Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket brödrecept återkommer ni till?

  • flottas 19 augusti 2009

    Jag har provat att baka många matbröd, men vanliga rågkakor är ändå familjens favoriter.

  • redd 21 augusti 2009

    Surdegsbrödet i "vår kokbok" med massa frön och grejer.

    Men dessa är också basvaror här hemma, framförallt formfranskan som är perfekt att rosta.
    Formfranska (Grundrecept)
    Baguette
    Goda rågsiktskakor
    Rallarhalvor

  • marielotta 21 augusti 2009

    Tackar för alla bidrag :)(Y)

  • pengsan 21 augusti 2009

    Skrivet av marielotta den 9 aug 2009

    Undrar vilket recept ni bakar.
    Både nyttigare och fint bröd som barnen hellre vill ha.
    Själv har jag inte hittat det brödrecept som jag vill göra om och om igen.
    Tips emottages tacksamt.
    Har provat några Anna Bergenström och även något långpannebröd och annat härifrån, och de är givetvis helt ok, men vill ändå ha det där lilla extra...

    Tycker det är för dyrt att köpa bröd, och vill gärna ha det lite mer naturligt och slippa en massa tillsatser...

  • pengsan 21 augusti 2009

    Kolla bland mina recept.
    Bröd eller frallor, du blir inte besviken!

  • Annafbg 21 augusti 2009

    De här finns i stort sett alltid hemma hos mig:
    Snabba frukt- och frölimpan
    och
    Pizzabullar.
    Inte svårt att gissa vilket som är barnens favorit och vilket som är de vuxnas:D

  • The_mama97mia 21 augusti 2009

    Franskt bondbröd (Mikes bröd)

    Detta bröd har jag bakat sen jag var tonåring....

    Annars blir det mest "slattbröd" här hemma, eller Cajsa Warg-bröd - man tager vad man haver, dock är jag mkt förtjust i skållning - så det blir det ofta.

    Håller på att experimentera en del med surdegsbröd också men där har jag inte hittat det ultimata sättet än.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.