Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig

  • sandrarockar 12 november 2008

    jag och tre vänner tänkte göra en "halv åtta hos mig" tävling. Så nu letar jag efter recept som kan imponera och förvåna... Så, är det någon som har några förslag på förrätt, varmrätt och efterrätt?

  • MissBi 12 november 2008

    Hej
    Mitt förslag till förrätt är;
    grillad halloumiost på grönsallad av blandade sorter.
    Enkelt och väldigt smakfullt

    Birgit::)

  • monac 13 november 2008

    vad är "halv 8 hos mig tävling"?:o

  • monac 13 november 2008

    vet inte riktigt vad ni ska göra,men här kommer förslag på varmrätt:

    Kokosmarinerad lax på pinne.
    en härlig salsa till laxen är:
    Mango, lime och avocadosalsa

    lycka till.:)

  • frucaos 13 november 2008

    Kryddig chokladtryffel
    Förutsatt att ni tycker om choklad och chili i kombination då! Men den är fin, och kommer säkert överraska! Personligen tycker jag om det "hot"(L)

  • Jessika 13 november 2008

    Här kommer några förslag från mig.
    Välkomstdrink:
    White lady
    Förrätt:
    Skink- och melonblomma
    Varmrätter:
    Laxlasagne
    Sandefjordsgratinerad lax
    Honungsgrillad kalkon/kyckling med äpple
    Efterrätt:
    Fryst jordgubbstårta m kesella o vaniljvisp

  • kickiekblad 13 november 2008

    Undra åxå vad det e för tävling? men de blir säkert kul

  • Glitterfia 13 november 2008

    Halv åtta hemma hos mig är ett tv program som går på tv 4 varje måndag - Torsdag.
    Startar just halv åtta.
    Jag tycker det är roligt så det följer jag :p

    Glömde skriva att det är ett matprogram :D där 4 personer som aldrig träffats tidigare ska bjuda varandra på en 3 rätters middag som de 3 gästerna sedan ska betygsätta från 1-10.

  • Jessika 13 november 2008

    TV kör ju ett program som heter så, så det borde vara något liknande. I TV programmet lagar 4 personer middag åt varandra en dag var och sedan betygssätter dom varandra utan att avslöja för dom andra vad dom ger. Sedan sammanställs betygen och man får en vinnare.

  • Hannixen 13 november 2008

    Skrivet av sandrarockar den 12 nov 2008

    jag och tre vänner tänkte göra en "halv åtta hos mig" tävling. Så nu letar jag efter recept som kan imponera och förvåna... Så, är det någon som har några förslag på förrätt, varmrätt och efterrätt?



    jag älskar det programmet och tänker ofta på vad jag skulel göra om jag var med... Jag skulel göra fläskfile med ugnspotatis (typ klyft elelr hasselback eller nåt) med sambalsås (finns recept i min receptbok) till huvudrätt och till efterrätt skulel jag göra creme brulee med bailys. Jag kan lägga in recept om du är intresserad. Förrätt har jag ingen anning, men dessa två rätter rekomenderar jag starkt!

    Sambal oeleksås

  • sandrarockar 13 november 2008

    Hej igen, tack för alla förslag!
    jag får gå igenom dem o se om det är något som jag kan göra.

    Jag halv åtta hos mig är ett tv-program på tv4 där4 personer tävlar om vilken som gjort den bästa 3 rätters middagen. man sätter då betyg på varandra utan att avslöja poängen. och den som fått mest poäng när alla gjort sin middag vinner. vi har lagt in 200 kr var i en pott så att den som vinner får 800 kr! Ska bli kul och även om man inte vinner så har man blivit bjuden på middag 3 gånger.

  • irrevirre 13 november 2008

    Vi älskar programmet!
    Och vi tycker Helge Skoog pratar så roligt:-D

  • Mellanbellan 13 november 2008

    Här kommer en trerätters som jag bjudit på samt det vi drack till
    Fyllda kronärtsbottnar vin: René Barbier Kraliner
    Halmstadlax vin: Marie d´Alsace
    Mandelpotatis med dillolja
    Kolapaj med vit blockchoklad likör: Amarula

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.