Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad gillar killar?

  • Drottningsofia 29 mars 2011

    Tänkte testa om devisen "vägen till mannens hjärta går genom magen" är en vinnare. Har någon bra tips på vad jag kan göra? Det är ingen festmiddag som ska göras, utan lite mer vardagsaktigt. Fast det måste ju va gott förstås!

  • The_mama97mia 29 mars 2011

    haha... ja du...
    alla mina ex -har sagt att " jag kommer sakna din matlagning" - *moahaha*

    Kan inte säga ngt särskilt recept - gå gärna in på mina recept o kolla runt. Mkt kycklingrecept finns det.

    Å andra sidan, varför lita på mig. mina ex är ju... mina ex... haha...

  • Erajscha 29 mars 2011

    haha Mia.. då är vi två ;-)

    Jag tror att det är svårt att generalisera vad killar tycker om, kanske att man kan säga att de flesta män inte har så mycket tabun för flottig mat som vi kvinnor.

    Jag tror du ska satsa på "arbetad" mat på billiga/normaldyra råvaror. En schysst lasagne brukar gå hem hos de flesta, baconlindade pannbiffar är inte dumt heller.

    vet du något om vad han gillar eller är det en första dejt?

  • lundberg1 29 mars 2011

    En enkel pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Självklart serverat med kall öl.

  • lena4 30 mars 2011

    Det är väl bra om alla killar svarar i den här tråden.

  • ros 30 mars 2011

    {snicker}Ett litet tips är att dukningen är minst lika viktig, glöm inte att tända ljus och fixa det mysigt....

    Förrätt: Toast Skagen
    Huvudrätt: Kycklinggryta
    Efterrätt: Cheesecake, parfait eller pannacotta

    Allt beror på hur mycket tid du har på att förbereda....

    Lycka till!

    {snicker}Det är sant att vägen till mannens hjärta går genom magen!!!

  • Zlemma 30 mars 2011

    Jag håller med Erajscha om att en schysst lasagne torde fungera bra! Eller någon god, mustig gryta med rödvin i, men det beror ju lite på hur lång tid du vill att det ska ta. Man är ju inte så sugen på att stå med ett långkok en vardag. {eat}
    Min kille kan nästan äta ihjäl sig när han får whiskysås, helstekt fläskfilé och hemgjord klyftpotatis. Låter tjusigt, men är väldigt lättlagat!

    Helstekt fläskfilé med whiskysås

  • Lenkan 30 mars 2011

    Min erfarenhet är att många (inte alla) killar älskar att bli serverade ett stycke fint kött eller fisk, med klyftpotatis eller pommes till, en smakrik sås och ett stort glas kall öl {eat}

  • DoctorWho 30 mars 2011

    Hemmagjord pizza brukar gå hem hos killar. Enklast är att göra en stor rektangulär som precis får plats på plåten. Ibland hjälper de tom till att lägga på fyllningen, bara de slipper göra degen och kavla.

  • Drottningsofia 30 mars 2011

    Skrivet av Erajscha den 30 mar 2011

    haha Mia.. då är vi två ;-)

    Jag tror att det är svårt att generalisera vad killar tycker om, kanske att man kan säga att de flesta män inte har så mycket tabun för flottig mat som vi kvinnor.

    Jag tror du ska satsa på "arbetad" mat på billiga/normaldyra råvaror. En schysst lasagne brukar gå hem hos de flesta, baconlindade pannbiffar är inte dumt heller.

    vet du något om vad han gillar eller är det en första dejt?


    Jag har träffat honom några gånger redan och vill ju impa lite extra. Gärna som att jag bara svängt ihop något just när han råkade komma förbi. (Säga vad man vill om att använda kvinnlig list men nu är jag trött på att vara singel)

    Jag har kollat era tips och det låter bra! Ska se vad det blir till slut. Både vad det gäller matlagningen och karlsloken. : )

  • boz1965 30 mars 2011

    Kan ju iofs bara tala för mig själv, men det som går hem hos mig är vanlig hederlig "bonnamat", dvs svensk husmanskost. Favoriten är kålpudding. {eat}

  • DLeijonberg 30 mars 2011

    Tror inte man kan säga generellt vad vi gillar, det beror mycket på vad morsan brukade laga, hehe :)

    Bondgrabbar gillar husmanskost, kontorspojkar vill ha filét mignon typ...

    Ska jag tala för mig själv, funkar det lika bra med fläskpannkaka som currygrytor eller hjortstek med kantarellsås. Gör nåt du vet du inte misslyckas med :)


    // Danne

  • Erajscha 30 mars 2011

    tagliatelle med provencalsk fläskfilé kunde kanske funka?

    Man rullar fläskfilén i hackade örter (fryst provencalsk örtbladning är utmärkt) sen skivar man den och steker, salta och peppra på snittytorna. och så tills sist vispar man ur pannan men creme fraiche och lägger sen tillbaka köttet igen. Kan verka väldigt "spontant" om det är den effekten man är ute efter men ändå vardagslyxigt och gott...

  • MatAnders 30 mars 2011

    Nu ska man ju inte tala för alla killar men nog föredrar vi en köttbit & god sås före en sallad.

  • callemero 30 mars 2011

    Vanlig husmanskost brukar alltid gå hem. Med en fin dukning så går "vägen direkt till Hjärtat".

  • tahir 13 april 2011

    bestel 2 plzzor de går hem

  • asasto 13 april 2011

    Har aldrig sett min pojkvän äta så mycket som han gjorde då jag gjorde plommonspäckad fläskkarre med potatis, sås och hemgjort äppelmos. Fläskkarren hade jag gjort i min lergryta och den hade fått stå länge i ugnen på låg temperatur, så köttet var supermört.

  • Tingeling13 13 april 2011

    En het chili alá Pluras (gårdagens avsnitt), den så riktigt smarrig ut, förrätten igår är nog inte heller fel. Kolla pluras kök tv3 play om du inte såg gårdagens avsnitt.

  • Cassiopeya 13 april 2011

    Det är nog som någon skrev tidigare, man äter vad mamma lagat :D

    Jag hade gjort denna goda, enkla kötträtt

    Fläskfilé utan dess like

    och serverat potatis eller ris till, samt grönsaker. Jag lovar att du har honom på kroken sen! Min mätta sambo åt upp alltihop när jag gjorde detta en lördagskväll, fanns inte en droppe sås kvar ens, och det måste vara högsta betyg (L)

  • mafia 13 april 2011

    Rejäl husmanskost brukar gå hem hos de flesta "riktiga män". Kåldolmar, stekt fläsk med löksås, kokt torsk med äggsås och dillkött är favorit hos min man.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.