Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VAD ÄTER NI I PÅSK ???

  • Isia88 21 april 2011

    ägg

  • Erajscha 21 april 2011

    Vi ska äta påskmat hos svärmor imorgon fredag sen blir det smörgåstårta och grillat resten av helgen... alltså bara sånt vi gillar :-)

  • Tillberga 22 april 2011

    Långfredagen
    blir det fisk till lunch
    och rester till kvällen, eller nått som bara är att värma

    Påskafton
    Ruths salta rulle, kokta ägg, mera fisk

    Påskdagen
    Vild lax men med kyckling....

  • Lenael 22 april 2011

    Blir nog ägg, köttbullar, skinka, prinskorv, påskmust och något mer på påskafton.


    Resten av helgen hoppas jag på vackert väder och mycket grillat.
    Vi ska premiärgrilla i dag. Vad vet jag inte än.

  • sju 22 april 2011

    Idag blir det lammstek med potatisgratäng, imorgon blir det en liten påskbuffé (någon sillröra, laxrullar, ägghalvor, rester från lammet...) och på söndag tror jag att vi ska äta oxfilé.

  • sussisus 22 april 2011

    Laxpudding är ett måste, annars är det lite mer festligare mat (dock inte lamm) som gäller.

  • sussisus 22 april 2011

    Skrivet av sju den 30 mar 2011

    Jag brukar göra en buffé, hur stor den blir beror på hur många vi är som firar. I år kanske det bara blir jag och sambon och då blir det inte lika omfattande och traditionsstyrt. Har inte bestämt mig riktigt än för vad det blir men de här sakerna brukar uppskattas och är heta kandidater tillsammans med fyllda ägghalvor, något gott kallskuret och lite olika sallader:

    Gravlaxmatjes
    Laxrullar med sting


    Det undre receptet kan jag verkligen rekommendera ;)

  • jollo10 22 april 2011

    Vi har alltid 3-4 olika sorters sill, Iår har vi, Currysill, västerbottenost sill, Dijon och kapris sill



    MUMmA

  • Majainorr 22 april 2011

    Helgen är lång och vi kommer bergsäkert grilla någon av dagarna. Och gärna någon slags sillsallad med hårdbröd till.

    Vi brukar alltid äta denna lax tillsammans med dillstuvad potatis någon gång under helgen. Mumma!
    23-minuterslax

    Glad Påsk alla!

  • svart_kokt 22 april 2011

    .

  • svart_kokt 22 april 2011

    Skrivet av Isia88 den 21 apr 2011

    ägg


    Låter spännande, kokt eller stekt? ;)

  • DoctorWho 22 april 2011

    Smörgåstårta för en gångs skull, en släkting fyller år nu i helgen.

  • JennyV 23 april 2011

    Åhh, jag är verkligen sugen på påskmat men det fina vädret gör att jag får dåligt samvete av att stå inne och laga mat, så det blir grillat! Det är gott det med!

  • MatAnders 23 april 2011

    Åt denna i år och den kan verkligen rekomenderas.
    http://www.matklubben.se/recept/laxrullar_med_sting_66530.html

  • Cassiopeya 23 april 2011

    Igår åt vi en fantastisk påskbuffé med massa godsaker :p

    Nu blir det gubbens hemmagjorda potatisbullar och fläsk med mors lingonsylt till lunch :)

    Lite senare ikväll blir det återigen en påskbuffé med liteolika läckerheter :DD

    GLAD PÅSK!

  • idea_ 23 april 2011

    Skrivet av voffa3 den 20 apr 2011

    Snälla vad är memma för något? Vad smakar det? Hur äter man det?
    Jo jag har sett memma i affären och faktiskt tittat förvånat på det - det ser faktiskt mysko ut tycker jag. Har tänkt någon gång att det kan passa på Hallowen {ghost}


    Hmm, hur beskriver man Memma, det är en finnsk påskdessert. Den smakar lite som geleig rågmjölsgröt. Den serveras med socker och mjölk (i alla fall av lilla farmor 86år). Smakar nyttigt, men inte särskillt efterrätt i min mun. Finnarna kan bättre, min favo om jag närmar mig finland runt påsk är Fazers Minnion ägg, en rysk tradition med urblåsta ägg fyllda med god nougat, igenkorkade med sockerkristyr. Åh eller ett glas sima, med andra ord mjöd.

  • Gnurf 23 april 2011

    Åh...Sima...det var längesedan. Har jag bara druckit ett fåtal gånger i mitt liv...{party}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.