Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det var bättre förr eller?

  • Smulpajen 14 oktober 2008

    Mina första levnadsår hade vi dass på gården mitt i centrala Göteborg och inget varmvatten i kranen.

  • MammaIrene 14 oktober 2008

    En gång i tiden hade barn o ungdommar respekt för de äldre o vuxna!
    Eleverna hade respekt för lärarna!

    Suck, det var bättre förr........

  • MammaIrene 14 oktober 2008

    EN gång i tiden fanns det ingen tv utan man umgicks på kvällarna i stället för att låta tidstjuven tv apparaten själa allas tid.....

  • sonja55 14 oktober 2008

    En gång i tiden använde man prasselkappor, tvistkjolar och åt choklad som hette Bitte.......
    Tänk vad gott det skulle vara med en Bitte

  • boz1965 14 oktober 2008

    En gång i tiden fanns det ett choklad som hette Rigi och som var precis lagom stort för ett mindre barn som inte orkar äta så mycket.

  • Babzan 14 oktober 2008

    Förr i tiden fanns sopnedkast i köket ovanför diskbänken... och nästan alla mormödrar/ farmödrar kunde baka bullar och koka sylt... och det fanns gott om telefonkiosker med myntinkast och i barnens luciatåg fanns endast en lucia med äkta ljus i kronan :)

  • LaJefa 14 oktober 2008

    Jag saknar tiden då det inte fanns mobiltelefoner...nu blir man ju stressad och måste ha med den j..la telefonen alltid...för att man ska kunna bli nådd. Förr i tiden var det ingen som snackade om att man "hade gått in i väggen"...men detta börjar ju bli en allmän sjukdom...vilket jag tror att mobilen har dragit sitt strå till stacken.

  • grill 14 oktober 2008

    åååååååååå vad jag längtar efter bittechoklad

  • Tiadina 14 oktober 2008

    Det fanns en choklad som hette Happy också. Underbart god. Läste något tidigare i tråden om att förr kunde alla koka sylt m..m. Jag jobbar på ett ungdomsboende och där kokade jag äppelkräm till efterrätt i helgen. En av ungdomarna där sa då att : ni är den sista generationen som gör sånt...... Rätt hemsk tanke tycker jag:Z

  • lenajeanette 14 oktober 2008

    En gång i tiden fanns tuggummi som hette riff och tipe.

    En gång i tiden fanns raketost.:p

    En gång i tiden veckade husmödrarna sina örngottsband, (har man ens sådana idag?):'(

    En gång i tiden hade man gabardinbyxor (utsvängda) och platåträskor.:o

    En gång i tiden hade man V-jeans.

    En gång i tiden läste man Starlet och Mitt Livs Novell.

  • lenajeanette 14 oktober 2008

    En gång i tiden plockade tanten i kiosken ihop godispåsen och man fick stå och peka. Det måste väl i alla fall varit bättre, istället för som idag när man kan ösa i sina påsar själv.......eller????

  • Lindanemon 14 oktober 2008

    Kommer ni ihåg hur det var innan diskmaskinen fanns? :o

    Man fick diska allt för hand! :p

  • Smulpajen 15 oktober 2008

    På 60-talet fanns det trekantiga mjölkförpackningar. Hopplösa att hälla ur :D

    Raketost :p

  • Smulpajen 15 oktober 2008

    Allt är inte positiv nostalgi... i simskolan fick man inte ha baddräkt, man skulle vara naken, och så gick det en barsk badtant vid kanten och höll i stången :'(:'(
    Inte konstigt att man inte gillar simhallar :(

  • dystraior 15 oktober 2008

    Skrivet av Lindanemon den 15 okt 2008

    Kommer ni ihåg hur det var innan diskmaskinen fanns? :o

    Man fick diska allt för hand! :p


    Jag får fortfarande diska för hand, har ingen diskmaskin jag inte (Y)

  • zudette 15 oktober 2008

    Det fanns en gång en glass från GB som hette Boccia - en apelsinglass med crispig choklad!!!

    ................den skulle jag vilja smaka igen...............

  • camillaf14 15 oktober 2008

    Julen startade med skyltsöndag på första advent. Jag minns att hela familjen for till stan och gick och tittade i alla skyltfönster som nu avtäcktes och var fulla av julklappar.
    Inte som idag när julen startar i butikerna redan i september!!!! (N)

    Jag saknar tuggummit Toy!

    Mmm, så många härliga minnen som kommer när man läser i den här tråden (L)

  • Smulpajen 15 oktober 2008

    Med kameran kunde man bara ta svartvita bilder!

  • dystraior 15 oktober 2008

    En gång i tiden firade vi inte halloween här i Sverige utan barnen gick påskkärring istället

  • Svesse60 15 oktober 2008

    En gång i tiden kunde man köpa Dixi kola och Igloo apelsin och Igloo hallon, oj vad jag saknar dessa gosaker ibland! Man kunde också köpa lösa cigaretter kom jag just ihåg. Vilket man gjorde ibland när man skulle tjuvröka!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.