Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat till fattig student?

  • rebeccae 1 februari 2010

    Hej Hej!
    Jag är en fattig student som älskar mat, problemet är att jag är trött på den "vanliga billiga studentmaten".
    Någon där ute som har något härligt billigt recept att dela med sig med?
    Får dock inte innehålla potatis då jag är allergisk mot det :(

    Ha det superbra!
    /becca

  • Mistys 1 februari 2010

    Varm tonfiskgryta

    Detta tycker vi i våran familj mycket om. Enkelt,billigt och snabbt. Nyttigt.
    Men smaken är ju olika och svårt att rekomendera mat till andra :(

  • Erajscha 1 februari 2010

    Nåt av dessa kanske kan funka? De räcker till mer än en måltid och funkar utmärkt att micra för de dagar man inte orkar laga mat. Och pannkakor/ugnspannkaka är billig mat också.

    Amerikansk korvpanna

    Cottage Pie

  • monfo 2 februari 2010

    Matiga soppor är billigt tex nudelsoppa med kyckling (köp kyckling när det är extrapris)
    Minestrone eller varför inte en Grön eller gul ärtsoppa

  • boz1965 2 februari 2010

    Jag svarar dig som jag svarade "festklasse" i en liknande tråd:

    Mitt bästa tips är helt enkelt att jaga "röda lappar", dvs varor med nersatt pris. För att butiken ska få lov att sätta röd lapp på en vara måste den vara sänkt minst 10% från ordinarie pris.

    Leta också efter "kort datum" och köp mycket av detta och frys in. "Kort datum" innebär att bäst-före-datumet ligger alldeles om hörnet, men marginalerna är alltid väl tilltagna så varan är inte dålig för att bäst-före är uppnått. Är det däremot "sista förbrukningsdag" ska man inte köpa det, för då är det det som gäller, men "bäst-före" är OK. Viktigt att skilja på dessa två begrepp.