Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommer du att vaccinera dig?

  • Lennart_58 21 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 21 okt 2009

    Skrivet av kattgnag den 10 okt 2009

    ...För det första, som jag förstod det så är det två olika sorters kvicksilver, den i insjöfisken och den i vaccinet...


    Vill inte vara "messerschmidt", men sill är ju inte precis insjöfisk. :p


    Nähä. Å hur förklarar du detta då. Här i Bergslagen äts tonvis med sill. Här finns inget hav He he.

  • Vevves 21 oktober 2009

    Ska inte vacc mig, tycker detta är rena rama hysterin. Javisst personer har dött här i sverige, men de var ju faktiskt sjuka, den ena hade väl cancer om jag inte läst fel. Hur många dog förra året i den "vanliga" influensan, det har väl inte kommit fram nånstans. Vem säger att man inte kan vara bärare fast man vacc sig ?? Sen pratet om det ska vara 1 eller 2 sprutor. Har en kollega som är gravid, hon ska ta vacc efter råd av läkare. Men barn under 3 år ska inte ta, tycker det rimmar fel på nått sätt.
    Alla tycker och tänker olika och jag tycker inte man ska se ner på varandra för den sakens skull. Man gör ju vad man själv tycker är bäst.

  • Gul13 21 oktober 2009

    Det var i princip bestämt att jag och mannen och vår snart 5 åriga dotter inte skulle vaccinera oss. Men efter samråd med hennes läkare så kom vi fram till att hon definitivt bör vaccineras och då bestämde mannen och jag att vi oxå vaccinerar oss. Hade jag inte haft dottern så hade det inte varit snack om saken; Då hade jag inte vaccinerat mig.
    Nu är det gjort sedan måndags eftermiddag. Än så länge är inte biverkningarna värre än vid någon annan vaccination.

    Det finns inget rätt och fel. Var och en bestämmer.

  • tantrakicki 21 oktober 2009

    NEJ ABSOLUT INTE! Jag/vi har inte vaccinerat oss vid tidigare influensor, så varför skulle vi göra det nu??? Denna influensa är INTE farligare än tidigare. Dessutom vill jag inte agera försökskanin åt läkemedelsbolag. Vill du??

  • jimboz 21 oktober 2009

    Funderar på att vaccinera mig mot Inflationen..Överlever man den så är svinflensan en plätt sak :)

  • Countrygirl 21 oktober 2009

    Skrivet av jimboz den 21 okt 2009

    Funderar på att vaccinera mig mot Inflationen..Överlever man den så är svinflensan en plätt sak :)


    :D:D:D:D
    Tänk så lätt det skulle vara då!

  • Okänd 21 oktober 2009

    Det börjar att hetta till i den här debatten!
    Hur skall man, jag, vi göra?
    Vem är man, jag,vi skyldiga att vara solidariska mot?
    Andra?
    Oss själv?
    Mina nära och kära?
    Frågor som var och en bara kan svara på inför sig själv!
    Väldigt många har känt av biverkningar från vaccinationen, bra eller dåligt? Bra säger den så kallade expertisen för då kommer man att ha ett effektivt skydd mot svininfluensan, förlåt, den nya influensan heter det ju numera!
    Än så länge är det ju ingen som dött av vaccinationerna i Sverige så vitt jag kunnat ta reda på.
    Inte så väldigt många har dött av själva influensan heller än så länge, som väl är.
    Men det verkar vara många som har smittats av svininfluensan, och antalet tycks stiga för varje dag som går.
    Jag och Lillan har i alla fall bestämt oss för hur vi skall göra.
    Det känns bra.
    Men det får förbli vår lilla hemlighet!

  • boz1965 21 oktober 2009

    Skrivet av Lennart_58 den 21 okt 2009

    Skrivet av boz1965 den 21 okt 2009

    Skrivet av kattgnag den 10 okt 2009

    ...För det första, som jag förstod det så är det två olika sorters kvicksilver, den i insjöfisken och den i vaccinet...


    Vill inte vara "messerschmidt", men sill är ju inte precis insjöfisk. :p


    Nähä. Å hur förklarar du detta då. Här i Bergslagen äts tonvis med sill. Här finns inget hav He he.


    Äsch, det är ju bara som ni har målat om era mörtar... :D

  • Kickijohansson 21 oktober 2009

    Jag har vaccinerat mej. Inga biverkningar.

  • familjenlundin 21 oktober 2009

    Vi var och vaccinerade oss idag, inga biverkningar förutom att vi är jätteömma i armen, speciellt där sprutnålen gick in.

  • Zeldasmatte 21 oktober 2009

    Jag kommer att vaccinera mig (det är första gången) eftersom jag jobbar som personlig assistent och min brukare inte får göra det p.g.a. en annan behandling.

    Inte vill jag riskera att smitta denna person eller någon annan i min omgivning. Jag är medveten om riskerna att drabbas av biverkningar 10 % ungefär, men jag ser det som att jag kan vara med och minska smittspridningen, bara man hinner få spruteändet i tid! :p

  • anisko 21 oktober 2009

    (Y)Redan vaccinerad, det känns bra. Nu behöver jag inte vara orolig för att smitta ner familj, barnbarn och arbetskamrater. Inga biverkningar alls!

  • ewax 22 oktober 2009

    Redan vaccinerad. Det känns bra.

  • pia61 22 oktober 2009

    Vaccinerad och har inte känt av någon biverkning alls! (Y)

  • Myggan05 22 oktober 2009

    Först var jag väldigt emot vaccinationen.
    Nu har jag tänkt om.
    Två av mina tre barn har jättejobbigt med astma när de får vanlig förkylning och min yngsta är för liten för vaccinationen.
    Min sambo får sprutan via jobbet och jag vill ju inte vara den som smittar.
    Jag vill vara frisk och ta hand om min familj! (L)

  • morsan123 22 oktober 2009

    Har redan blivit vaccinerad, jobbar inom vården så det är självklart att bli det, helt ok för mig det ska ju finnas någon som kan ta hand om alla som blir sjuka också.

  • Amber 22 oktober 2009

    Ska vaccinera mig. Samt att alla i familjen ska det.
    Med en son som tillhör riskgruppen med sin diabetes samt att jag å min man måste vaccinera oss då vi jobbar inom vården.

  • Bianca 22 oktober 2009

    Jaha, några har vaccinerat sig, några ska inte och några ska. Har jag missat nåt?
    Det finns väl sjukvårdsforum för denna debatt? Jag gillar matsnack (Y)

  • familjenlundin 22 oktober 2009

    Skrivet av Bianca den 22 okt 2009

    Jaha, några har vaccinerat sig, några ska inte och några ska. Har jag missat nåt?
    Det finns väl sjukvårdsforum för denna debatt? Jag gillar matsnack (Y)


    Men man kan väl få prata och diskutera andra saker än bara mat? Det finns ju faktiskt en kategori som heter "Övrigt" under "Visa alla forum" (Y)

  • farmoringer 22 oktober 2009

    Skrivet av familjenlundin den 22 okt 2009

    Skrivet av Bianca den 22 okt 2009

    Jaha, några har vaccinerat sig, några ska inte och några ska. Har jag missat nåt?
    Det finns väl sjukvårdsforum för denna debatt? Jag gillar matsnack (Y)


    Men man kan väl få prata och diskutera andra saker än bara mat? Det finns ju faktiskt en kategori som heter "Övrigt" under "Visa alla forum" (Y)


    Plus att man behöver inte klicka på denna tråden om man inte är intresserad...(Y) :D

    Ha det bra alla, antingen ni gör det eller ej....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.