. Jag kommer att ordna en träff till i vinter men det är ju mycket roligare om vi blir fler. Intresset är alltid stort men sedan droppar den ena efter den andra av, lite trist är det allt ... Men det är ju inte alla som är sjukskrivna som jag och kan disponera tiden som jag vill! Som sagt, ikväll går tiden ut och så ses vår lilla skara på lördag, vad som än händer! Kramar!

    Bella

  • Diddi1982 6 juni 2011

    Hade det inte varit så himla långt bort hade jag mer än gärna varit med... Men hoppas ni som ska träffas får det roligt iaf!

  • Wombat04 8 juni 2011

    Diddi1982, det får vi garanterat! :-D

  • Wombat04 9 juni 2011

    OBS! VIKTIGT!!!!

    Tiden den 11 juni är ändrad från 19.30 till 18.00! Detta beroende på att restaurangen inte tar emot bokningar mellan kl 18 och kl 21. Vi som bokat till 18 får sitta till kl 21 ...

    Så vi ses alltså 11/6 kl 18.00!!!

  • missFBK 9 juni 2011

    Skrivet av Wombat04 den 9 jun 2011

    OBS! VIKTIGT!!!!

    Tiden den 11 juni är ändrad från 19.30 till 18.00! Detta beroende på att restaurangen inte tar emot bokningar mellan kl 18 och kl 21. Vi som bokat till 18 får sitta till kl 21 ...

    Så vi ses alltså 11/6 kl 18.00!!!



    Ok =) Noterat!

  • Wombat04 10 juni 2011

    Puff!

  • missFBK 11 juni 2011

    Hej!
    jag undrar om det tar lång tid att ta sig från Centralstationen till restaurangen?

  • missFBK 11 juni 2011

    Skrivet av missFBK den 11 jun 2011

    Hej!
    jag undrar om det tar lång tid att ta sig från Centralstationen till restaurangen?


    Jag fick hjälp på västtrafik, jag kommer fram till prinsg/linneg 17:58 så ni kan väl hålla utkik efter en bortkommen småstabo ;-)

  • anluk 11 juni 2011

    Hoppas ni får riktigt trevligt. Tyvärr är omständigheterna sådana att det inte passade denna gången heller...Men hoppas på tredje gången gillt till hösten.

  • anluk 11 juni 2011

    Hoppas ni får riktigt trevligt. Tyvärr är omständigheterna sådana att det inte passade denna gången heller...Men hoppas på tredje gången gillt till hösten.

  • Wombat04 11 juni 2011

    MissFBK, vi står utanför restaurangen och väntar, vädret verkar ju tillåta det! Håll utkik efter en dam med rollator (min mamma) i gathörnet så ser du oss! :-D

    Anna, jag ska försöka ta en träff till vintern också eller senhösten, då kanske det passar bättre! :-D
    Tråkigt att du inte kunde komma med, men sånt är livet! Kram!

  • irrevirre 11 juni 2011

    Åh, så nu är ni ute och röjer:-)

    Ha en fantastisk kväll! Berätta hur ni haft det sedan ok?
    Kram Iréne

  • UllaC 11 juni 2011

    Jag hade hoppats kunna komma denna helgen, men det funkade inte. Väldigt tråkigt för vi hade det så jättetrevligt sist vi träffades. Men jag säjer som anluk, att man kan hoppas att den helgen till hösten passar bättre. Hoppas ni har en underbar kväll tillsammans med god mat och gott vin. Kram!

  • Wombat04 11 juni 2011

    Ulla, det är aldrig för sent! Vi ses säkert till hösten! Jag är nyss hemkommen och har haft en jättetrivsam kväll med underbar mat och gott sällskap. Jag tänker upprätthålla traditionen och fortsätta ordna träffar! :-D

    Berättar mer i morgon, nu måste jag smälta maten!

  • Wombat04 12 juni 2011

    Då är man vaken och redig efter gårdagskvällens frosseri ... nåja, men god mat var det och enorma portioner, och aldrig har jag varit med om att tre timmar flugit förbi så fort.

    Min mamma och jag mötte upp Emmamagdalena, MissFBK och Carro67 utanför Cicero och vi gick in till vårt beställda bord. Vi som ville tog in något att dricka och så satt vi och pratade och framför allt velade om vad vi skulle beställa, för menyn var späckad med sådana godsaker att det var väldigt svårt att bestämma sig. Till sist blev det för min del Insalata Caprese till förrätt, som var delikat. Vi beställde också in vitlöksbröd till den. Det var bara en av oss som inte ville ha förrätt. Till varmrätt blev det för min och mammas del grillad, getosttoppad oxfilé med grönsaker och en underbar potatisgratäng samt rödvinssås. Det förekom också Pasta "Basciola" (Boscaiola?), Penne Saporite och Cannelloni. Gå gärna in på Ciceros meny och kolla!

    Till efterrätt blev det förstås Panna Cotta Passione för mig. Två av oss prövade den friterade glassen med kanelstekta äpplen och även små söta chokladtryfflar beställdes in till kaffet.

    Tre urtrevliga tjejer som jag är glad att jag fått träffa - men Carro67 och jag sågs ju på förra Matklubbsträffen 2008. Vi hade mycket att prata om och en del span blev det också ... :-D Två tjejer i sällskapet hade planer på att plocka med sig lite av inredningen hem men fann det bäst att låta bli.

    Jag kan bara säga, snälla ni, kom på nästa träff! Vi har verkligen jätteroligt och det är så kul att träffas och höra om varandra och prata både mat och annat. Jag anordnar som sagt ännu en träff sent till hösten (bäst att inte vänta till vintern då man inte kan lita på samfärdsmedlen ...) och då hoppas jag verkligen att vi blir fler! Jag ska grunna på det här under sommaren och säga till i god tid som vanligt.

    Kramar till er som var där och till alla andra!

    Bella

  • irrevirre 12 juni 2011

    Hej Bella,
    Tack för att vi fick höra om er träff! Jag kan tänka mig att ni hade mycket att prata om:-)

    Såg att Östersund kan vara på G med en träff också .... Jag får väl fundera på Malmö då;-)

    Kram på er!

  • Wombat04 12 juni 2011

    Irrevirre, kan mycket väl tänka mig att komma ned till Malmö på en träff, bara jag har någonstans att sova! :-D Men du kan väl också komma upp till Göteborg? Det går ju fort nu på de nya vägarna! Kram!

  • JennyV 16 juni 2011

    Vad kul det lät! Synd att det inte passade denna gången för mig men jag hoppas att hösten blir lättare att få till!

  • Wombat04 16 juni 2011

    Jenny, förstår att du haft och har annat att tänka på just nu ... träffar blir det många fler! Kramar!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.