Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

potatis

  • The_mama97mia 18 oktober 2008

    Förresten - vem har bästa receptet på RÅstekt potatis? Jag tänker att jag vill fräsa i panna o sen eftersteka i ugn - är jag ute o cyklar då?
    Utan både hjälm och knäskydd? :):):):p

  • farmoringer 18 oktober 2008

    Jag har ju fastnat för

    Knuts frestelse

    Har gjort en variant av den idag..

  • Don_Pedro 18 oktober 2008

    :D En god rätt, som man kan ha till det allt!

    Kastiliansk potatis

  • The_mama97mia 28 juli 2009

    Passar på att puffa på den här tråden, det är sommar o potatisen är mest färsk men man försöker sig på lite varianter... Har ni nya roliga tips ?

  • The_mama97mia 20 november 2009

    Hittade den här tråden i Sparat.... Jag är inne i en potatisfrossa - vill ha potatis på längden och tvären. Just nu är jag förtjust i "förtvättad" potatis, blir så enkelt att göra i ordning, jag älskar att kunna ha skalet kvar - blir så mkt mer smak då.
    Har ni flera favorit-potatisrätter?

  • letsdance 20 november 2009

    Jag trodde jag var unik som är fullständigt såld på allt med potatis. Jag kommer att med stort intresse tal del av denna tråd och förhoppningsvis få lite nya idéer
    Vilken favorit har du?

  • The_mama97mia 20 november 2009

    Just nu är favoriten tvättad potatis med skalet kvar, antingen i halvor penslade med olja o lite salt på in i ugnen... Eller klyftpotatis. Gärna tillsammans med andra rot- och grönsaker då. Och glöm för allt i världen inte att slänga med lite hela vitlöksklyftor!

  • lena4 20 november 2009

    (L)Här är en till som älskar potatis i alla former.
    Äter potatis nästan varje dag..
    Potatisgratäng är en favorit(Y)

  • Marre73 7 augusti 2010

    Är inte förtjust i vare sig potatis,ris eller pasta något vidare. Hade det inte varit för godis och bröd och fikabröd hade jag lätt kunnat köra GI.Men jag hittade ett underbart recept här på MK på en potatissallad ,SUPERBT(Y)

  • Okänd 8 augusti 2010

    Potatisen är väl vår mest älskade knöl!
    Här kommer min senaste skapelse som blev något alldeles extra:

    Färskpotatissymfoni

    Det är ju hög tid att skörda Karl Johansvamp nu så att man har denna underbara svamp i frysen!

  • MosterNettan 8 augusti 2010

    Såg ni på Sommar med Ernst häromdagen, 2010-08-05, när han gjorde baconlindad färskpotatis.
    Han tog helt enkelt små kokta potatisar och lindade en skiva bacon runt och grillade sedan.

    Provade detta i fredags och det var vansinnigt gott. Enkelt dessutom.

    Jag rekommenderar detta, receptet finns på http://www.recept.nu/1.310571/ernst_kirchsteiger/varmratter/fisk_skaldjur/halstrad_abborre_med_baconpotatis

  • The_mama97mia 22 augusti 2010

    Jag brukar grilla kokt färskpotatis på spett, ska testa med bacon, låter gott. Gott att varva med hela vitlöksklyftor med.
    Sist körde jag potatis på grillen i grillkorg, kryddade med grillkrydda. Smidigt.

  • boz1965 22 augusti 2010

    @Molgan: Har du inte varit snäll eftersom alla dina inlägg har tagits bort? ;)

  • ida85 22 augusti 2010

    Jag är inte så speciellt förtjust i vanlig kokt potatis! Men om man gör egen hasselbackspotatis, eller egna potatisklyftor så tycker jag det är supergott! Potatisgratäng är underbart! {silly}

  • MosterA 22 augusti 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 8 aug 2010

    Är inte förtjust i vare sig potatis,ris eller pasta något vidare. Hade det inte varit för godis och bröd och fikabröd hade jag lätt kunnat köra GI.Men jag hittade ett underbart recept här på MK på en potatissallad ,SUPERBT(Y)



    Nyfiken i en strut! Kan du tala om vilket recept som du tyckte var så gott ? Ifall jag har missat å spara det.

    {beauty}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.