Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

40-årsfest

  • vicake 30 juni 2008

    Den 2:a augusti ska jag ha 40-årsfest i en gammal mysig industrilokal. Vi blir ca 30-40 personer. Jag har tänkt bjuda på någon form av buffé. Det ska vara gott och enkelt. Jag behöver därför många goda tips och idéer. Jag tar också tacksamt emot idéer på lekar och aktiviteter till festen. Det är 18+ som gäller på kalaset så det ska vara lekar för vuxna.

  • monac 30 juni 2008

    åh...grattis i förskott!

    Ett vegetariskt allternativ till din buffé kan jag tipsa om:
    Veg. biffar med fetaost & örter/nötter

    vilken tid skulle vi komma ,sa du???? hi hi:D

  • sonja55 30 juni 2008

    Kall marinerad fläskfile är super gott att ha på buffebord

    Marinerad Fläskfile (Y)(Y)

  • 30 juni 2008

    Apropå lekar, prova att kontakta Evaste och se om hon har kvar mailet med några lekförslag jag skrev till henne en gång när hon skulle ha fest. Det var så långt, så råker det finnas sparat slipper jag ju skriva om det.
    I augusti är det ju oftast ganska varmt, så kanske du ska satsa på att ha så mycket grönsaker och så lite kött som möjligt i buffén, så ev rester inte blir dåliga och måste slängas?
    Jag har en spenatsallad som de flesta ganska förvånade brukar tycka mycket om, tyvärr kan jag inte länka som alla andra gör så fint, men den kan vara ett annorlunda alternativ till t ex Grekisk Sallad.
    Lycka till!

  • marwis 30 juni 2008

    Kolla i min kokbok på Tigerkyckling och Potatissallad med rucola. Trvliga poängromenader hittar du om du googlar på poängpromenad eller frågasport. Kul att göra blandade lag av gästerna så att de lär känna varandra!

  • ros 30 juni 2008

    :)Grattis!!!
    Kall marinerad kycklingfilé är gott till buffè
    Kycklingfilé i örtmarinad
    Potatissallad är gott till
    Potatissallad på nypotatis

    Pastasallad, grönsallad, melonskivor, gott bröd, olika ostar mm mm(Y)(Y)(Y)

  • ros 30 juni 2008

    :)Grattis!!!
    Kall marinerad kycklingfilé är gott till buffè
    Kycklingfilé i örtmarinad
    Potatissallad är gott till
    Potatissallad på nypotatis

    Pastasallad, grönsallad, melonskivor, gott bröd, olika ostar mm mm(Y)(Y)(Y)

  • systeryster 30 juni 2008

    Skrivet av ros den 30 jun 2008

    :)Grattis!!!
    Kall marinerad kycklingfilé är gott till buffè
    Kycklingfilé i örtmarinad
    Potatissallad är gott till
    Potatissallad på nypotatis

    Pastasallad, grönsallad, melonskivor, gott bröd, olika ostar mm mm(Y)(Y)(Y)

    Nu har du drabbats av samma spökrecept som jag fick på en annan tråd 1jan 1970, skumt? Fanns matklubben då? När jag gjorde citat på spökdatumet trädde rätt recept fram igen.Testar om det funkar på dina tips också?

  • imse 30 juni 2008

    Det här blev vi bjudan på vid ett större kalas, kanske något som passar för dig. Grattis, grattis. :)
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/06/30/i-studentyrans-kolvatten/

  • vicake 1 juli 2008

    Skrivet av monac den 30 jun 2008

    åh...grattis i förskott!

    Ett vegetariskt allternativ till din buffé kan jag tipsa om:
    Veg. biffar med fetaost & örter/nötter

    vilken tid skulle vi komma ,sa du???? hi hi:D

    [/quote

    Tack! :) Vegetariska alternativ kommer att behövas! Ni är välkomna vid 18-tiden....... :)]

  • Smulpajen 1 juli 2008

    Grattis i förskott!

    Den här marinaden gör kycklingen jättegod. Passar perfekt till buffé. Jag gillar när det är enkelt och går fort att göra!

  • Roggan 1 juli 2008

    Min bulgursllad går bra att förbereda och bara blanda ihop just när gästerna kommer. Passar utmärkt till många av de bufféförslag du fått ovan.
    Bulgursallad

  • Glitterfia 1 juli 2008

    Grattis i förskott
    När jag fyllde 40 bjöd jag på exotisk planka

    Tjälaknul kallskuret
    Plommonspäckad karré kallskuret
    chicken wings (kronfågels frysta barbeque kryddade) värmda goda och starka
    Potatisgratäng köpte färdig (Peka)
    Bregott och ostar: hushållsost, cheddar, brie, ädelost, myrstacksost
    Kex: saltiner, digestive, veterån och brettonkex.
    Frukt: Vattenmelon, vindruvor, kiwi, apelsiner, physsalis, päron

    Kaffe och en chokladbit.
    Perfekt, passade alla smaker.

    Tjälaknul och myrstacksost har jag bland mina recept.

  • The_mama97mia 1 juli 2008

    Ja grattis, det är efter 40 som livet börjar, och det är sant!
    Italiensk potatissallad med citron, olivolja och basilika underbart fräsch pot sallad

    När jag har haft tillfälle att ha buffé... så gillar jag att göra minipajer, jag har inget eget recept inlagt, för det finns så många liknande på matklubben, men typ folieformar täck med smördeg (gör det lätt för sig, varför inte???) o i med vanlig fyllning som till stor paj. Grädda som vanligt, men håll koll - går ju lite fortare än vanlig paj

    och här är ett recept på mkt god fyllning
    Quiche Lorraine med champinjoner

  • kicki-62 2 juli 2008

    Paj är alltid bra på buffébordet, här kommer ett vegetariskt förslag:
    (recept)34413(/recept)

    Ett annat bra bufférecept kommer här
    (recept)34266(/recept)

    Tänk också på att göa mat som du kan göra iordning i förväg/frysa in så att även du kan vara med och ha roligt under kvällen.

    Lekar är alltid svårt så jag ser fram mot att läsa bra tips här till kommande fester.

    Ha det så kul!!!!

  • kicki-62 2 juli 2008

    Gick visst inte så bra att visa recept (var första gången) Men jag gör ett nytt försök
    Grekisk tomatpaj med feta

    Örtagårdsstek med örtsås

  • MatAnders 2 juli 2008

    Något som är lätt och uppskattat är att göra en hamburge buffe där man får komponera sina egna.(Y)

  • Teareyes 2 juli 2008

    Hej! O GRATTIS!
    Det här hade jag bla på min 30-årsfest
    Marinerad kycklingfilé
    Pastasallad
    Timjanstekt potatis
    Marinerad kassler
    O sen lite smått o gott som oliver, bröd, fetaost, frukt mm
    Hoppas du får en lyckad fest!
    Kram Teareyes

  • The_mama97mia 2 juli 2008

    Dags för reklam för von Lidl igen - när du skriver fetaost vill jag tipsa om Lidls färdigmarinerade fetaost i bitar, den med chili är god!!! ENkelt att ställa fram på buffé, ser lite proffsigt ut med marinaden. BIllig är den med. :)

  • Prima 19 september 2008

    Skrivet av MatAnders den 2 jul 2008

    Något som är lätt och uppskattat är att göra en hamburge buffe där man får komponera sina egna.(Y)


    Det var faktiskt en lite cool idé (fyller 40 i höst)!!! Haha, hade varit kul dessutom att se min fars sambo äta hamburgare (H) hihi, vad elak jag är :)

    Men faktiskt, en riktigt kul o bra idé! Tack!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.