Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ditt bästa fiskrecept

  • MatAnders 28 maj 2008

    Om du gillar piggvar så har jag ett kanongott recept på min sida..

  • ros 28 maj 2008

    :)Enkel fiskrätt som hela familjen gillar.
    Ostgratinerad fisk
    Hoppas att det smakar gott(Y)

  • bernit 28 maj 2008

    Mina bästa fiskrecept kommer aldrig på pränt utan finns där bara beroende på råvaran och vad man har lust på för tillfället. Här på Västkusten finns det ju tillgång på färsk fisk och jag lagar och äter fisk 3-4 ggr/veckan. Nu i grilltider är en av mina favoriter grillad fjärsingfilé som är så fast och smakrik.

    Har i alla fall valt ut några av mina inlagda recept

    Gratinerade blåmusslor
    Gratinerade kräftstjärtar
    Senapspanerad fiskfilé i panna
    Ugnsbakad lax på grönsaksbädd

    /BÅ :p

  • marwis 28 maj 2008

    Måste bara få läska er lite.....:p Svärfar var här i eftermiddags och lämnade nykokta krabbor och en slätvar på dryga kilot. Ska alldeles strax sätta oss och mumsa. Slätvaren ska vi njuta helstekt som den är! Lite smålyxigt så här på en onsdag(Y)

  • Gunn57 28 maj 2008

    Här är några favoriter som återkommer ofta hos oss.
    Fiskfilé i gräslöks- och senapssås

    Fransk laxlåda

    Barnens favorit fisk

  • farmoringer 28 maj 2008

    Skrivet av marwis den 28 maj 2008

    Måste bara få läska er lite.....:p Svärfar var här i eftermiddags och lämnade nykokta krabbor och en slätvar på dryga kilot. Ska alldeles strax sätta oss och mumsa. Slätvaren ska vi njuta helstekt som den är! Lite smålyxigt så här på en onsdag(Y)


    Hmmm, bara tyst med dig. Så kan du väl inte skriva? :D Göra så här dreglas och man blir så avundsjuk på dig...Åhhh om jag bara bodde granne med dig skulle jag komma oinbjuden och äta med er...:D(Y)
    Mmmm vad det låter gott.......(L)

  • marwis 28 maj 2008

    Du får komma om du har vägarna förbi!:D

  • bernit 28 maj 2008

    Skrivet av marwis den 28 maj 2008

    Måste bara få läska er lite.....:p Svärfar var här i eftermiddags och lämnade nykokta krabbor och en slätvar på dryga kilot. Ska alldeles strax sätta oss och mumsa. Slätvaren ska vi njuta helstekt som den är! Lite smålyxigt så här på en onsdag(Y)


    Har stuga 5 km från Myggenäs sedan året före bron blev klar (första gången) så jag kan känna smaken från både krabban och slätvaren (fast det är nog 15 år sedan jag fick någon fisk själv där på innsidan)
    Smaklig måltid

    /BÅ :p

  • cittaprazama 29 maj 2008

    Här kommer ett av mina favorit recept på fisk.

    Lysande gul fiskgryta med vitlöksmajonnäs

  • cittaprazama 29 maj 2008

    Ännu en av mina fiskfavoriter

    Fetaostgratinerad lax med rödbetsrisotto

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.