Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dopmeny

  • Floristjosse 6 oktober 2011

    Dottern ska snart döpas och jag har tänkt ha några matpajer och sen tårta efteråt.

    Nu till problemet...
    Jag har totalt hjärnsläpp och kan inte komma på vad för pajer eller vad för tårta jag ska ha!

    Vi blir ca 35 pers om det har någon betydelse.

    Tips, tack!

  • Cassiopeya 6 oktober 2011

    Här kommer tips på några goda pajer och så några olika typer av tårtor, hoppas du får några idéer ;)

    Krämig kycklingpaj

    Kan rekommendera att blanda i italiensk salladskrydda i kycklingstuvningen också, och gärna konserverad ananas i bitar + spad (obs! inte krossad utan ringar som du skär i bitar själv). Det är den godaste kycklingpaj jag vet {drool}

    Heléns underbara ost och skinkpaj

    Kall räkpaj

    Det bästa med kalla pajer är att det blir så mycket enklare när man ska servera till många. Jag har också ett recept på kall skinkpaj i min kokbok om du tycker det verkar intressant.

    Citron- och Rice Krispietårta

    Dagen Före Tårta

    Min fantastiska gräddtårta

  • Tingeling13 6 oktober 2011

    Glömmingetårta

  • Tingeling13 6 oktober 2011

    Några olika förslag på tårtor som räcker till många!!



    Kolatårta med daim

    Läcker Pinocciotårta

    Mandeltårta för många

    Fru van den Bos äppelcheesecake

  • Tingeling13 6 oktober 2011

    Och lite matpaj

    Tacospaj

    Kall kycklingpaj

    Kycklingpaj med gorgonzola

  • Petra7011 6 oktober 2011

    Hej!
    Det blir många pajer för att det ska räcka till alla.Jag skulle göra kallskuret med potatissallad el pastasallad och bröd.
    Tårta kan man göra 4 st rulltårts bottnar som man lägger uppe på varandra med olika fyllningar imällan avsluta med grädde och färskfrukt.
    Petra

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.