Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förpackningar du hissar eller dissar?

  • redd 13 januari 2010

    Hissar:
    plastremsan man drar bort på ciggpaketen för att ta bort den översta delen av plasten, fungerar varje gång och fungerar bra

    Dissar:
    Ihopsvetsade förpakningar av tjockare plast av alla de slag (ni vet, dom som inte går att öppna utan kniv eller sax). Speciellt Clasohlsson har en förkärlek för dom.
    Förpackade förpakningar, köpte en hårdisklåda häromveckan. Packet, frigolit, plast runt pappkartongen, pappkarton, plastpåse runt hårddisklådan, !7! plastpåsar runt sladdarna, en sladd hade 3st påsar om sig.

  • Amika 13 januari 2010

    Hissar nya korken på sirapsflaskan! Skönt, nu slipper man vänta i hundra år innan det slutar rinna och droppa! Ett plus till är ju att man kan använda den på det "gamla" sättet med! :)

    Hissar även Gnurf för att han vågar stå för sin fetish att gå runt i spetstrosor... (Y)Men snälla, säg att det inte är string iallafall...? :p

  • boz1965 14 januari 2010

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2010

    Hissar och dissar är nya ord för mig. Engelska sirapsburkar retar mig. De har varit likadana i hundra år och har en kant där sirapen blir kvar om man försöker hälla ur burken. Sen blir det lätt myror i skåpet.


    Det är dom där med "Golden Syrup" i, va? Liknar mest målarfärgsburkar, tycker jag. Kan förstå om det är irriterande.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_syrup

  • hansdotter 14 januari 2010

    Jag hissar pringles chipsrör. De tar inte samma plats som chipspåsar.
    Jag hissar även precis som Amika Ikeas platspåsar- de är kanoners.

    Dissar wästgöraklosterost plastförpackning som ska vara återförslutningsbar- den går inte att öppna så att den kan förslutas igen...jag brukar aldrig lyckas.

  • FruAst 14 januari 2010

    Jag måste dissa alvedonförpackningar, varför måste man ha tabletterna förvarade en och en. Kan man inte dem i ett typ TREO-rör istället. Det är ju faktiskt en bra förpackning. Men ni andra MK har väl aldrig ont i huvet eller!

    På tal om förpackningar. Om man köper en docka eller någon annan leksak till ungarna så är dem helt inbrottsäkra. De sitter fast i mängder av plastad ståltråd och tar en evighet att få upp, är det nödvändigt?

    Förresten skjortor som är vikta och knäppta o alla nålar. (Förvisso maken problem men ändå!)

  • sessa79 14 januari 2010

    jag hissar icas färdiga sallader i påsar.. smidigt om man ska bort o ta med en * färdig * sallad *

    jag dissar libero nya blöjförpackningar.. de går nu o öppna upptill hela vägen.. o då rasar första raden med blöjor ut (N)

  • Gnurf 14 januari 2010

    De där salladspåsarna marknadsförs tydligen under devisen:

    "Bring your own Salmonella"

    Skrivet av sessa79 den 14 jan 2010
    jag hissar icas färdiga sallader i påsar.. smidigt om man ska bort o ta med en * färdig * sallad *

  • boz1965 14 januari 2010

    Skrivet av FruAst den 14 jan 2010

    Jag måste dissa alvedonförpackningar, varför måste man ha tabletterna förvarade en och en. Kan man inte dem i ett typ TREO-rör istället. Det är ju faktiskt en bra förpackning...


    Alvedon brus är förpackade i rör.

  • boz1965 14 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 14 jan 2010

    De där salladspåsarna marknadsförs tydligen under devisen:

    "Bring your own Salmonella"

    Skrivet av sessa79 den 14 jan 2010
    jag hissar icas färdiga sallader i påsar.. smidigt om man ska bort o ta med en * färdig * sallad *


    Håller med. Skulle aldrig köpa färdig sallad i påse. Dels för att jag vill göra mina sallader själv och dels för att de är svindyra i jämförelse. Så svårt är det inte att tvätta salladsbladen själv. Så jag tokdissar alla färdigpackade sallader.

  • idea_ 14 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Men va faen...sitter Ni här och dissar en stackars Gnurf när den är iväg på gymet å inte kan försvara sig...:@

    Skrivet av boz1965 den 13 jan 2010

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    ...Om du följt med i tråden skulle du veta att Gnurfen är ett stort fan av spetstrosor :D


    Kinky... :p


    Gnurfen, ta det lungt, jag för min del bara upplyste den dam som inte visste vad du menade när du svarade henne att det fick platts många spetsisar i kylskåpet :) No hard feelings?:(

  • idea_ 14 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Jag brukar ta med mig en sån där IKEA kasse när det är dax att handla småkarra...(L)

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    Hm, här finns oftast två storlekar, plus de plastpåsar man ska ha till frukt :D
    som kommentar till de om lösviktsgodis alltså :)


    Men gnurfen, var det inte du som vänt över ett nytt blad och försökte leva nyttigare, det går väll inte med en sån konsumtion av smågodis :D För mig räcker det oftast med en liten aning godis, men det är bara för att man är singel, när vissa jag känner kommer på besök räcker inte de största påsarna till, för att inte tala om att man får vara glad om man sår smaka :o

  • jimboz 14 januari 2010

    Jag Dissar vissa pumptvåls flaskor för att jag lyckas bryta av skaftet och vet aldrig hur man skall snurra upp den lille saten :(

  • Okänd 14 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    Jag Dissar vissa pumptvåls flaskor för att jag lyckas bryta av skaftet och vet aldrig hur man skall snurra upp den lille saten :(


    det är du som är för stark(L):p

  • boz1965 14 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    ...vet aldrig hur man skall snurra upp den lille saten :(


    Vilken av dem? :p

  • Gnurf 14 januari 2010

    Feeling hard!?? Men vad tusan sitter Hon å frågar mig egentligen!??

    *ja dessa singeltjejer*

    :p

    Skrivet av idea_ den 14 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Men va faen...sitter Ni här och dissar en stackars Gnurf när den är iväg på gymet å inte kan försvara sig...:@

    Skrivet av boz1965 den 13 jan 2010

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    ...Om du följt med i tråden skulle du veta att Gnurfen är ett stort fan av spetstrosor :D


    Kinky... :p


    Gnurfen, ta det lungt, jag för min del bara upplyste den dam som inte visste vad du menade när du svarade henne att det fick platts många spetsisar i kylskåpet :) No hard feelings?:(

  • Gnurf 14 januari 2010

    Ber att få upplysa om att Gnurfen är en riktig bokmal, här vänds flera böcker i veckan :) Jag pratar ju preteritum nu...:D

    Skrivet av idea_ den 14 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Jag brukar ta med mig en sån där IKEA kasse när det är dax att handla småkarra...(L)

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    Hm, här finns oftast två storlekar, plus de plastpåsar man ska ha till frukt :D
    som kommentar till de om lösviktsgodis alltså :)


    Men gnurfen, var det inte du som vänt över ett nytt blad och försökte leva nyttigare, det går väll inte med en sån konsumtion av smågodis :D För mig räcker det oftast med en liten aning godis, men det är bara för att man är singel, när vissa jag känner kommer på besök räcker inte de största påsarna till, för att inte tala om att man får vara glad om man sår smaka :o

  • jimboz 14 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 14 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    ...vet aldrig hur man skall snurra upp den lille saten :(


    Vilken av dem? :p


    :( Törs inte gå in på det ...Kan ju bli antastad av Kvinnsen här precis som Gnurfen :)

  • Okänd 14 januari 2010

    :o:p

  • emaxen 14 januari 2010

    :@Hatar de gräddförpackningar , juiceförpackningar o även fil där man ska skruva av ett lock sedan dra loss ett litet plastsnurrande lock inunder, går nästan alltid sönder :@
    Passar inte oss som har ont i händer o fingrar(N)(N)(N)

  • boz1965 14 januari 2010

    Kan väl hålla med till viss del, emaxen. Men visst är det bättre med "skruvkapsyl" på mjölk-/gräddpaketen, men den där lilla flärpen innanför kan jag, precis som du, klara mig utan.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.