Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag blir förbannad!

  • festmaten 9 oktober 2008

    Tack hubert06 och Queenie för era svar.
    Tror jag vet vilket recept du menar Queenie,
    snälla godkännare!!! detta FÅR NI INTE TA BORT!!!!!
    behövs lite skratt bland all tandagnisslan :D

  • Smulpajen 9 oktober 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Alltid roligt att se vilka som svarar konkret och vilka som "hakar på". Det är vi många som tycker vid det här laget. :)


    Så absolut, fram för mer åsikter - det visar det mesta om oss människor. (Y)


    Du har så rätt...............*ler* Spegel spegel på väggen där...

  • Geronimo 10 oktober 2008

    HA, Ha,ha, - Skönt svar Smulpajen! Var det Snövit eller Häxan som myntade detta utryck?



    Skrivet av Smulpajen den 9 okt 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Alltid roligt att se vilka som svarar konkret och vilka som "hakar på". Det är vi många som tycker vid det här laget. :)


    Så absolut, fram för mer åsikter - det visar det mesta om oss människor. (Y)


    Du har så rätt...............*ler* Spegel spegel på väggen där...

  • Geronimo 10 oktober 2008

    Smulpajen!! En vän är en människa, i vars närhet man kan vara Sig själv. :D(Y)


    Skrivet av Smulpajen den 9 okt 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Alltid roligt att se vilka som svarar konkret och vilka som "hakar på". Det är vi många som tycker vid det här laget. :)


    Så absolut, fram för mer åsikter - det visar det mesta om oss människor. (Y)


    Du har så rätt...............*ler* Spegel spegel på väggen där...

  • LillaJa 10 oktober 2008

    Det har ju pratats en del i den här tråden om att dubletter av recept inte godkänns ???
    Jag kan faktiskt inte hålla med om att det är sant. Jag har för övrigt tagit upp det tidigare.

    Veckobrevet från MK (denna vecka) finns ett recept......"2-3 veckorssallad" skrivet den 5/10-08.
    Jag blev nyfiken och kollade....mitt recept skrevs den 6/2-08 men heter "Norrlands-sallad"..
    Tala gärna om för mig var skillnaden är........Det nya receptet har ju förståss bild, det kanske är det som är skilnaden ?? Man kan ju undra.
    Inte undra på att det finns så många recept.här på sidan.

    För övrigt är det en FANTASTISKT SALLAD som jag ofta gör. Har för övrigt fått mitt av en kompis från Norrland.

  • pedalen1965 10 oktober 2008

    Jag föredrar helst att läsa av ansikte och kroppsspråk vid diskussioner. Diskussioner gillar jag! Är inte så bra på att uttrycka mej i text! :p
    Ha en go helg nu allesammans! (L)
    Kram

  • wanderoy 10 oktober 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Ojdå. Måste vara jobbigt att bli så arg på så lite, men alla är vi olika.

    Du behöver inte göra något åt recept som inte blir godkända, de plockas bort av Matklubben. Ibland kan det ta en dag eller två. Precis som det står i manualen att det kan ta upp till 72 timmar att få ett recept godkänt...

    Givetvis är det vi medlemmar som gör sajten, med våra inlägg och recept. Sedan finns det såklart regler som man ska följa. Tycker man inte om sajten behöver man heller inte vara här, och gillar man den så hänger man här. Sedan kan ju saker alltid bli bättre, det håller jag med om.

    Sedan kan jag naturligtvis tycka att det är tråkigt att du inte får svar på en gång. Men jag tror att det blir en hel del recept att plocka bort, en hel del saker att rätta till och en hel del mail att svara på för de ansvariga varje dag, med tanke på att vi är så många - så ibland får man vänta en dag eller två. Eller lägga ut frågan här. Eller läsa manualen...


    Måste säga att du behöver inte låta så nedlåtande för att någon reagerar och blir arg. alla är vi olika och ingen ska behöva få sådana kommentarer bara för att man blir arg.

  • zonale 10 oktober 2008

    Till LillaJa vill jag säga att det tyvärr slinker igenom dubletter ibland, framförallt när receptet, som i ditt fall har olika namn. Det ä ett drygt arbete att då söka på ingrediens för ingrediens. Det har naturligtvis inget att göra med om rätten har en bild eller inte.

  • Smulpajen 11 oktober 2008

    Tack, du har så rätt geronimo (Y)

    Skrivet av geronimo den 10 okt 2008

    Smulpajen!! En vän är en människa, i vars närhet man kan vara Sig själv. :D(Y)


    Skrivet av Smulpajen den 9 okt 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Alltid roligt att se vilka som svarar konkret och vilka som "hakar på". Det är vi många som tycker vid det här laget. :)


    Så absolut, fram för mer åsikter - det visar det mesta om oss människor. (Y)


    Du har så rätt...............*ler* Spegel spegel på väggen där...

  • anluk 11 oktober 2008

    Skrivet av LillaJa den 10 okt 2008

    Det har ju pratats en del i den här tråden om att dubletter av recept inte godkänns ???
    Jag kan faktiskt inte hålla med om att det är sant. Jag har för övrigt tagit upp det tidigare.

    Veckobrevet från MK (denna vecka) finns ett recept......"2-3 veckorssallad" skrivet den 5/10-08.
    Jag blev nyfiken och kollade....mitt recept skrevs den 6/2-08 men heter "Norrlands-sallad"..
    Tala gärna om för mig var skillnaden är........Det nya receptet har ju förståss bild, det kanske är det som är skilnaden ?? Man kan ju undra.
    Inte undra på att det finns så många recept.här på sidan.

    För övrigt är det en FANTASTISKT SALLAD som jag ofta gör. Har för övrigt fått mitt av en kompis från Norrland.


    Vill bara som godkännare säga att visst det går igenom dubletter, MEN om ni hittar något så sänd det till antingen matklubben direkt eller Lilloo som då kan ta bort det. Vi som godkännare är inte mer än människor och kan också göra fel!

  • systeryster 11 oktober 2008

    Skulle aldrig vilja bli godkännare själv,Tycks bara vara ett arbete man kan få skit för.
    Ungefär som att vara målvakt - tar man bollen gör man bara sitt jobb, men släpper man in en boll så blir man utbuad,. Eller det kanske är mer som lapplisor, lappar man bilar kan man få skit av den man lappat , men ingen vill bli hindrad av att någon felparkerat bilen. Vill med dessa liknelser bara tacka godkännarna för att de faktiskt försöker göra matklubben så proffsig och tilltalande som möjligt. Så tycker jag att tonen ofta blir lite för snarstucken. Har själv fallit i fällan ett par gånger. Vill känna mig mer vidsynt och förstående än så... men ibland sjunker jag till en nivå där jag inte tycker om mig själv. Ilska och irritation gör ju ingen kommunikation bättre. annars får vi hoppas att det finns plats för mer än en åsikt åt gången. Peace love and understanding ...:)(Y)

  • systeryster 11 oktober 2008

    Hoppsan dubbelklickade en gång för mycket:o sorry:'(

  • redd 12 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 10 okt 2008

    Till LillaJa vill jag säga att det tyvärr slinker igenom dubletter ibland, framförallt när receptet, som i ditt fall har olika namn. Det ä ett drygt arbete att då söka på ingrediens för ingrediens. Det har naturligtvis inget att göra med om rätten har en bild eller inte.


    Jag råkar ha den dåliga ovanan att kunna koda mot databaser ;) och tycker att ni får säga åt lind att ge er ett bättre verktyg. Förslagsvis så här, när ni får upp ett recept för godkännande så visas även alla rätter med samma ingredienser, sedan kan man välja bort ingredienser (t.ex. kryddor kan vara oväsentligt).
    Inte perfekt då t.ex. bröd blir en mardröm men gissningsvis bättre än det är nu ;)

  • elpatron 12 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 10 okt 2008

    Till LillaJa vill jag säga att det tyvärr slinker igenom dubletter ibland, framförallt när receptet, som i ditt fall har olika namn. Det ä ett drygt arbete att då söka på ingrediens för ingrediens. Det har naturligtvis inget att göra med om rätten har en bild eller inte.


    Det är år 2008 nu och det finns ngt som heter DATABAS, som man kan kolla innehåll mot. Alltså, om ett recept kommer in så jämför man det bara mot vad som finns. Redan på 60-talet satte man folk på månen men 2008 kan man inte ha en databas som silar bort dubbletter på MK? Vad är problemet?
    Visst finns det möjlighet att göra det så slipper man problemet. Själv har jag under min korta tid här anmält TVÅ samma recept jag sett. Sen om dom gjorde ngt åt det vet jag ej.

    Ikväll hade jag 3 frågor och två förslag om saker på kokaihop.se, kl 2 inatt fick jag svar från ägaren själv, svar på alla frågorna + att han tyckte mitt ena förslag var så bra så han ska fixa det så fort det går. Han var bara tacksam för att jag skrev och "tyckte" och gav förslag. DET är seriositet och lyssnad :)

    Ursäkta, såg inte att föregående talare hade pratat om databaser oxo. Men vi menar samma då....sorry

  • Kaneta 12 oktober 2008

    Jag lyckades spara mitt senaste recept 2 ggr (ibland blir det bara fel) och skulle vilja ta bort detta ena, men eftersom det inte går skulle man inte kunna göra som Pirkko?

    Ta bort innehållet och skriva en kommentar till medlemar och godkännarna. Som en nödlösning? Vad säger Matklubben?

  • elpatron 12 oktober 2008

    Skrivet av Kaneta den 12 okt 2008

    Jag lyckades spara mitt senaste recept 2 ggr (ibland blir det bara fel) och skulle vilja ta bort detta ena, men eftersom det inte går skulle man inte kunna göra som Pirkko?

    Ta bort innehållet och skriva en kommentar till medlemar och godkännarna. Som en nödlösning? Vad säger Matklubben?


    Bry dig inte om vad MK säger. Gör det och kolla vad som blir av det. Det är ju onödigt med 2 lika recept uppe. Gör om det ena till en recept som "inte finns", ett låtsasrecept typ med totalt felaktiga ingredienser och se vad som händer. Det kanske plockas bort per automatik då :)

  • Bowmore 12 oktober 2008

    Tack för dina inlägg, elpatron. Mycket sunda åsikter. Kan bara hålla med dig i allt. Finns mycket för många att lära av Kokaihop.

    Slainté

  • lennali 12 oktober 2008

    Skrivet av Kaneta den 12 okt 2008

    Jag lyckades spara mitt senaste recept 2 ggr (ibland blir det bara fel) och skulle vilja ta bort detta ena, men eftersom det inte går skulle man inte kunna göra som Pirkko?

    Ta bort innehållet och skriva en kommentar till medlemar och godkännarna. Som en nödlösning? Vad säger Matklubben?


    Hej Kaneta
    Förra helgen skrev jag ett recept som jag själv snabbt kom på att det var en dublett, sökfunktionen fungerar ju inte som den borde. Men efter det att jag hade skickat iväg receptet för godkännande, gick jag in och kollade receptet och då såg jag längst ner på sidan under rubriken "Liknande recept" att det fanns ett exakt likadant recept.

    Då gick jag in på redigera recept och skrev på kommentarer
    "OBS Makulera receptet" och en notering till godkännaren att det var efter mitt önskemål det skulle makuleras. Även bra för medlemmar som tänker spara receptet, då ser dom snabbt att det ska makuleras. Det tog ungefär ett dygn så fick jag svar av godkännaren att det var makulerat pga önskemål från min sida.

    Eftersom vi inte själva kan makulera, så tyckte jag att detta var ett bra sätt och allt löste sig smidigt. Tack du godkännare som gjorde det så enkelt för oss alla. (Y)

  • Lindanemon 12 oktober 2008

    Skrivet av Bowmore den 12 okt 2008

    Tack för dina inlägg, elpatron. Mycket sunda åsikter. Kan bara hålla med dig i allt. Finns mycket för många att lära av Kokaihop.

    Slainté


    (Y)

  • Smulpajen 12 oktober 2008

    Mailade till "chefen" på kokaihop, där jag också är medlem, efter 20 min kom svaret! De ni!!!(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.