Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Falukorv

  • MrsC 16 mars 2010

    Festfalu som fått pris i tävling. Finns bland mina recept. Vänlig hälsning Margit

    Här är receptet:

    Festfalu

  • Okänd 17 mars 2010

    Gjorde en ny variant på min bräckta falukorv.
    Skar stora skivor av korven och grillade dem i stället för att bräcka den.
    Över korven strödde jag friterad scharlottenlök i tunna strimlor.

    Bräckt falukorv med stuvade morötter

  • jas65 17 mars 2010

    Falupuck med fetaost

    Ett annorlunda lyxigare recept på falaukrov.

    Mvh
    Höfta på med falukorven
    Anders

  • anluk 17 mars 2010

    Här kommer lite tips från mig:









  • MrsC 17 mars 2010

    Currydoftande korv

  • Gul13 17 mars 2010

    Nu kändes det som jag hade gått genom hela mks korvregister men det fanns ju mycket mer.

    Currykorv

    Godaste korvstroganoffen

    Falufest

    Falukorv à la Ankar

    Falukorvsgryta med mango chutney

    Snabb falukorvspanna

    Ugnsbakad kryddig falukorv

  • Ergilwen 17 mars 2010

    Här hemma älskar vi kokt falukorv med pepparrotssås.

  • popik 17 mars 2010

    Jag brukar ofta göra kokt falukorv och rotmos med tillbehör senap.

  • frucaos 17 mars 2010

    Inget recept - men nyfiken på vilken falukorv ni tycker är godast? Tydligen har Lidl en svensk falukorv som vunnit en sån "smak-test". Ska prova den nästa gång. Har definitivt kommit över min Lidl-skräck!!

  • boz1965 17 mars 2010

    Skrivet av frucaos den 17 mar 2010

    Inget recept - men nyfiken på vilken falukorv ni tycker är godast? Tydligen har Lidl en svensk falukorv som vunnit en sån "smak-test". Ska prova den nästa gång. Har definitivt kommit över min Lidl-skräck!!


    Falukorven som Lidl har satt sitt eget märke på tillverkas av Ingemar Johanssons och är exakt densamma som säljs i andra butiker under IJ's märke som gluten- och laktosfri.

  • pr0metha 17 mars 2010

    Jag är inget stort fan av falukorv i vanliga fall. Falukorv i ugn är bland det värsta jag vet i matväg. Men detta receptet tycker jag är jättejättegott! Det känns som vardagsfest varje gång jag har med mig en sådan matlåda till skolan. :)

    Korv och böngryta

  • MatAnders 17 mars 2010

    Skrivet av frucaos den 17 mar 2010

    Inget recept - men nyfiken på vilken falukorv ni tycker är godast? Tydligen har Lidl en svensk falukorv som vunnit en sån "smak-test". Ska prova den nästa gång. Har definitivt kommit över min Lidl-skräck!!


    Jag köper den och tycker den är supergod gärna att äta även rå och ofta får man 2 ringar för runt 40 kr.

  • MrsC 17 mars 2010

    Falutaco

  • MrsC 17 mars 2010

    Italiensk Falukorv

  • MrsC 17 mars 2010

    [recept]82146.[/recept]

  • Roskerstin 17 mars 2010

    Kerstins korvfröjd

  • MrsC 17 mars 2010

    Korvpanna med curry

  • MrsC 17 mars 2010

    Korvsoppa med purjolök

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.