Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya tips för "fredagsmys" eller helggott till teven?

  • Vea 5 februari 2010

    Låter intressant matAnders. får vi ta del av detta recept?

  • MatAnders 5 februari 2010

    Skrivet av Vea den 5 feb 2010

    Låter intressant matAnders. får vi ta del av detta recept?

    Hej!
    javisst :) kan inte länka men sök på det så kommer det upp, dom är jättegoda.

  • mattant41 5 februari 2010

    Till ost och speciellt brie brukar vi äta en rabarbermarmelad, först tyckte vi det lät konstigt men är supergott.

  • Mistys 5 februari 2010

    Philadelphiatårta med räkor

    Detta är fantastiskt gott (L) Prova tror inte du blir besviken.
    Passar till buffe man även till en myskväll ihop med kex och någon mer ostbit. Gör gärna röran ett par timmar innan du monterar ihop det på ett uppläggningsfat. Då får smakerna " utvecklas " lite.
    Marmelad ihop med ost och kex är också jättegott. Gärna en finare sort som köps i specialbutiker typ nyponmarmelad eller fikon eller kaktusmarmelad (Y)(Y)

  • hansdotter 5 februari 2010

    Att doppa parmesanost i balsamvinäger är gudomligt gott(Y)

  • mattjejen 5 februari 2010

    En jättegod röra till rostat bröd som vi brukade äta mkt förr som fredagsgott:p
    Tror det e dags att röra ihop den igen nån kväll:D
    Susannes goda toaströra

  • LillaJa 5 februari 2010


    Honung och balsammarinerade valnötter
    Dessa bukar gå hem som tillbehör till ostar. Även min Rödlöksmarmelad passar bra.
    Jag hade dom syltade päronen till min ostbricka i kväll Mums !

  • LillaJa 5 februari 2010

  • LillaJa 5 februari 2010

    Syltade päron till ost
    Rödlöksmarmelad
    Den här gången gick det bättre...lite:Z

  • mattant41 6 februari 2010

    Läser tipsen och kommer på att det var jättelänge sen vi åt kall skaldjurspaj, ett pajskal med ost och sen en röra med skaldjur i, gott, gott.

  • Molgan 6 februari 2010

    Vi åt toast i kväll och hade Cider till.

  • LinBry 8 februari 2010

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2010

    Härligt, kul med alla tips.

    Jag menade mer för min egen del - det där som vi ska snacksa på till teven kl 20... inte middag. Inte chips... Ngt mittemellan?

    Som sagt imorgon gör jag nog en ost, kex och fruktbricka, har du några goa tips till sånt? Jag har vindruvor, kiwi m.m. Ngt som är ovanligt och gott till osten o kexen?


    Vi kör med fruktsallad!!! Middagen är avklarad vid senast halv sju, då skär vi all frukt tillsammans och sätter oss i soffan och myser! Frukten kan ju bytas ut i oändlighet ;) Lite smält choklad och kokos på kan man lyxa med ibland oxå ;) Såååå gott och nyttigt *mys*:p

  • The_mama97mia 8 februari 2010

    Hmm.. Dottern är nu väldigt förtjust i att göra egen dipp - av yoghurt brukar bli hur starkt som helst haha, där doppar vi morot o gurka o vad som finns.
    Sen är det trevligt med uppskuren frukt av olika sorter, att bara plocka av, då äter vi mer av det har jag märkt. Man kan ju frossa nu i olika exotiska frukter, mango, sharon, ananas, m.m.
    Det behöver vi ingen dip till det är bara ett knep att få oss att äta mer, låt det stå framme och synas...

  • MissLo 8 februari 2010

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2010

    Härligt, kul med alla tips.

    Jag menade mer för min egen del - det där som vi ska snacksa på till teven kl 20... inte middag. Inte chips... Ngt mittemellan?

    Som sagt imorgon gör jag nog en ost, kex och fruktbricka, har du några goa tips till sånt? Jag har vindruvor, kiwi m.m. Ngt som är ovanligt och gott till osten o kexen?


    Rökt korv och paprika är supergott till ost och kex. Det har blivit stor åtgång när jag haft det på ostbrickan.

  • jas65 8 februari 2010

    Parmesan ost och fikonmarmelad

  • simel97 23 februari 2010

    kokosbollar, muffins, kolakakor,fattiga riddare m.m:D

  • simel97 23 februari 2010

    Ursäkta, dubbel post.:p

  • Linlock 23 februari 2010

    Jag fick en vän över lite hastigt och lustigt på vin i lördags och insåg att jag inte hade mycket till "mys" att bjuda på. Fick bli finn crisp med guacamole. Jättegott, och nyttigt dessutom!

  • Beckis83 23 februari 2010

    Vi brukar dippa grönsaker, eller räkor med lite kex och ost. Väldigt sällan vi äter chips och smågodis. Popcorn kan gå i ibland men sällan. Grönsaker och frukt i mängder proppar vi i oss på fredagskvällen oftast..

  • fridacw 24 februari 2010

    Har upptäckt ett nytt märke på snacks i fina förpackningar - Garant. Jättegoda pistagenötter, chips mm. Kolla på www.tyckomgarant.se

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.