Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorit soppa?

  • festmaten 6 oktober 2008

    Mammas linssoppa

    Jag blev nyfiken på din soppa!!

  • MrsC 6 oktober 2008

    Skrivet av annelieberggren den 6 okt 2008

    Jag tycker hem kokt ärtsoppa och Älg köttsoppa är det bästa som finns i sopp väg...(Y)



    Älgköttsoppa har jag aldrig ätit...det låter väldigt gott och intressant för mig :D Hur lyder receptet?

  • majamia 10 oktober 2008

    idag åt vi snabblagad köttfärssoppa här från matklubben och den var verkligen god!

  • zonale 10 oktober 2008

    Svårt att välja när det finns hur många goda soppor som helst. Här kommer i alla fall en av mina många favoriter.
    Fisksoppa med svenska smaker

  • snuosm 10 oktober 2008

    Nu i förkylningstider (jag var själv däckad förra veckan) så vill jag äta ängamat, bara sån enkel som man köper torr i påse och kokar upp med vatten och rör ner lite mjölk på slutet. Ev piffa till med lite curry eller liknande.:p

  • monac 10 oktober 2008

    åh vilken soppa!:)
    Prova den här......
    Pumpasoppa

    jätte god(L)

  • LaJefa 14 oktober 2008

    Komponerade ihop en pizzasoppa igår, måste säga att den blev supergod och hör absolut till en av mina favoritsoppor nu. Både mannen och dottern sörplade i sig i massor.
    Kan tänka mig denna soppa på en större bjudning.
    Har lagt in den i mina recept.

    http://www.matklubben.se/recept/pizzasoppa_49389.html

    Absolut värd att prova, mycket enkel att tillaga.

  • LaJefa 14 oktober 2008

    Värmde soppan idag...ännu godare när allt har stått och dragit över natten...kan man verkligen rekommendera till fest..

  • LaJefa 14 oktober 2008

    (H)

  • boz1965 14 oktober 2008

    En klar favorit är Brynt Vitkålssoppa med kalvfärsfrikadeller.

    SHIT! Nu blev jag ju sugen...

  • LaJefa 14 oktober 2008

    Skrivet av boz1965 den 14 okt 2008

    En klar favorit är Brynt Vitkålssoppa med kalvfärsfrikadeller.

    SHIT! Nu blev jag ju sugen...

    Har du den via dina recept? Jag älskar vitkål. Får väl gå in o kolla på dina recept en vända igen.

  • Okänd 16 oktober 2008

    (Y) tummen upp för gulash soppa

  • boz1965 16 oktober 2008

    Skrivet av lajefa den 14 okt 2008

    Skrivet av boz1965 den 14 okt 2008

    En klar favorit är Brynt Vitkålssoppa med kalvfärsfrikadeller.

    SHIT! Nu blev jag ju sugen...

    Har du den via dina recept? Jag älskar vitkål. Får väl gå in o kolla på dina recept en vända igen.


    Ska leta upp receptet och lägga upp det. :)

  • LaJefa 16 oktober 2008

    Skrivet av boz1965 den 16 okt 2008

    Skrivet av lajefa den 14 okt 2008

    Skrivet av boz1965 den 14 okt 2008

    En klar favorit är Brynt Vitkålssoppa med kalvfärsfrikadeller.

    SHIT! Nu blev jag ju sugen...

    Har du den via dina recept? Jag älskar vitkål. Får väl gå in o kolla på dina recept en vända igen.


    Ska leta upp receptet och lägga upp det. :)


    Väntar med spänning!!!!

  • emaxen 16 oktober 2008

    Det här är den absolut godaste soppan tycker vi i vår familj:)

    Fisksoppa
    För 4 personer.
    En god och krispig soppa.

    Ingredienser
    1 gul lök
    2 st paprikor
    2 vitlöksklyftor
    1 msk smör
    2,5 dl matlagningsgrädde
    2 msk mjöl
    8 dl vatten
    2 tärningar fiskbuljong
    400 g torsk
    200 g isbergssallad
    3 dl riven ost
    3 msk dill
    Salt



    Lägg till i inköpslistan
    Betyg: 1 röst Visningar: 43 Sparat: 2
    Gör så här
    Tärna paprikan.
    Hacka löken.
    Fräs detta i smör i en stekpanna.
    Ta mjöl, grädde, vatten, buljong och koka upp det i en kastrull. Låt det sjuda i ca 5 min.
    Skär fisken i 3x3 cm stora kuber.
    Lägg i dem i kastrullen ihop med lök och paprika. Salta och låt sjuda tills fisken är vit.
    Strimla salladen.
    När fisken är klar, lägg i osten, dillen och den strimlade isbergssalladen.

  • Eery 16 oktober 2008

    grön ärtsoppa är mumsig:p och Grevinnan och betjäntensoppan jag har i min receptsamling är kalas och går att variera i det oändliga.. tyvärr fattar jag fortfarande inte hur man lägger in länkar till recepten här:'(

  • lotteb 17 oktober 2008

    Min favorit soppa ändras alltid.

    En soppa som använder alla överblivna rester i kylskåpet som passar är en favorit. Jag tror soppor är en kreativ mat man kan blanda och smaksätta och vet inte alltid hur det skall bli. Jag sätter gärna i överblina macaroner och rester av grönsaker och uppstekt kött och hemligheten är i kryddor och allt extra man sätter till.

    Färsk rödkål och uppskuret kött med lite blandade färska och frysna grönsaker och lite skinka som strimlades i all hast blev en rosa prinsessa soppa som döttrarna skröt för kompisarna om....

    Resterna av en makaroner och köttfärs rätt med vad som fanns kvar av morötter broccoli och lite sena örter i trädgården blev en god soppa till Fredags middagen.

    Kyckling om grillats i ugn med skrovet och rester av köttet kokats långsamt blev en enkel bas till kyckling soppa med klimp med överblivna rotfrukter och grönsaker från frysen och ett sopp mix paket som krydda.

    Soppa är en jätte ekonomisk mat innan nästa mat affär resa. man kan ha roligt med kryddor och örter och enkel klimp är alltid roligt om man inte har mycket av pasta eller potatis.

  • jas65 17 oktober 2008

    Soppa är gott och min favorit heter Ängamat och då hemma gjord med en ost smörgås till den.
    Även trevliga fisksoppor är gott. För att ge en mer mättnads känsla så är det inte helt fel att tillsätta hela potatisar i soppan för att man skall känna sig mätt och belåten.
    Mvh
    Höfta på med era härliga värmande soppor där hemma i höst rusket
    Anders

  • dePaul 27 oktober 2008

    1. Hummersoppa
    2. Redd blomkålssoppa med krutonger
    3. Gulaschsoppa

  • LaJefa 27 oktober 2008

    Kan inte säga vilken soppa som kommer först in på min favoritlista...för det är så olika smak på dem...men jag har två favorit soppor...som jag länkar in nedanför.

    Pizzasoppa

    Borsjtj a la Tina

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.