Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dödstrött på att få recept ratade!

  • Mistys 12 december 2010

    Skrivet av CiinaC den 12 dec 2010

    Varför finns det ett forum där man ska kunna tycka till och ventilera sina åsikter, när det alltid är nån godkännare som har tagit åt sig av det som diskuteras - trots att inga namn näms- och hänvisar till mail, och/eller vill lägga ner tråden. Jag tycker att vad receptskrivarna utbyter för åsikter, ska godkännarna inte lägga sig i när det inte är dom som diskuteras,utan recepten.och konstiga regler ej heller är någon godkännare omnämd vid namn och dessutom fegt gömma sig å sina åsikter i mail istället för att svara i forumet. Det jag försöker säga är:
    Godkännarna ska svara i tråden om dom lägger sig i vad som diskuteras utan att vara tillfrågade el nämda. Kan ni tycka här - då kan ni svara här också..
    MEN
    Är det något Personligt så ska det gå via mail direkt -och INTE här - Oavsett vilken "sida" som är missnöjd.
    Är nu godkännarna så känsliga att det blir jobbigt vid mothugg, så tycker jag dessutom att personerna har tagit på sig för mycket. Lägg då ner "Tycka om MK"-forumet, och ägna er bara åt administration där ni kan kommunicera hur ni vill anonymt. Idiotiskt med en "tycka-tråd" om man inte får tycka det man gör:. Så tycker jag (och jag är på dåligt humör idag :@ - men åsikten kvarstår när humöret ändrar riktning)
    Hur kan en kommentar om att det finns Många likadana recept som slunkit igenom - bli till en utläggning om att receptskrivarna läser reglerna för dåligt, och därför ratas? Jag såg 5 exakt likadana recept förut - med 5 olika författare, En hade bytt namn på sitt recept. Letar man så finns det säkert fler.Lär er ta kritik utan att skylla ifrån er om ni ska ha ett utsatt jobb! God natt! / C

    (Y)(Y)

    Sen är det ju så att trots alla regler följts till punkt och pricka samt att det inte fanns ett endaste recept som var det minsta lika har jag inte fått det godkänt. Receptet man hänvisade var helt olika, som att jämföra pannkaka och köttfärssås ungefär. Då är det inte lätt ska jag säga , som receptskrivare att veta hur man ska bete sig så man får igenom det. Vore bra om någon godkännare kunde svara hur man då som medlem ska förfara?? Jag hade skrivit det på rätt sätt men fick det inte godkänt pga av att man sa att det fanns redan, med hänvisning till ett annat. Det skrattretande var att endast tre ingredienser var lika , ägg, mjöl och socker resten var helt olika och tillvägagångssättet också. Vad göra då???Har någon godkännare svarat på mitt mail ang receptet? Nej......

  • soccermum 12 december 2010

    Skrivet av CiinaC den 12 dec 2010

    Snälla rara, du har missförstått mig totalt. Jag har hållt med dig hela tiden, och gör ff. Min irritation var riktad åt helt annat håll, och jag tyckte jag var så pass klar "mellan raderna" jag kunde just då.Tror iaf att den som inlägget var riktat till fattar.Så långt i a f. Jag ber innerligt om ursäkt om du tog åt dig, var absolut inte meningen {embarrassed}. Jag började ju med att hålla med dig, sen har det ena gett det andra, så att säga...




    Skrivet av soccermum den 12 dec 2010

    Oj.. Förlåt om jag helt utan mening har trampat på någon öm tå eller retat upp någon.. Det var som sagt inte alls meningen.. Jag hade ju en jättebra dialog och mejlkontakt med en av godkännarna och fick ju faktiskt mitt recept godkänt i o m de olikheter jag nämnt här i tråden men ville bara ha andras syn på saken också.. Ibland kanske man blir hemmablind och då är det fint med friska nya ögon :)

    Att jag sedan skrev idag var ju för att jag ville dela med mig av kunskapen jag fått ta del av ang fast fett kontra flytande i bullar och lussekatter..

    *tassar ut ur tråden och tackar för mig*


    Oj.. dubbelmissuppfattning... MITT inlägg var riktat åt boz och ev några godkännare som tagit illa vid sig.. Jag förstod att det inte var mig du riktade ditt inlägg till (L) Var nog för trött i natt för att tänka på att citera boz.. Men nu så, nu har vi rett ut det hoppas jag :)

  • Bumbis 15 december 2010

    Jag tycker inte heller att dennna tråd ska läggas ner, lika lite som lektrådarna som en del tycker är roliga. Min fråga är väl egentligen till godkännarna fast andra kanske oxå har svar. Jag vet att ni inte godkänner recept som redan finns och är lika/liknande men hur är det med tillvägagångssättet. Jag läste ett recept på en gryta med högrev och där stod att den skulle koka 20 min.
    Högrev är inte färdigt på 20 min och det vet alla som är vana vid matlagning men säkert inte alla som är nybörjare. Kollar ni sånt oxå eller går det igenom?
    Tänk vad hemskt att bjuda på denna gryta och det inte går att tugga köttet.
    Bara en liten undran.

  • mahogny 29 maj 2011

    Jag skulle vilja ha möjlighet att lägga in egna recept, men som är dolda för andra. Då kan jag själv välja att skriva in något recept som annars kanske skulle avslås som dublett. Jag orkar inte sitta och leta i alla recpet efter just "mitt" recept som jag vill ha med på min inköpslista.

    Just nu är jag väldigt intresserad av att ha möjligheten att skapa en egen inköpslista, på ingredienser som jag vill ha för att laga mina recept. Det är då smidigt att även ha recepten på datorn, så att jag snabbt och lätt kan ta fram dem, och få ingredienserna synkade på samma inköpslista, oavsett det är ett recpet härifrån Matklubben, eller ett som jag har hittat själv, men som skulle klassas som dublett om jag lade in det här.

  • kafferasten 30 maj 2011

    Jag blir helt villrådig, då min mailbox nu fylls av Icke Godkända recept.. De recepten har jag lagt in för länge, länge sedan och blivit godkända för länge sedan oxså. Vad händer .. Är det nya Petigare "Experter" som kommit in hit och ratat receptinläggen eller vad är det frågan om. Om de inte är godkända som de är så struntar jag verkligen att vara med här i er Receptsamling :)
    Så trött på att "Bättre vetande" tar över kontrollen när allt varit Okej förut :(((

    Finns andra Mat/recept sidor om det inte passar./Pialotta

  • irrevirre 30 maj 2011

    Det är bara i välmening som alla rödmarkerade recept gås igenom för att man skall kunna ändra och få dem godkända.
    Även jag har fått ett meddelande angående ett recept som inte är rödmarkerat utan godkänt sedan länge och jag tror inte någon vet varför vissa sådana hänger med. Det hela går automatiskt så det är inte någon som sitter och sänder mail efter mail och letar upp dessa recept.

    Det blir nog bra till slut:D

  • boz1965 6 juni 2011

    Skrivet av kafferasten den 30 maj 2011

    Jag blir helt villrådig, då min mailbox nu fylls av Icke Godkända recept.. De recepten har jag lagt in för länge, länge sedan och blivit godkända för länge sedan oxså. Vad händer .. Är det nya Petigare "Experter" som kommit in hit och ratat receptinläggen eller vad är det frågan om. Om de inte är godkända som de är så struntar jag verkligen att vara med här i er Receptsamling :)
    Så trött på att "Bättre vetande" tar över kontrollen när allt varit Okej förut :(((

    Finns andra Mat/recept sidor om det inte passar./Pialotta


    Det ligger till så här: Just nu håller vi på med en revision av alla gamla recept som en gång har fått anmärkning men aldrig blivit åtgärdade av receptskrivaren. Vi kollar igenom recepten för att se vad det var som det anmärktes på vid den tidpunkten och kollar också av dem mot de regler _som gäller idag_. Att man inte har hört nåt om sitt recept på länge från vår (godkännarnas) sida innebär inte automatiskt att receptet har varit godkänt innan, bara att det kan ha blivit bortglömt efter senaste anmärkningen.

  • netaave 8 juni 2011

    Håller med till 100 % den person som kallar sig lilloo har förmodligen inget liv utan måste jäklas med andra för att må bra, nu senast har jag blivit uppmand att redigera ett recept på smörgåstårta som varit godkänt sen länge.
    Funderar allvarligt på att radera alla mina recept men delar fortfarande gärna med mig, finns på [email protected]

  • boz1965 8 augusti 2011

    Skrivet av netaave den 8 jun 2011

    Håller med till 100 % den person som kallar sig lilloo har förmodligen inget liv utan måste jäklas med andra för att må bra, nu senast har jag blivit uppmand att redigera ett recept på smörgåstårta som varit godkänt sen länge.
    Funderar allvarligt på att radera alla mina recept men delar fortfarande gärna med mig, finns på [email protected]


    Vad jag kan se har du lagt upp 26 recept och inget av dem är någon smörgåstårta...

  • netaave 8 augusti 2011

    Skrivet av boz1965 den 8 aug 2011

    Skrivet av netaave den 8 jun 2011

    Håller med till 100 % den person som kallar sig lilloo har förmodligen inget liv utan måste jäklas med andra för att må bra, nu senast har jag blivit uppmand att redigera ett recept på smörgåstårta som varit godkänt sen länge.
    Funderar allvarligt på att radera alla mina recept men delar fortfarande gärna med mig, finns på [email protected]


    Vad jag kan se har du lagt upp 26 recept och inget av dem är någon smörgåstårta...


    Nej det togs ju bort

  • boz1965 11 augusti 2011

    Skrivet av netaave den 8 aug 2011

    ...Nej det togs ju bort


    Det skrev du inget om - bara att du blev uppmanad att redigera det.

    Och jag blir så trött när folk hävdar att godkännarna bara jävlas. Vi är här för _er_ skull, för att hjälpa till, inte för att göra livet surt för er. *suck*

  • netaave 12 augusti 2011

    Skrivet av boz1965 den 12 aug 2011

    Skrivet av netaave den 8 aug 2011

    ...Nej det togs ju bort


    Det skrev du inget om - bara att du blev uppmanad att redigera det.

    Och jag blir så trött när folk hävdar att godkännarna bara jävlas. Vi är här för _er_ skull, för att hjälpa till, inte för att göra livet surt för er. *suck*


    Fanns inget att redigera

  • CiinaC 12 augusti 2011

    Skrivet av boz1965 den 12 aug 2011

    Skrivet av netaave den 8 aug 2011

    ...Nej det togs ju bort


    Det skrev du inget om - bara att du blev uppmanad att redigera det.

    Och jag blir så trött när folk hävdar att godkännarna bara jävlas. Vi är här för _er_ skull, för att hjälpa till, inte för att göra livet surt för er. *suck*




    Det är ju ideelt så ingen tvingar dig att vara kvar om du är såååå trött på att folk kanske har andra åsikter än godkännarna..
    Det finns så många duktiga och erfarna MK.are, som tycker väldigt mycket i olika trådar och forum, så varför inte slopa godkännarna (så slipper ni reta er på uppstudsiga receptskrivare) och låta medlemmarna själva rätta varann? Det finns ju alltid nån som är snabb att påpeka nåt misstag. Det är bara bra, så misstolka inte, menar bara att dom som är så uppmärksamma kommer att vara det med eller utan nån "högre makt" som har tagit sig uppgiften att "rätta" inkommet material.
    Likadant med poängen. Varenda gång nån frågar om det så blir svaret: " att det finns för att man ska kunna se aktiviteten. Den måste väl för tusan märkas både bland inkomna recept, som i olika forum UTAN att det preciseras vem som har besökt vilken sida?? . Vad gäller gästboksinlägg, och vems recept som nån har sparat - vad fyller det för syfte,? Annat än att stilla övrigas nyfikenhet.. Räcker väl med att den som har fått nåt skrivet till sig kan läsa det, utan att annonsera ut det för kleti å pleti?
    Hur löd motiveringen till tredje bästa sajten ( Det dras också alltid fram när det inte finns svar på ställda frågor...)i sin kategori, och utifrån vad gjordes bedömningarna?
    Och till slut så undrar jag varför man ska skriva till mk när man vill ta upp något? Har skrivit och protesterat mot beslut ang recept, och även haft andra frågor som ni inte vill ta upp här. Inte ett enda svar. Nån gång! Nu har jag lessnat, för jag blir sååå trött på godkännare som talar om hur man ska göra med ditten å datten, se till att svara då!
    Tur det finns andra sajter, måhända ligger lägre på listan, men funkar mkt bättre och som inte intigrerar och triggar sina medlemmar för att höja aktiviteten, dessutom svarar direkt på ev frågor så andra med samma fråga får svar samtidigt, och slipper ligga i nåns mailbox och förbli obesvarad! Tack å adjö

  • netaave 12 augusti 2011

    Skrivet av CiinaC den 12 aug 2011

    Skrivet av boz1965 den 12 aug 2011

    Skrivet av netaave den 8 aug 2011

    ...Nej det togs ju bort


    Det skrev du inget om - bara att du blev uppmanad att redigera det.

    Och jag blir så trött när folk hävdar att godkännarna bara jävlas. Vi är här för _er_ skull, för att hjälpa till, inte för att göra livet surt för er. *suck*




    Det är ju ideelt så ingen tvingar dig att vara kvar om du är såååå trött på att folk kanske har andra åsikter än godkännarna..
    Det finns så många duktiga och erfarna MK.are, som tycker väldigt mycket i olika trådar och forum, så varför inte slopa godkännarna (så slipper ni reta er på uppstudsiga receptskrivare) och låta medlemmarna själva rätta varann? Det finns ju alltid nån som är snabb att påpeka nåt misstag. Det är bara bra, så misstolka inte, menar bara att dom som är så uppmärksamma kommer att vara det med eller utan nån "högre makt" som har tagit sig uppgiften att "rätta" inkommet material.
    Likadant med poängen. Varenda gång nån frågar om det så blir svaret: " att det finns för att man ska kunna se aktiviteten. Den måste väl för tusan märkas både bland inkomna recept, som i olika forum UTAN att det preciseras vem som har besökt vilken sida?? . Vad gäller gästboksinlägg, och vems recept som nån har sparat - vad fyller det för syfte,? Annat än att stilla övrigas nyfikenhet.. Räcker väl med att den som har fått nåt skrivet till sig kan läsa det, utan att annonsera ut det för kleti å pleti?
    Hur löd motiveringen till tredje bästa sajten ( Det dras också alltid fram när det inte finns svar på ställda frågor...)i sin kategori, och utifrån vad gjordes bedömningarna?
    Och till slut så undrar jag varför man ska skriva till mk när man vill ta upp något? Har skrivit och protesterat mot beslut ang recept, och även haft andra frågor som ni inte vill ta upp här. Inte ett enda svar. Nån gång! Nu har jag lessnat, för jag blir sååå trött på godkännare som talar om hur man ska göra med ditten å datten, se till att svara då!
    Tur det finns andra sajter, måhända ligger lägre på listan, men funkar mkt bättre och som inte intigrerar och triggar sina medlemmar för att höja aktiviteten, dessutom svarar direkt på ev frågor så andra med samma fråga får svar samtidigt, och slipper ligga i nåns mailbox och förbli obesvarad! Tack å adjö


    Amen!

  • netaave 12 augusti 2011

    Mitt recept var godkänt ett drygt år, det var ett komplett recept på en smörgåstårta, brödet, fyllningen och garneringen med tips om varianter.
    Fanns och kommer inte att finnas något som helst att redigera i det receptet.

  • boz1965 13 augusti 2011

    Att ni orkar...

  • irrevirre 13 augusti 2011

    Angående netaaves smörgåstårta. Jag vet inte om den var en dubblett kanske? Men annars kan jag väl också säga att som godkännare är man inte fullkomlig. Vi kan göra fel ...
    Kan du inte skriva receptet här så vi får kolla en gång till om det var pga dubblett? Då får vi koll på det en gång för alla.

    När det gäller att slopa godkännare eller ej. Om ni hade sett vilka "recept" som kan komma in hade ni inte velat bli av med oss ...{hypnotized}
    Man häpnar! En del är ute för att vara "roliga" eller bara oförskämda. En del recept är så fel att det kommer att misslyckas att laga rätterna ... och om man inte ännu fått vana att kunna se det, så är det trist. Alla skall kunna följa ett recept på MK, även nybörjare, så recepten skall vara tydliga.
    Vi vill också hålla recepten på god svenska, enligt samma riktlinjer och rättstavat.
    MK har även bestämt att vi skall undvika massor av dubbletter och det är nog den biten som väcker mest ilska, märker man.

  • siggepigge 13 augusti 2011

    Hur många är dessa godkännare och hur blir man en sådan. Jag är ny som medlem och vill veta efter att ha läst i den här tråden att en del är missnöjda? Att ha godkännare det tror jag att det är nog bara en fördel att det finns, men jag vill veta!
    En av min första undring som jag skrev i en tråd och fick svar på, varför man ska ha poängsystemet? Jag ser inte varför det skulle vara någon nytta med det?
    -För att man ska kunna se aktiviteten fick jag som svar. Det kändes som ett trött svar på min undring.

  • irrevirre 13 augusti 2011

    Skrivet av siggepigge den 13 aug 2011

    Hur många är dessa godkännare och hur blir man en sådan. Jag är ny som medlem och vill veta efter att ha läst i den här tråden att en del är missnöjda? Att ha godkännare det tror jag att det är nog bara en fördel att det finns, men jag vill veta!
    En av min första undring som jag skrev i en tråd och fick svar på, varför man ska ha poängsystemet? Jag ser inte varför det skulle vara någon nytta med det?
    -För att man ska kunna se aktiviteten fick jag som svar. Det kändes som ett trött svar på min undring.


    De flesta av oss godkännare har nog blivit kontaktade av MK och blivit tillfrågade om vi kan ställa upp. De vänder sig till sådana som de ser är aktiva och naturligtvis har en hyfsat gott språksinne ( stavning m.m )
    Man kan även kontakta Liiloo, som är huvudansvarig för oss, om man är intresserad av att bli godkännare och fråga om det behövs fler:)

    Din fråga ang. poängen är jag inte den rätte att svara kanske ... det enda den gör just nu är att visa just aktiviteten. Inloggningar m.m. Tanken från början var nog att det skulle vara något mer gissar jag..? {question}

  • CiinaC 13 augusti 2011

    Skrivet av irrevirre den 13 aug 2011

    Skrivet av siggepigge den 13 aug 2011

    Hur många är dessa godkännare och hur blir man en sådan. Jag är ny som medlem och vill veta efter att ha läst i den här tråden att en del är missnöjda? Att ha godkännare det tror jag att det är nog bara en fördel att det finns, men jag vill veta!
    En av min första undring som jag skrev i en tråd och fick svar på, varför man ska ha poängsystemet? Jag ser inte varför det skulle vara någon nytta med det?
    -För att man ska kunna se aktiviteten fick jag som svar. Det kändes som ett trött svar på min undring.


    De flesta av oss godkännare har nog blivit kontaktade av MK och blivit tillfrågade om vi kan ställa upp. De vänder sig till sådana som de ser är aktiva och naturligtvis har en hyfsat gott språksinne ( stavning m.m )
    Man kan även kontakta Liiloo, som är huvudansvarig för oss, om man är intresserad av att bli godkännare och fråga om det behövs fler:)

    Din fråga ang. poängen är jag inte den rätte att svara kanske ... det enda den gör just nu är att visa just aktiviteten. Inloggningar m.m. Tanken från början var nog att det skulle vara något mer gissar jag..? {question}





    Det var nog det ärligaste svaret på den frågan jag har sett här, inget slingrande eller svammel. Det är som det är - punkt slut. Det är bättre att svara att man inte vet, än att lägga ut texten för att det ska verka som om man har koll på läget.Tummen upp för det- mer behövs inte. Hoppas dom andra tar efter.
    Vad gäller Lilloo så är hon utan tveka sämst på att svara på mejl, så varför hänvisa till ett 90%-säkert uteblivet svar...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.