Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad gora med overbliven grillad kyckling?

  • Agi007 14 juli 2008

    Hej!

    Jag koper ibland grillad kyckling eftersom det ar makens favorit . Men jag hoppas nagon kan pa denna trevlig hemsida hjalpa mig med ideer var gora med overblivet kycklingkott (forutom kycklingsallad och Flygande jakob forstas (Y))!

    Tackar!

  • Annettenn 14 juli 2008

    Prova denna! :)

    Lynns kycklinggryta

  • Agi007 14 juli 2008

    Tackar, later ju jattegott! Brukar forsoka ata "nyttigt" i veckorna och inte anvanda sa mycket gradde, men far testa till helgen!

  • The_mama97mia 14 juli 2008

    har en halv grillad kyckling i kylen, tror jag ska frysa resterna. GIllar inte flygande Jakob. Är inte överdrivet förtjust i salladen heller. FÅr spara till typ pyttipanna.

  • grill 14 juli 2008

    Gör paj. tex. kyckling,purjolök, paprika, smula ädelost, tomater och äggstaning på 3 ägg o 3 dl mjölk.
    skiva tomaterna lägg dom på ett fat strö örtsalt på så att det mesta vätska dra ut från tomaterna.
    225g ca 35 min

  • Teareyes 14 juli 2008

    min mamma brukade varva kycklingbitar( riv sönder) ,stekt bacon(i små bitar), körvel och ost i 2 lager, och sedan hälla grädde över. In med formen i ugnen och låt puttra samman. Servera m ris el bara en sallad. Mums! Inte jättenyttigt, men det funkar med 4% grädde oxå!

  • ikah 15 juli 2008

    Enkelt, snabbt och gott!
    Kycklingpaj

  • 15 juli 2008

    Vet att du inte ville ha recept på kycklingsallad men då jag tycker den här är bland det godaste jag vet så får du det receptet ändå! ;-) Obs! Viktigt att ha just den dressingen till den här salladen!

    .: Specialsallad :.
    1 grillad, urbenad kyckling
    400 g skalade räkor (blanda gärna räkor och crab fish)
    2 dl okokt ris som kokas i 5 dl vatten. Låt kallna
    1 bit purjolök, strimlad
    Salladsgrönsaker, djupfrysta

    Dressing:
    1 pkt gräddfil
    2 dl majonäs
    1 msk senap
    1 tsk curry
    1 tsk italiensk salladskrydda

  • Roggan 15 juli 2008

    Fyll wraps eller pitabröd, toppa med en god dressing.

  • Glitterfia 15 juli 2008

    Detta är bland det godaste jag vet (L)
    Dela bara receptet så räcker det för 2-3 personer.

    Festgratäng

  • Agi007 15 juli 2008

    Tack for alla svar ! Kan forsta varfor denna hemsidan ar popular och manga verkar vara aktiva (Y)

    Gradde och kyckling verkar vara en "match made in heaven" sa jag gar och handlar kycklingen senare i veckan, tror jag!

    Har inte tankt pa tt det gar bra att frysa grillad kyckling, sa det ar ju alltid ett alternativ!

  • Fiona 16 juli 2008

    "Kinesisk" kycklinglåda

    Ett annat trevligt alternativ!

  • kickiekblad 18 juli 2008

    en riktigt god sallad

  • farmoringer 18 juli 2008

    Jag kan tänka mig makaronipudding med kycklingrester....(Y)

  • frucaos 18 juli 2008

    Vi gjorde pizza på vår. Gott med banan, curry, jordnötter och ev lite svamp.

  • segerwitch 18 juli 2008

    (L)mexikanska kycklingkroketter(Y)
    Croquetas de pollo (Mexikanska kycklingkroketter)

  • vitchokladkaka 15 augusti 2008

    gör en kycklingsås:) precis som skinkså men med kyckling som en lös stuvning nästan med kyckling i lite grönsaker funkar riktigt bra med pasta:)

  • Annlis 15 augusti 2008

    Mamma´s kycklinggratäng. (Y)

    Lägg grillad kyckling i bitar i en ugnsäker form. Bryn upp skivade färska champinjoner och gör en stuvning smaksätt den med salt/aromat, vitlök och lite vitpeppar. Häll över stuvningen över kycklingen, spara lite stuvning. Strö över riven ost och gratinera i 225 grader tills det fått en fin färg.
    Den resterande stuvningen rör du ut med lite mer mjölk/grädde, smaksätter med lite buljong (grönskaks), vitpeppar, lökpulver eller mer vitlök eller annan krydda så att du tycker det smakar bra, så att det blir en sås. Ta i soja/collorit för färgen.
    Servera med kokt potatis och en fräsch grönsallad.:)

  • SDMaya 15 augusti 2008

    Här kommer några av mina favorit recept när det gäller färdiggrillad kyckling.
    [recept] 40520[/recept]
    Om du har mycket kyckling så passar denna:
    [recept] 20482[/recept]
    Eller denna:
    [recept] 24576[/recept]
    Hoppas något av dessa faller dig i smaken :):p
    /SDMaya

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.