Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag blir förbannad!

  • Queenie 12 oktober 2008

    Ja, man kanske skulle ta och regga sig på kokaihop. Undrar hur det funkar med recepten som kommer in där, har de godkännare eller blir recepten direkt automatiskt godkända?

  • zonale 12 oktober 2008

    Hade MK godkännare från början?? Det kan jag nästan inte tro så många dubletter av gammal modell som det finns. Eller var det så att allt som skrevs in automatiskt blev godkänt? Ni som har varit med länge har kanske svar?

  • jenkar 12 oktober 2008

    haha haha haha, jag har så roligt när jag läser era inlägg här på "jag blir så förbannad", jag menar jag går in här på matklubben för att diskutera mat å dylikt, samla intressanta recept inte för något annat.. det här är en matsajt!!!!!!!!! hallå... ja jag kan inte annat än att skratta åt er alla ni e för roliga!!!!!!!!.:D

  • farmoringer 12 oktober 2008

    Skrivet av jenkar den 12 okt 2008

    haha haha haha, jag har så roligt när jag läser era inlägg här på "jag blir så förbannad", jag menar jag går in här på matklubben för att diskutera mat å dylikt, samla intressanta recept inte för något annat.. det här är en matsajt!!!!!!!!! hallå... ja jag kan inte annat än att skratta åt er alla ni e för roliga!!!!!!!!.:D


    Ja det är ganska skönt att man kan skratta åt många inlägg. Verkar som om det är blodigt allvar i allt och så är det som du säger mat vi ska diskutera mest....:D

  • Smulpajen 12 oktober 2008

    Roligt när man kan glädja andra :D Det fina med den här klubben är ju att man kan prata om allt mellan himmel och hav, och helvetet också för den delen:D:D:D:D

  • farmoringer 12 oktober 2008

    Verkar vara många nu härifrån som reggat sig på koka ihop nu..De har säkert fått många medlemmar där under helgen...

  • zonale 12 oktober 2008

    Finns det ingen som kan stilla min nyfikenhet och svara på hur det var här på MK ifrån begynnelsen??? Nu är vi så fantastiskt många medlemmar så jag kan tänka mig att det inte alls var samma regler som gällde då som nu, eller?? Vore intressant att få veta............:)

  • farmoringer 12 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 12 okt 2008

    Finns det ingen som kan stilla min nyfikenhet och svara på hur det var här på MK ifrån begynnelsen??? Nu är vi så fantastiskt många medlemmar så jag kan tänka mig att det inte alls var samma regler som gällde då som nu, eller?? Vore intressant att få veta............:)


    Har för mig att det var mtklubben själva som godkände. Var inte alls så många recept då som kom in men det kunde ta ganska lång tid innan recepten blev godkända. Dubletter spelade ingen roll eller det var ingen som tänkte på att det fanns. Skulle tro att man tyckte det var kul att få in "sitt" recept fast det var taget nånstans ifrån. Finns säkert nu också nån som vill få in "sitt" recept, men det går ju inte fast man döper om det..hoppas det var lite svar till dig..

  • zonale 12 oktober 2008

    Tack, farmoringer. :)

  • Geronimo 12 oktober 2008

    Jag ritade några roliga figurer som associerades med mina recept, och som Jag tyckte var roligare än det vita papperet.
    Jag tyckte det var bättre än en dålig bild på en maträtt som man inte ens ser vad det föreställer för något. Jag ritade bla. en fisk för fiskrätt, en fågel för fågelrätt ,en brödkavel för bakning osv.osv.
    Nej,Nej Nej!
    Jag fick inte mina recept godkända om Jag inte plockade bort bilderna.

    Jag har erbjudit MK att vem som helst kan använda dom till sina recept utan att det kostar ett endaste dugg.
    -Hur många hoppar högt av en bild på en surdeg som ligger i botten på en burk och jäser?
    Inte Jag i alla fall.-Men, Men,
    Regler är Regler och Vita sidor är Vita sidor, - om än tråkiga.:o

  • kajsa36 13 oktober 2008

    Hej var inne på koka i hop, den sidan är säkert jätte bra men jag har så svårt när det blir något nytt ,sen har jag ju fastnat vi matklubben älskar den här sidan...(L)
    Fått beröm på jobbet. till och med .. å å vad du verkar kunna laga mat.. hur kommer du på allt??
    hi hi det är matklubbens förtjänst säger jag...:D
    Delar med mig mycket till arbetskamraterna till deras stora förtjusning..
    För mig är matklubbet jätte mycket värt... tycket att alla som jobbar med sidan gör ett bra jobb utan er hade sidan inte funnits antar jag..
    Jag är jätte tacksam att det inte kostar något att vara här....
    Sidan fungerar till det jag vill söka recept, chatta lite, få ideer. mm mm
    Sen om jag ska vara ärlig så tänker jag inte så mycket på vem/vilka som kanske skulle tjäna pengar på detta...vilka ligger som bakom...osv. isf skulle det vara för att kunna tacka dom... men............visst är det ibland irriterande när något inte fungerar men jag tänker att dom gör väll så gott dom kan..ibland är tålamod en dygd...
    Det jag tycker är mest synd det är att alla som har olika åsikter vill ha sina egna men det verkar vara svårt att acceptera att andra har olika... :'(
    Alla tycker ju inte lika så har det alltid varit och kommer alltid att vara... det är väll ingen ide att kasta paj om det.. det finns ingen vinnare i sådana lägen... :(
    Ja nu var ju det här MIN åsikt....
    Nää nu ska jag titta runt lite, behöver få någon ide på vad jag ska göra för mat idag...(Y)
    Önskar alla en bra dag kram / Kajsa

  • Smulpajen 13 oktober 2008

    Hej Kajsa!
    Det är väl tur att alla tycker olika, och också kan få säga det. Tänk om alla var lika, så tråkigt det skulle vara. Då hade det ju heller inte blivit någon debatt här i forumet. MK är bra på det viset att man kan prata om mycket annat än bara mat. Sen att det blir lite hett ibland tycker jag bara kryddar tillvaron. Tror ingen satsar på att "vinna" eller kasta paj. Hela livet består av diskussioner oss människor emellan, så även här. Ibland är vi ledsna och då kan man få en klapp på axeln här, ibland är man arg, och då kan man få på pälsen! Men vi gillar nog varandra ändå. Åtminstone dom flesta. Lev livet med glimten i ögat! Det gör iaf jag!

  • segerwitch 13 oktober 2008

    Skrivet av geronimo den 12 okt 2008

    Jag ritade några roliga figurer som associerades med mina recept, och som Jag tyckte var roligare än det vita papperet.
    Jag tyckte det var bättre än en dålig bild på en maträtt som man inte ens ser vad det föreställer för något. Jag ritade bla. en fisk för fiskrätt, en fågel för fågelrätt ,en brödkavel för bakning osv.osv.
    Nej,Nej Nej!
    Jag fick inte mina recept godkända om Jag inte plockade bort bilderna.

    Jag har erbjudit MK att vem som helst kan använda dom till sina recept utan att det kostar ett endaste dugg.
    -Hur många hoppar högt av en bild på en surdeg som ligger i botten på en burk och jäser?
    Inte Jag i alla fall.-Men, Men,
    Regler är Regler och Vita sidor är Vita sidor, - om än tråkiga.:o


    :(Tråkigt det med dina bilder, när jag var inne på dina recept,
    så tycke JAG att det var, väldigt trevlig att se bilderna, personliga i allafall, men det är vad jag tycker, det är trevligare med en egenhändigt ritad bild, än en dålig bild där man inte ser vad det föreställer????:(

  • Ingan 13 oktober 2008

    Hej!
    Jag trodde inte att vi var så många som vi är.
    Jag brukar bli sur men med 100 000 medlemmar tänker jag sluta med det.:@:D:D(Y)

  • Geronimo 14 oktober 2008

    Jag startade den här tråden bara för jag blev förbannad att ingen svarade och talade om hur man skulle göra, för att ta bort recept och inlägg. Då skrev någon ett inlägg, och tyckte att Jag skulle läsa manualen" Där står det hur man gör" -Inte står det där, Jag sökte med ljus och lykta, men fann inget.
    Men nu skall Ni höra gott folk! :D:D
    Jag har fått svar från Mikael Lind, -även om det tog tid så är det i alla fall ett svar och som lyder, Citat;
    Hej,
    Ifall du vill ta bort ett recept eller foruminlägg måste du skriva till mig
    och säga vilket recept/foruminlägg du vill ta bort.
    Efter det så tar jag bort det och sedan meddelar dig att det är borttaget.

    Med vänlig hälsning
    Mikael Lind
    Matklubben.se
    Det var väl bra ! (Y)
    Ps. Har någon läst detta i manualen?Dc.(N)

  • Smulpajen 14 oktober 2008

    Frågan är ju varför man inte kan ta bort recept och bilder själv? Borde inte vara så svårt att ordna inbillar jag mig. Det hade ju minskat bördan av att läsa och svara på onödiga mail. Eftersom det är vi som gör sidan så ge oss mer verktyg. Hjälp till sjävhjälp s a s.

  • Geronimo 14 oktober 2008

    Jag har sett, att när Jag skrivit i gästboken hos någon, och läst det man, skrivit och upptäckt att det
    blivit hoptryckt och felstavat osv. NÄR det redan är skickat.
    Jag skulle önska
    att man kunde gå in och redigera i meddelandet eller inlägget, när man upptäckt misstaget,
    - men då är det redan för sent.Det går inte. Eller står det kanske i manualen hur man gör?
    Jag har i Mitt fall upptäckt många konstigheter och stavfel, till dom som Jag har skrivit till( ingen nämnd och ingen glömd.)
    Och dom ´plumparna´ ber Jag så mycket om ursäkt för.:'(

  • Smulpajen 14 oktober 2008

    Jag tror inte någon skriver PERFEKT svenska i det här forumet. Det kan man ju inte heller begära eftersom man ofta skriver fort och som man talar. Det är ju skillnad om man ska skriva en bok :) Här blir det personligt och det tycker jag bara är charmigt. Så ni som är petiga, försök ha överseende med det. INGEN är felfri. Du behöver inte be om ursäkt, geronimo! Fortsätt som du gör!

  • Geronimo 14 oktober 2008

    Jag såg att på kokaihop där kan man skriva i gästboken ´Privat´ ELLER offentligt. Är det bra?
    - Eller?
    Det är bara en fråga(N)(Y)

  • Smulpajen 14 oktober 2008

    Skrivet av geronimo den 14 okt 2008

    Jag såg att på kokaihop där kan man skriva i gästboken ´Privat´ ELLER offentligt. Är det bra?
    - Eller?
    Det är bara en fråga(N)(Y)

    Jo det är bra! Men det kan man här också, fast på ett litet annat sätt. Jag tycker nog det står 1-0 till MK här. Ett bättre val med meddelande. Lätt att glömma kryssrutan hos kokaihop.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.