Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya Matklubben lanserad!

  • tilda 24 augusti 2008

    Det krävs väl lite inkörning, men sidan är i stort mycket bättre! Bra jobbat!!(Y)(Y)

  • redd 25 augusti 2008

    Har ju redan sagt att den är bra så här kommer lite ovett istället.

    1. Det går inte att lägga till kategorier i kokboken.
    2. Jag får sqlfel när jag sparar recept, "Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 21 in /home/allaann/public_html/matklubben/inc/ajax/kokbok_ajax.php on line 12"

    Sedan några förslag.
    1. lättare tillgänglig sökfunktion. Hjärna med där man ser dom första svaren i varje kategori där man får träffar. (samma modell som prisjakt har.)

  • ros 25 augusti 2008

    :oHej, är det fler än jag som inte ser vissa av mina recept som sökbara i den vänstra spalten med blå text?
    Är det vissa recept som blivit ratade eller är det pga misstag som vissa recept saknas(N)
    Är det någon som vet vad det beror på?

  • rittelittan 25 augusti 2008

    Skrivet av redd den 25 aug 2008

    Har ju redan sagt att den är bra så här kommer lite ovett istället.

    1. Det går inte att lägga till kategorier i kokboken.
    2. Jag får sqlfel när jag sparar recept, "Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 21 in /home/allaann/public_html/matklubben/inc/ajax/kokbok_ajax.php on line 12"

    Sedan några förslag.
    1. lättare tillgänglig sökfunktion. Hjärna med där man ser dom första svaren i varje kategori där man får träffar. (samma modell som prisjakt har.)



    Jag får samma att det inte går att spara ned recept. Har någon fått reda på vad som är fel :'(

  • Glitterfia 25 augusti 2008

    Sidan är jättefin och jag har inte hunnit se alla finesser ännu, är på upptäcksfärd. Helt klart tar det ett tag innan man blir van det nya men det är spännande.

    Tycker den blå texten är jobbig för ögonen och svårläst. speciellt under varje användare som redan har en blå botten. Veckomenyerna "drunknar" och är totalt otydlig i o m att allt bara flyter ihop.

    Jag har problem med mina recept.
    Klickar jag på mina recept ser det ut som jag har 3 sidor med recept. Trycker jag på sidan 2 har den hoppat över flera av recepten och helt plötsligt har jag bara 2 sidor med recept. Går jag tillbaka till sida 1 så är recepten i sin ordning igen. Vet inte om ni förstår vad jag menar.

  • tingeling-71 25 augusti 2008

    Hittade sidan igår och var frälst, har försökt gjort något liknade själv men det har inte funnit tid och ork, nu kan vi bara hjälpas åt att förbättra. (Y)
    Däremot fungerar det inte när jag skall skapa grupper i min kokbok, tips??

  • Prima 25 augusti 2008



    1. Det går inte att lägga till kategorier i kokboken.
    2. Jag får sqlfel när jag sparar recept, "Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 21 in /home/allaann/public_html/matklubben/inc/ajax/kokbok_ajax.php on line 12"


    Så blir det även för mej, men längst ner i raddan av htmlkod så stod det väl - receptet är nu sparat!?

    Det verkade bli sparat iallafall för jag gick in o kollade ett av dom recepten jag sparat - plus att jag fick ett tack från en tjej för att jag sparat hennes recept... Hm!

    I övrigt tycker jag sidan är jättebra, kanon - bättre. Stort tack för all slit webdesignarna lagt ner. Det här tar tid, tro mej, jag vet! Och så är sidan gratis. Än så länge kanske....!? Att klaga och var sur och vresig som nån varit här i tråden är trist och barnsligt. Nä som sagt - TACK! Är supernöjd!

  • Smulpajen 25 augusti 2008

    Skrivet av tingeling-71 den 25 aug 2008

    Hittade sidan igår och var frälst, har försökt gjort något liknade själv men det har inte funnit tid och ork, nu kan vi bara hjälpas åt att förbättra. (Y)
    Däremot fungerar det inte när jag skall skapa grupper i min kokbok, tips??

    Välkommen till klubben! Vi har precis i dagarna fått ett förnyat utseende och nya funktioner. Kanske är det lite barnsjukdomar så här i början för jag har sett fler som har samma problem som du. Det fixar sig nog med tiden!

  • tingeling-71 25 augusti 2008

    Det tråkiga är att jag kan inte spara ner recept som jag hittar i receptbanken (N) (upptäckte jag precis) eftersom jag inte kan skapa grupper i min kokbok. :Z

  • Jessika 25 augusti 2008

    Har precis upptäckt att om jag är inne i ett av mina recept och klickar på backa pilen för att komma tillbaka till min receptlista stå hamnar jag alltid på första receptsidan även om receptet jag varit inne på låg på sid 3.

    Lät nog lite rörigt men förhoppningsvis så förstår Lind vad jag menar:D.

  • salsa 25 augusti 2008

    Vet inte vilken gång jag skriver det,men jag kan fortfarande inte skapanya undergrupper i min kokbok. Jag har mailat om felet men inte fått något svar.

    Snälla, se över detta sfsm för det är ett problem

  • tulipan 25 augusti 2008

    Jag tycker det är jättefint... och många nya saker som underlättar. Sen tar det juh ett tag innan man vänjer sig men så är det juh alltid. Man behöver juh inte gnälla direkt om att sidan är tråkig och dålig nu när den är omgjord. Ge det en chans först och vänj dig vid det nya... sen kan man juh klaga om det är något man tycker e galet..


    (L)gillar nya sidan(L)

  • salsa 25 augusti 2008

    Tack för svaret Mikael. Jag håller tummarna för att det lyckas:D

  • tingeling-71 25 augusti 2008

    Skrivet av salsa den 25 aug 2008

    Tack för svaret Mikael. Jag håller tummarna för att det lyckas:D



    Fick du svar hur man skall göra?? snälla tipsa oss andra i sådannt fall.

  • zudette 25 augusti 2008

    Är det ingen mer än jag som tycker att det är konstigt att det inte går att spara från kokboken till inköpskorgen????:@ Tycker att halva funktionen går om intet när man inte kan göra det!:@

    .......eller har jag missat nåt???? kan nån då tala om vad det är...... please.....

  • Smulpajen 25 augusti 2008

    Skrivet av zudette den 25 aug 2008

    Är det ingen mer än jag som tycker att det är konstigt att det inte går att spara från kokboken till inköpskorgen????:@ Tycker att halva funktionen går om intet när man inte kan göra det!:@

    .......eller har jag missat nåt???? kan nån då tala om vad det är...... please.....

    Precis detta tog jag upp i en annan tråd. Det går bara att spara till inköpslistan om man söker på receptet, alltså ej från kokboken(N) Håller med dig att hela den funktionen med inköpslistan faller platt.:@

  • Kicki8 25 augusti 2008

    Vilket jobb ni har laggt ned.(Y) Tycker den nya sida är bra det jag har hunnit kolla.
    Lysande att man kan söka i kokböckerna(Y)(Y)(Y)
    Tycker om att listen längst ned är framme hela tiden så man slipper gå längst upp på sidan som tidigare,men vet ej om det är den bästa placeringen.
    Håller med om att den mörkblå texten är lite jobbig för ögonen speciellt mot ljus bakgrund.
    Sen hoppas jag på att man kan lägga in i inköpslistan från kokboken.
    Tack för en fin sida.(L)

    Tycker att man ska ge sig tid att kolla på sidan innan man sågar den helt och att man kommer med påhopp.(N)(N)

  • zudette 26 augusti 2008

    Skrivet av Smulpajen den 25 aug 2008

    Skrivet av zudette den 25 aug 2008

    Är det ingen mer än jag som tycker att det är konstigt att det inte går att spara från kokboken till inköpskorgen????:@ Tycker att halva funktionen går om intet när man inte kan göra det!:@

    .......eller har jag missat nåt???? kan nån då tala om vad det är...... please.....

    Precis detta tog jag upp i en annan tråd. Det går bara att spara till inköpslistan om man söker på receptet, alltså ej från kokboken(N) Håller med dig att hela den funktionen med inköpslistan faller platt.:@


    Jo, jag har insett att det är så man måste göra och det känns väldigt bakvänt!!! Nu när man äntligen kan betygsätta recepten från kokboken ska man ändå måsta söka upp recptet igen för att kunna ta ner det till inköpslistan!:@

    .....nå väl, i det stora hela är den nya sidan superbra men även om den är bra kan den fortfarande bli bättre och detta är väl att betrakta som ett förbättringsområde!!!(Y)

  • Lind 26 augusti 2008

    Hej på er matälskare!

    Nu fungerar det att lägga till nya kategorier i kokboken igen + att det nu går att lägga in ett recept direkt i inköpslistan från kokboken

    MvH
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • lennali 26 augusti 2008

    Tack Mikael. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.