Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Angående uppladdning av bilder och fel i text

  • anluk 8 oktober 2008

    Men som en del har, över 6-700 recept inlagda tycker jag är löjligt. Man kan inte göra så många själv. Jag lägger bara in mina egna eller min familjs, det räcker gott, att kopiera recept ute på nätet för att få poäng som ändå inte ger ngt är ju rent löjligt (N)
    CITERAT FRÅN ELPATRON


    Måste bara förklara varför jag har så många recept. Jag har 300 som jag provat själv och som kommer från mig och min familj.
    Resterande recept är sådana som jag tycker låter gott och som jag vill göra i framtiden. Har sparat de här för att få lite struktur i alla mina recepthögar här hemma och har de på så sätt på ett ställe. Jag sparar inte för att få poäng eftersom det ändå inte ger något.

    Oj nu blev det lite annat i denna tråden, men var tvungen att förklara hur jag gör.

  • Smulpajen 8 oktober 2008

    Roligt med nya ansikten i den här tråden.

    elpatron! Poängen är poänglös..

  • segerwitch 8 oktober 2008

    :DHej elpatron, frågorna om recepten har varit uppe förut! då frågade man sig hur många har provat recepten man lägger ut????det finns många som faktist har provat recepten innan de läggs ut, själv vill jag gärna stå för vad jag lägger ut, för som du säger det är omöjligt att prova,så
    många recept som en del har????Tycker också som smulpajen, roligt med nya ansikten i trådarna!(Y)
    :DHa en bra dag!(Y)

  • Queenie 8 oktober 2008

    Allt är väl tycke och smak. Själv har jag varit med i en herrans massa receptklubbar under åren, de recepten jag tyckte var bra sparade jag, de andra slängde jag. Sen har jag lagt upp de recepten här. Jag lägger även in recept från andra sidor ... *skäms på mig*, men jag tycker som Anluk, jag vill ha recepten jag tycker är intressanta samlade på ETT ställe, i min kokbok här. Jag tycker absolut inte att det är fel att göra så.

    Jag lägger inte upp recept för att få poäng, poängen struntar jag blankt i. Recepten från gamla matklubbar jag varit med i, som jag tyckte var kanonbra, lägger jag upp här för att glädja andra. Har fått en massa positiv respons på de recepten, så det tänker jag allt fortsätta med. Sen om jag ser något recept på Arla, eller nån annan sida, som jag vill ha i min kokbok, har ingen annan lagt upp det här, då gör jag det, så att jag kan spara det här. Det tänker jag också fortsätta med. Det är så mycket lättare att ha recept samlade på ett ställe tycker jag.

    Sen den som blev uppringd hem, det var jag det. På den tiden stod det nog min ort i presentationen, de kan ju ha kollat upp vem som varit med i alla deras klubbar (Spännande Mat, Snabbt Lätt och Läckert, Hembakat) och på det sättet luskat ut att det var jag, jag vet inte ...

    Jag hade nog gärna sett en kommentar från Lind & Co, om hans tidigare svar fortfarande gäller.

  • Smulpajen 8 oktober 2008

    Queenie, om du använt ditt riktiga namn på någon sajt kan man kanske luska ut vem du är, annars inte. Fast jag tycker det verkar långsökt. Men jag håller med dig, Lind borde kommentera den är frågan som tråden gäller. Vi borde få respons och en åsikt i om det kommer att bli någon upplysning i ämnet om olagligheten.

  • 8 oktober 2008

    Detta är ju ett ämne som engagerar många och det är av allmännt intresse. Så jag tycker absolut att någon ansvarig för siten borde klargöra MK:s policy.
    F ö har jag inte fått något mailsvar från någon MK-människa. Däremot har det kommit en hel del mail med tack och uppmuntran från såväl fotografer som webdesiners.

  • elpatron 8 oktober 2008

    Skrivet av Annper den 27 sep 2008

    En annan sak, desireek: Jag förstår inte riktigt vad du menade igår med att skriva: "Vilket märkligt sammanträffande", eftersom du inte fått veckobrevet. Det måste du förstå, att skicka ut veckobrev till nästan 100.000 medlemmar görs knappast på fem röda sekunder. Du har med all säkerhet fått veckobrevet idag, lördag, eller hur?


    Det är precis vad det görs det. På fem röda sekunder. Man klickar på massbrev till alla medlemmar, skriver det dom ska ha, sen "skicka" och voilá, alla har det på fem röda.
    Dom sitter inte o skriver alla brev för hand o skickar ut dom med posten vettu *blink*

  • elpatron 8 oktober 2008

    En annan sak som jag funderade på. Rätta mig om jag har fel nu, men jag tror att han Lind är väl bara 21 år och har ETT recept i sin bok, knappt engagerat sig på forumet, eller annat. Kan det vara så att han bara har sajten för ekonomiskt syfte? Att tjäna dollar på det hela? Inget fel idet iofs, men VI är verktygen som drar in dom isf och vill gärna ha ngt för det isf.
    Skulle gärna vilja ha nån kommentar eller aspekt på den saken av ngn som VET (Y)

    Annars gillar jag sidan, förutom att den e så slö så man blir galen ibland och att det inte finns tillräckligt med smileysar att välja på, ingen moderator på forumet och veckobreven och sökningen kunde varit så man kan se vilka recept som ligger top 10 totalt, och att poängsystemet slopas eftersom det är värdelösa poäng. Men annars en kanonsida, men kan förbättras lite :)

  • Queenie 8 oktober 2008

    En eller flera moderatorer behövs VERKLIGEN på forumet ... Som är insatta och kan svara på frågor samt visa sig aktiva här.

  • Smulpajen 8 oktober 2008

    MK:s åsikt är ju att det är VI som ska göra sidan.....och dom tjäna pengarna. Inget fel att tjäna pengar, absolut inte, men det borde verkligen finnas någon som svarar på alla våra frågor och definitivt svarar på mail. Varför kan vi inte få den respons vi förtjänar, vi som gör jobbet? På raka frågor finns inga svar att få av MK. DET är dålig ledning och bristande respekt för sina medlemmar.

  • Smulpajen 8 oktober 2008

    När det gäller bilder borde alla vara mer försiktiga att använda andras utan tillstånd. Bara för att det är enkelt och nätet lättillgängligt är det inte mindre olagligt. Tänk på det kära medlemmar. Ta egna bilder istället! Det blir roligare och mer personligt.

  • PinkLadie 9 oktober 2008

    Tänkte på en sak:
    hur är det med bilder som man använder till sin presentation?

  • Lilljeppe 9 oktober 2008

    Det är precis vad det görs det. På fem röda sekunder. Man klickar på massbrev till alla medlemmar, skriver det dom ska ha, sen "skicka" och voilá, alla har det på fem röda.
    Dom sitter inte o skriver alla brev för hand o skickar ut dom med posten vettu *blink*

    En annan sak som jag funderade på. Rätta mig om jag har fel nu, men jag tror att han Lind är väl bara 21 år och har ETT recept i sin bok, knappt engagerat sig på forumet, eller annat. Kan det vara så att han bara har sajten för ekonomiskt syfte?
    Citat av elpatron:D

    De trycker på en knapp och sen skickas det ut 10 mail med några sekunders mellanrum. Därför får vi medlemsbreven på olika tider. Så nja voilá stämmer inte riktigt:)

    Lind gör det matklubben betalar honom lön för. Han får inte den ekonomiska vinningen denna sida gör eller eventuellt inte gör. Som det stod på den där länken, produktion203 eller vad det nu var någon klistrade in, jobbar han som programerare och inte ägare.

    Har varit lite mycket runt omkring mig så jag har inte varit inne så mycket på matklubben på sist tiden. Men tänkte bara komma in här en sväng och säga hej till er alla

    Kramizar och var glada
    Lilljeppe

  • Smulpajen 10 oktober 2008

    Nu måste jag fråga vad godkännarna har för information som inte vi andra har. Det har sagt många gånger att ni är medlemmar på samma vilkor som vi, varken mer eller mindre. Av Lilljeppes kommentar verkar det inte så. Kanske är det dags att tala om vilken/vilka stolar ni sitter på?

  • elpatron 10 oktober 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 9 okt 2008

    De trycker på en knapp och sen skickas det ut 10 mail med några sekunders mellanrum. Därför får vi medlemsbreven på olika tider. Så nja voilá stämmer inte riktigt


    I princip var det ju så jag skrev, man klickar en gång så skickas det iväg, även om det är tio och tio.

    Skrivet av Lilljeppe den 9 okt 2008
    Lind gör det matklubben betalar honom lön för. Han får inte den ekonomiska vinningen denna sida gör eller eventuellt inte gör. Som det stod på den där länken, produktion203 eller vad det nu var någon klistrade in, jobbar han som programerare och inte ägare.


    Då får han väl del av kakan och vinsten då som jag skrev, om än i form av lön, men det är väl pengar det oxo? Vad får vi för lön för att göra allt jobb? Som gör sidan lönsam? Inte ens mailsvar ens :(

  • Smulpajen 10 oktober 2008

    elpatron! Om du blir godkännare får du svar direkt! Det är vad man kan summera efter ett antal inlägg i olika trådar och privata meddelande till mig. Därav mitt inlägg här ovan. Dålig respekt för oss "vanliga" medlemmar.

  • zonale 10 oktober 2008

    Jag har visserligen inte varit godkännare så länge man jag har inte mer kontakt med ansvariga för klubben än vad andra medlemmar har!!! Våra kontakter går genom den som är huvudansvarig för oss som godkänner, dvs Lilljeppe. Blir beklämd över den negativa klangen som ordet "godkännare" har fått den senaste tiden. Vi måste alla följa MK:s regler och manual och de hoppas jag är kända för alla!? Känner mig inte som förmer nu än jag gjorde innan jag började redigera recept som "så kallad godkännare" och sitter definitivt inte på två stolar. Visst blir det fel ibland beroende på den mänskliga faktorn eller tekniken men det mesta går att lösa med lite god vilja. Ingen gör ju fel för att jävlas!! Hur klubbens ledning agerar eller inte agerar är upp till dem och inget som någon av oss kan göra något åt. Jag har inga svårigheter med att respektera andras åsikter och tycker att det är bra att det är "högt i tak".

  • elpatron 11 oktober 2008

    Nu har jag fått nog. Kom inte in på sidan på 6 timmar från igår kväll och inatt. Det gick inte hur jag än försökte på alla sätt.
    Nu byter jag till www.kokaihop.se
    Har kollat runt där lite några ggr och den sidan är inga problem med, ägaren skriver i forumet och har bild på sig och är hjälpsam, policy med bilder har dom oxo.
    Har upptäckt att det är för mycket tjafs här och konstiga saker hit och dit. Kanske bara temporärt men främsta anledningen är sidans katastrofhastighet och att man ibland inte kan komma in på flera timmar. Det är tillräckligt för mig, så jag tackar för mig. Kanske vi ses på www.kokaihop.se
    Jag behåller min profil här så länge, ifall ett mirakel kommer ske :Z

    Jag hade två frågor ang den sidan och skrev dom. Det tog en dag så hade svar på båda av ägaren själv. Så ska det vara.

    Där ska man oxo bara ladda upp egna bilder på recepten.
    Ha det bra och tack för tiden här.

  • Smulpajen 11 oktober 2008

    Skrivet av elpatron den 11 okt 2008

    Nu har jag fått nog. Kom inte in på sidan på 6 timmar från igår kväll och inatt. Det gick inte hur jag än försökte på alla sätt.
    Nu byter jag till www.kokaihop.se
    Har kollat runt där lite några ggr och den sidan är inga problem med, ägaren skriver i forumet och har bild på sig och är hjälpsam, policy med bilder har dom oxo.
    Har upptäckt att det är för mycket tjafs här och konstiga saker hit och dit. Kanske bara temporärt men främsta anledningen är sidans katastrofhastighet och att man ibland inte kan komma in på flera timmar. Det är tillräckligt för mig, så jag tackar för mig. Kanske vi ses på www.kokaihop.se
    Jag behåller min profil här så länge, ifall ett mirakel kommer ske :Z

    Jag hade två frågor ang den sidan och skrev dom. Det tog en dag så hade svar på båda av ägaren själv. Så ska det vara.

    Där ska man oxo bara ladda upp egna bilder på recepten.
    Ha det bra och tack för tiden här.

    Snyft, tråkigt att mista medlemmar med drag under galoscherna :'( Fattar inte att inte MK tar till sig av missnöjet. Du är inte ensam om dina åsikter. Här finns många fast de flesta syns tyvärr inte. Vi hörs på www.kokaihop.se (Y)

  • segerwitch 11 oktober 2008

    Skrivet av Smulpajen den 11 okt 2008

    Skrivet av elpatron den 11 okt 2008

    Nu har jag fått nog. Kom inte in på sidan på 6 timmar från igår kväll och inatt. Det gick inte hur jag än försökte på alla sätt.
    Nu byter jag till www.kokaihop.se
    Har kollat runt där lite några ggr och den sidan är inga problem med, ägaren skriver i forumet och har bild på sig och är hjälpsam, policy med bilder har dom oxo.
    Har upptäckt att det är för mycket tjafs här och konstiga saker hit och dit. Kanske bara temporärt men främsta anledningen är sidans katastrofhastighet och att man ibland inte kan komma in på flera timmar. Det är tillräckligt för mig, så jag tackar för mig. Kanske vi ses på www.kokaihop.se
    Jag behåller min profil här så länge, ifall ett mirakel kommer ske :Z

    Jag hade två frågor ang den sidan och skrev dom. Det tog en dag så hade svar på båda av ägaren själv. Så ska det vara.

    Där ska man oxo bara ladda upp egna bilder på recepten.
    Ha det bra och tack för tiden här.

    Snyft, tråkigt att mista medlemmar med drag under galoscherna :'( Fattar inte att inte MK tar till sig av missnöjet. Du är inte ensam om dina åsikter. Här finns många fast de flesta syns tyvärr inte. Vi hörs på www.kokaihop.se (Y)


    :'(Håller med dig. jag har varit medlem i kokaihop sen januari
    i år, har aldrig haft några problem med dem, kanske på tiden
    att Mk drar åt sig örorna???

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.