Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

berätta något om dig själv

  • seijariitta 3 mars 2008

    Att måla är min absoluta bästa avkoplingsknep. Nu är jag inne på min tredje natt på sjukhuset och då brukar helgen gå förbi som i sömnens tecken, vilket är ju sååå tråkigt. Men denna helg har jag struntat i det där med tvätt och städa, jag har målat på en tulpantavla, stor en, som skall bli klar till min nästa utställning i aprill. En stor kopp te', när jag har vaknat och sedan har penslarna fått motionera hela eftermiddagen, riktigt kul och i morgon, när jag vaknar fortsätter jag på samma vis, det kommer en målarelev också hem till mig(Y)
    Dammråttorna får ligga kvar och vänta på sin tur till någon annan obestämd dag, hm,hm(L)

  • tulipan 3 mars 2008

    Mammalrene... Beklagar verkligen... Ja ibland e livet bara för tufft med alla prövningar vi människor måste gå genom. På något konstigt sätt kommer vi ändå genom alla hårda perioder i våra liv.. vad ska man säga. Efter regn kommer sol.. oberoende om man nu inte riktigt känner det så när man har det som tuffast. Men det är verkligen sant.

    Aldrig lätt att mista ett barn.. men ingen kan ta minnena ifrån en :-)

  • 030606 3 mars 2008

    Jag har egentligen inget svar på något, ville bara tala om att jag glömde berätta i mitt recept om Kasslergratäng att man måste tina broccolin först annars blir den så vattnig och inte alls så god som den är.
    Jag är ganska ny i klubben och visste inte var man går in för att bara säga något sånt här, troligen helt fel sida.
    Kan väl passa på att tala om att jag tycker denna klubb är toppen. Enda nackdelen är att det blir väldigt mycket tid vid datorn,så jag är inget vidare sällskap för familjen just nu känns det som.:)

  • tantdrake 3 mars 2008

    Skrivet av 030606 den 3 mar 2008

    Jag har egentligen inget svar på något, ville bara tala om att jag glömde berätta i mitt recept om Kasslergratäng att man måste tina broccolin först annars blir den så vattnig och inte alls så god som den är.
    Jag är ganska ny i klubben och visste inte var man går in för att bara säga något sånt här, troligen helt fel sida.
    Kan väl passa på att tala om att jag tycker denna klubb är toppen. Enda nackdelen är att det blir väldigt mycket tid vid datorn,så jag är inget vidare sällskap för familjen just nu känns det som.:)


    Hej du! Välkommen till ett toppenställe (Y) Här åtgår mycket tid vid datorn..... Du kan redigera ditt eget recept genom att klicka in dej på det och sedan knappen "redigera recept". Gör dina ändringar och spara dem sedan som du gjorde från början. Då ändras visst receptet hos alla som har det, läste nånstans att det är länkar vi sparar....:o...fattar inte tekniken men det funkar :p Ha det gott!

  • 030606 3 mars 2008

    Skrivet av tantdrake den 3 mar 2008

    Skrivet av 030606 den 3 mar 2008

    Jag har egentligen inget svar på något, ville bara tala om att jag glömde berätta i mitt recept om Kasslergratäng att man måste tina broccolin först annars blir den så vattnig och inte alls så god som den är.
    Jag är ganska ny i klubben och visste inte var man går in för att bara säga något sånt här, troligen helt fel sida.
    Kan väl passa på att tala om att jag tycker denna klubb är toppen. Enda nackdelen är att det blir väldigt mycket tid vid datorn,så jag är inget vidare sällskap för familjen just nu känns det som.:)


    Hej du! Välkommen till ett toppenställe (Y) Här åtgår mycket tid vid datorn..... Du kan redigera ditt eget recept genom att klicka in dej på det och sedan knappen "redigera recept". Gör dina ändringar och spara dem sedan som du gjorde från början. Då ändras visst receptet hos alla som har det, läste nånstans att det är länkar vi sparar....:o...fattar inte tekniken men det funkar :p Ha det gott!

  • 030606 3 mars 2008

    Tack så hemskt mycket Tantdrake. :D

    Skrivet av tantdrake den 3 mar 2008

    Skrivet av 030606 den 3 mar 2008

    Jag har egentligen inget svar på något, ville bara tala om att jag glömde berätta i mitt recept om Kasslergratäng att man måste tina broccolin först annars blir den så vattnig och inte alls så god som den är.
    Jag är ganska ny i klubben och visste inte var man går in för att bara säga något sånt här, troligen helt fel sida.
    Kan väl passa på att tala om att jag tycker denna klubb är toppen. Enda nackdelen är att det blir väldigt mycket tid vid datorn,så jag är inget vidare sällskap för familjen just nu känns det som.:)

    Hej du! Välkommen till ett toppenställe (Y) Här åtgår mycket tid vid datorn..... Du kan redigera ditt eget recept genom att klicka in dej på det och sedan knappen "redigera recept". Gör dina ändringar och spara dem sedan som du gjorde från början. Då ändras visst receptet hos alla som har det, läste nånstans att det är länkar vi sparar....:o...fattar inte tekniken men det funkar :p Ha det gott!

  • camillaf14 3 mars 2008

    Jag har gått sjukskriven i snart 3,5 år pga utmattning och yrsel. När tankar har snurrat och allt känts tungt så har jag satt mig och broderat. Det har blivit några tavlor och dukar i korsstygn!!
    Håller med dig Tulipan, allt som inte dödar det stärker.
    Och jag tror att vi människor får precis så många prövningar som vi klarar av att hantera!
    Fortsätt kämpa!

  • Queenie 3 mars 2008

    jag ser bara 30 % utan mina linser, är närsynt

  • Gnagett 4 mars 2008

    Jag som varit "kattmänniska" sedan barnsben har nu blivit "hundmänniska" och älskar mina 2 puffar. De är underbara(L)

  • 4 mars 2008

    Min man är döv och jag hörande så vår dotter kommer bli två språkig. Desutom älskar jag mat och vill gärna ha recept på enkel fisk att laga.

  • Dorisrecept 4 mars 2008

    Skrivet av Anitak den 4 mar 2008

    Jag som varit "kattmänniska" sedan barnsben har nu blivit "hundmänniska" och älskar mina 2 puffar. De är underbara(L)


    Men många brukar ju säga att chinesecrested (kinesisk nakenhund) är som en blandning mellan hund, katt och apa:D det stämmer ganska bra tycker jag(L) så det kanske är därför du gillar dina puffar så mycket(H)

  • tantdrake 4 mars 2008

    Ur TantDrakes Läxbok för Kaxiga:
    Jag har tävlat i guldvaskning i massor av år, första gången var 1989 i Karasjok, Norge. Brukar hamna nånstans i mitten när finalerna är över. I senaste Svenska Mästerskapen kom jag inte ens till finalen :o men min vän som aldrig vaskat förr, gick och vann SM-titeln i Nybörjarklassen :p

  • Kicki8 4 mars 2008

    Älskar smaken av egenskördade tomater mums(L)
    Hatar ogräs:@

  • lennali 5 mars 2008

    Trots åldern är jag barnsligt förtjust i dataspel, sen några år tillbaka är det The Sims 2 som gäller. Man blir aldrig för gammal för att "leka".

  • Queenie 5 mars 2008

    Jag älskar att spela sällskapsspel

  • Dorisrecept 5 mars 2008

    Jag måste läsa i en bok för att kunna somna :'(

  • hansdotter 5 mars 2008

    Jag hatar att dammsuga och stryka(N)

  • lennali 5 mars 2008

    Skrivet av hansdotter den 5 mar 2008

    Jag hatar att dammsuga och stryka(N)


    Ja, då är vi två likasinnade.

  • YourFanny 5 mars 2008

    jag tycker om att åka konståkning. Det är skit skoj. jag tävlar med mera.:D(Y)

  • Queenie 5 mars 2008

    Jag är en väldigt social person

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.