Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda grillsåser och annat gott tillbehör

  • The_mama97mia 19 maj 2008

    Puffar upp tråden lite bara - det var fler som sökte recept på grilloljor m.m.

  • sme 19 maj 2008

    Rödlöksröra

    så gott

  • majamia 1 juni 2008

    Tomatsalsa

  • majamia 11 juni 2008

    puffar :D

  • festmaten 11 juni 2008

    jag sparade det här receptet idag, den här såsen är god till t.ex. grillad fläskfilè
    Godaste grillsåsen

  • bernit 11 juni 2008

    Det finn så många - oxå kryddsmör

    Sås - BBQ

    /BÅ :p

  • majamia 12 juni 2008

    Härligt med alla recept! (Y)

  • monac 12 juni 2008

    [recdept]32113[/recept]

    testa det här...lätt som en plätt & jäääätte gott.(Y)

  • monac 12 juni 2008

    oj,prövar igen!:o
    Fetaost och avocadocréme med grön chili.

  • majamia 13 juni 2008

    puffar upp tråden ikväll ska jag stå för grill tillbehören när vi ska bort :D

  • Disen 13 juni 2008

    Hallomi.. mums! (Y) Den är ett MÅSTE vid min grillning. Sen alla härliga lökar, majs, paprikor på ett spätt. Här hemma grillar vi under alla årstider, fast det blir ju mest på sommaren. :p

    Grilla e "gött" (Y)

  • majamia 13 juni 2008

    Skrivet av Disen den 13 jun 2008


    Hallomi.. mums! (Y) Den är ett MÅSTE vid min grillning. Sen alla härliga lökar, majs, paprikor på ett spätt. Här hemma grillar vi under alla årstider, fast det blir ju mest på sommaren. :p

    Grilla e "gött" (Y)


    Kan inget annat än instämma! :D (Y) (Y)

  • monac 14 juni 2008

    nä ,inte när det gäller Hallomi....blä
    Men att grilla fetaost in lindad i bacon,är en ny favorit!
    Givetvis,paprika,lök &svamp på samma spett...och coktail tomater,gula & röda:D

  • The_mama97mia 14 juni 2008

    Fetaost i bacon lät ju bara så gott! Det måste jag testa! Får se om jag grillar ikväll.

  • imse 14 juni 2008

    Har gjort en kanongod rödlöksmarmelad och nässelsmör som jag gärna delar med mig av.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/06/14/rodloksmarmelad-med-libbsticka/

  • monac 14 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 14 jun 2008

    Fetaost i bacon lät ju bara så gott! Det måste jag testa! Får se om jag grillar ikväll.


    ja...det är såååååååå gott! prova!!!(Y)

  • farmormor 14 juni 2008

    Färskpotatissallad

  • The_mama97mia 15 juni 2008

    Hittade en trevlig sida som heter Grillweb och där stod tips om kryddning, inte för att det passar in just i den här tråden kanske men ville dela med mig:

    Kryddguide
    En liten ledtråd till vilka kryddor som passar till vad. Kom ihåg att inte tveka att prova andra kombinationer, man får aldrig vara feg vid grillen. (Y)

    Nötkött: Fläskkött:
    Timjan, enbär, grönpeppar, piri-piri, chilipulver; mexican hot, grillkrydda, texaskrydda, svartpeppar. Salvia, ingefära, mejram, dragon, curry, piffi, grillkrydda, texaskrydda, rosmarin, svartpeppar, vitpeppar.
    Lamm: Kyckling:
    Vitlökspeppar, basilika, dragon, rosmarin, körvel, oregano, salvia, mynta, svartpeppar. Citronpeppar, dragon, curry, svartpeppar, piffi

  • The_mama97mia 15 juni 2008

    Oj, det hamnade tokigt - försöker igen (har gjort exakt samma inlägg i tråden grillsåser m.m.)
    Nötkött:
    Timjan, enbär, grönpeppar, piri-piri, chilipulver; mexican hot, grillkrydda, texaskrydda, svartpeppar.

    Fläskkött:
    Salvia, ingefära, mejram, dragon, curry, piffi, grillkrydda, texaskrydda, rosmarin, svartpeppar, vitpeppar.

    Lammkött:
    Vitlökspeppar, basilika, dragon, rosmarin, körvel, oregano, salvia, mynta, svartpeppar.

    Kyckling; Citronpeppar, dragon, curry, svartpeppar, piffi

  • majamia 15 juni 2008

    igår grillade vi hallomi lindade med bacon. Det var väldigt gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.