Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Salladstips önskas!!!

  • hihu 9 april 2010

    Hej!
    jag är utländsk och vi brukar ha en sallad här hemma, jag vet inte vad den heter men det är jättenkelt att göra!
    skär ut gurka,tomat och lök i en skål, häll i matolja och salt och så är det klart!
    JÄTTEGOD och man får verkligen bättre appetit!

  • asasto 9 april 2010

    Min favorit är kikärtor+avokado + lök (rödlök el. salladslök/purjo) +citronsaft, rapsolja och salt och peppar.

  • The_mama97mia 9 april 2010

    Jag gillar att ha i groddar i sallad, nu har jag alfalfafrön färdiggroddade. Känns så vitamin-vårigt.

  • maxxess 12 maj 2010

    En sallad som folk faktiskt bett om recept för är
    Svensk sallad a la bulgur

    Gillar den själv skarpt.... rekommenderas till grillat.

  • The_mama97mia 13 maj 2010

    Hoppar på här och vill tipsa om Bladpersilja! Generösa mängder tillsammans med tomat, gurka, lök, citron och annat man vill ha i. Flaggar alltså för att använda bladpersilja inte bara som krydda/ört utan som salladsgrönsak.

  • Snoffa 13 maj 2010

    Mamma brukar riva morot och äpple och pressa ner apelsinsaft, det är jättegott. :)

  • siggemums 13 maj 2010

    Ruccola, smulad feta och granatäpplekärnor, vackert och gott.

  • ericabus 13 maj 2010

    Spenat-blad, tomat och Balsamico

  • EmelieMA 13 maj 2010

    ruccola sallad, tomat, gurka, rödlök, olja, och någon salladsmix!
    jätte gott :)

  • EmelieMA 13 maj 2010

    fetaost är väldigt gott att ha i också :)

  • tycons 13 maj 2010

    Kebabsallad med starksås och vitlöks-sås på gräddfil.

  • jash 28 juni 2013

    avocado + rucola + färsk mango. olivolja + pressad citronjuice på =)

  • Erajscha 28 juni 2013

    Tre favoritsallader:

    strimlad rödkål som blandas med tärnad fetaost, lite olivolja, salt, peppar och rostade solrosfrön.


    babyspenat som blandas med små broccolibuketter. sockerärtor, fint skivad rödlök och en burk marinerad fetaost.

    coleslaw - strimlad vitkål och riven morot slakas i kokande vatten, undr tiden det svalnar lite blandar jag 50/50 majonäs och creme fraiche och smaksätter med lite stevia (eller socker eller ananasjuice om man vill)salt, peppar och en tesked dijonsenap. Sen blandar man det medan kålen är ljummen så drar det åt sig dressingen bättre. Det kan stå i kylskåpet i flera dagar och är särskilt gott till hamburgare, grillat och till panerad fisk.

  • Lenkan 28 juni 2013

    Rödlök, majs, paprika, ostkuber, knaperstekt bacon, hårdkokt hackat ägg, sockerärter, purjolök...kan ju blanda i vad som helst nästan :)

  • jeeeklund 30 januari 2014

    Läser genom tråden och blev sååå sugen på en god sallad nu..

    Men, vad som inte nämnts ofta nog; FETAOST! Förhöjer varenda sallad även om det bara är isbergssallad, gurka och tomat. Så ett extra slag för fetaosten.

    En sallad på äppelklyftor med örtagård-dressing (färdig påsblandning du blandar med olja och vatten) är trots allt det som slår allra högst hemma. Jag och min sambo gör alltid dubbelt för att sitta och äta som "efterrätt" när maten är slut. Använd då helst krispiga äpplen, typ Pink Lady eller liknande. Supergott!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.