Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbättringsförslag

  • Wombat04 18 mars 2008

    Jag har ett förslag ... om någon annan redan kommit med det ber jag om ursäkt. Men varför inte lägga en länk till chatten i vänsterkolumnen? Då menar jag inte under Matprat utan under ens "egna", personliga grejer som Min kokbok och Min sida o s v. Visst vet jag att man kan bokmärka chatten men tycker ändå att det kan vara bra att ha länken där. :)

  • Queenie 19 mars 2008

    Ja, för då hittar fler dit.

  • Ketronya 19 mars 2008

    Jag tycker att man borde kunna ange recept på andra sätt än bara till hur många personer. Tex när man har godisrecept eller kakrecepy vill man hellre ange hur många kakor receptet ger. Tex 40 stycken. Nu kan man bara ange det i personer och det är inte så bra i en del fall.

  • Queenie 19 mars 2008

    Det behöver du inte Ketronya, antingen skriver du 5-6 (fem personer) eller så skriver du 40 st. Du kan även skriva 40 bitar. Men skriver du 5-6 personer behöver du aldrig ta med ordet "personer", för det tar vi som godkänner bort ändå.

  • Ketronya 19 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 19 mar 2008

    Det behöver du inte Ketronya, antingen skriver du 5-6 (fem personer) eller så skriver du 40 st. Du kan även skriva 40 bitar. Men skriver du 5-6 personer behöver du aldrig ta med ordet "personer", för det tar vi som godkänner bort ändå.


    Jo men om jag skriver 40 bitar så står det sen i receptet ändå "För 40 bitar personer" och det är ju inte så snyggt... Det var det jag menade, att det inte borde vara förprogrammerat med "personer" :)

  • Queenie 19 mars 2008

    Aha, då förstår jag. Det är jag som är trött i dag.
    Ja, det kan jag hålla med om att det ser löjligt ut. Bättre att personer inte kommer automatiskt, menar står det för 4-6 så begriper man ju att det är till 4-6 personer eller så skriver man helt sonika in personer själv.

  • zonale 19 mars 2008

    Det här med att personer fylls i automatiskt har faktiskt stört mig också. Ska det vara tex 3 limpor så borde det kunna stå det och inget annat.(Y)

  • Ketronya 19 mars 2008

    Ja, precis! Det vore bättre om man kunde skriva in det själv, eller att man åtminstone kan välja bort att ha med personer automatiskt!

  • GodareMat 20 mars 2008

    Fick nyss nyhetsbrevet och visst är det bra att de forumtrådar med flest inlägg är listade, men nog skulle väl lektrådarna kunna uteslutas från den listan? Personligen är jag mer intresserad av att få veta vilka trådar med innehåll relaterat till mat och dryck som är mest populära...

  • Fiona 20 mars 2008

    En sak som redan är nämnd är detta med att kunna skriva i själv i veckomatsedeln.. som nämnt innan, lägga in recept på makaroner och korv eller liknande för att kunna ha det med på sin lista känns inte helt aktuellt.

    Sedan att "logga in automatiskt" är ibockat på förstasidan tycker jag är en dålig idé.. Det är den automatiskt när man kommer till sidan nu, vilket jag inte tycker är en jättebra idé.. När man som jag delar dator med flera andra ibland så är det inte så käckt om man råkar glömma bocka ur den. Lätt hänt!

  • Queenie 20 mars 2008

    Jag är glad att man blir inloggad automatiskt, då slipper man hålla på och logga in hela tiden.

    Angående mest diskuterade trådar så kan jag hålla med om att lektrådarna inte behöver vara med i nyhetsbrevet

  • Queenie 20 mars 2008

    Är det bara jag som får att mottagaren vill ha kvitto när jag får nyhetsbrevet, undrar varför?

  • lennali 20 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 20 mar 2008

    Är det bara jag som får att mottagaren vill ha kvitto när jag får nyhetsbrevet, undrar varför?


    Det fick jag också idag, första gången det har hänt/Lena

  • Fiona 20 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 20 mar 2008

    Jag är glad att man blir inloggad automatiskt, då slipper man hålla på och logga in hela tiden.

    Angående mest diskuterade trådar så kan jag hålla med om att lektrådarna inte behöver vara med i nyhetsbrevet


    Jag tycker det är bra att alternativet finns, men jag tycker inte rutan ska vara ibockad per automatik, utan att man bockar i den själv, precis som om man vill ha mail när någon skrivit i samma tråd som man själv.

  • The_mama97mia 20 mars 2008

    Skrivet av Fiona den 20 mar 2008

    En sak som redan är nämnd är detta med att kunna skriva i själv i veckomatsedeln.. som nämnt innan, lägga in recept på makaroner och korv eller liknande för att kunna ha det med på sin lista känns inte helt aktuellt.

    Sedan att "logga in automatiskt" är ibockat på förstasidan tycker jag är en dålig idé.. Det är den automatiskt när man kommer till sidan nu, vilket jag inte tycker är en jättebra idé.. När man som jag delar dator med flera andra ibland så är det inte så käckt om man råkar glömma bocka ur den. Lätt hänt!


    Jag testade o det går nu att lägga till rätt med fritext? Jag skrev "rester" . Bra ändring!

  • The_mama97mia 20 mars 2008

    Tänkte på rubrikerna under "gå till valt forum" (utan att passerad gå....).
    Det står Högtider och årstider.
    Vore det inte kul om man kunde ha PÅSK som en helg där, midsommar, kräftfest m.m.
    Kanske blir lättare att hitta snabbt i trådar då?

    Jag tänker att så är det ofta uppställt i en del större kokböcker m.m.
    Just NU saknar jag Påskdelen där, jag vet att jag kan söka på annat sätt, men vill ha det i eget forum.

  • zonale 20 mars 2008

    På min privata dator hemma fungerar det utmärkt med automatisk inloggning. När jag använder datorn på jobbet där vi är många som använder den så har det med mina ringa kunskaper uppstått konstiga fenomen:o. Jag kan inte logga ut mig så när nästa person går in på Matklubben så är min inloggning kvar, öppen och åtkomlig för alla. Upptäckte det nyligen och hade då inte varit inne på datorn på 2 veckor och ändå så kom min sida upp direkt, inloggad och klar! Är det någon som kan förklara detta för mig? Fick byta lösenordet för att logga ut mig.:(

  • zonale 20 mars 2008

    Ursäkta, glömde tala om att vi är gruppinloggade på jobbet!

  • farmoringer 20 mars 2008

    Skrivet av GodareMat den 20 mar 2008

    Fick nyss nyhetsbrevet och visst är det bra att de forumtrådar med flest inlägg är listade, men nog skulle väl lektrådarna kunna uteslutas från den listan? Personligen är jag mer intresserad av att få veta vilka trådar med innehåll relaterat till mat och dryck som är mest populära...


    Håller helt med detta inlägg...

  • monel 20 mars 2008

    Det skulle vara bra med en FAQ-sida. T.ex nu håller jag på att leta efter hur man lägger in ett recept i ett inlägg.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.