Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julgodis-favoriter?

  • 11 november 2000

    Jag eftersöker julgodis-favoriter.Kom med förslag!!!

  • 13 november 2000

    Jag brukar låta hackad choklad dra i cognac en stund. Sedan knåda jag in det i mandelmassa och formar till en rulle. Slutligen penslar jag rullen med smält choklad och när det torkat virar jag ett sidenband runt. Trevlig gå-bort-present!

  • 18 november 2000

    Hej!Det här brukar ha strykande åtgång hos oss och är mycket lättgjort:Lägg små hasselnötter i alumuniumformar. Smält hälften ljus blockchoklad och hälften nougat och häll ovanpå.Farligt gott!/atta

  • stinalena 21 november 2008

    Ser att denna tråden behöver livas upp lite, så jag gör ett litet försök. Jag älskar att göra julgodis. Brukar ofta samla ihop tjejgänget, så har vi en kväll som vi gör julgodis tillsammans. Jättetrevligt, brukar vi ha!
    Vilka är era favoriter bland allt julgodis???? Här kommer mina.........
    Cashewnougat.
    Kolor
    Snickersgodis!


    Dessutom älskar jag knäck!!!! Saffransknäck är en favorit. Ngn som har ngt annat förslag på smaksättning???

  • The_mama97mia 21 november 2008

    Jag brukar göra egna "Mozartkulor" har inte lagt in recept. Hasselnöt i mitten, mandelmassa runt, nougat kring o sen doppa i smält blockchoklad, eller, förresten är det nog nöt, nougat, sen mandelmassa, sen doppa i choklad....

  • systeryster 21 november 2008

    Kokar gärna knäck.Maken gör mjölkkarameller som är så hårda och supersöta att ingen klarar av att äta någon större mängd.Men det är tradition! Kastas bort efter tjugonda knut.:D

  • nettans 21 november 2008

    Fudge, knäck, ischoklad ett måste och kola t.ex "Världens godaste smörkola", fimns bland mina recept.... (Y)

  • elodd001 21 november 2008

    Jag är väldigt förtjust i att baka julgodis och i år prövar jag att göra tryfflar. Det är jättekul och gott! :)

    Mockatryfflar
    Kokos tryffel
    Kakdegs tryfflar
    Cappuccino tryfflar

  • ida85 21 november 2008

    Jg brukar lägga en blandning av nötter i en form, smällt choklad & häller chokladen över nötterna . Låt det stelna några timmar innan jag skär upp det i bitar . Blir så gott ! (L)

  • Mellanbellan 21 november 2008

    Ischoklad gör jag.
    Det som blir över av kokosfettet blandar jag med kaksmulor, russin och nötter och fyller en itusågad kokosnöt med blandningen. Nöthalvorna har jag borrat hål i botten på så jag kan trä ett snöre igenom innan jag fyller dem och sen hänga upp dem i träden utanför huset. Småfåglarna klarar sig flera veckor på denna kokosfettblandning. Det blir ett tunt brunt torrt skal kvar bara!

  • farmormor 21 november 2008

    Jag brukar göra "rocky road"
    men fram för allt mina julnötter som är supergoda!!(Y)(Y)(Y)(L)

    Julnötter

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.