Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabblagat efter dagis

  • LEDIVO 17 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 16 nov 2008

    Skrivet av ANNGUS1 den 16 nov 2008

    Skrivet av permat den 16 nov 2008

    FÄRDIG CREMEFRAICE!

    Finns inget smidigare. Stek fisk,kyckling eller vad du vill häll på valfri smaksatt cremefraice (ännu bättre,creme bonjuor) tillsätt nånting mer om du vill det ex majs eller lök.
    Koka pasta,potatis eller för potatis och grönsaker i ugn!
    Går på 15 min! Bra, lätt och framförallt hur gott som helst!

    Annars gåt ju sånt som pannkaka i ugn eller vanlig,krabbelurer,köttfärssås mm ganska fort o göra det med.


    VAd är krabbelurer för något ??????


    http://hem.passagen.se/lenjoh/bakning/krabbelu.htm

  • MrsC 17 november 2008

    Pizzamackor

  • MrsC 17 november 2008

    Snabba köttfärslimpan

  • MrsC 17 november 2008

    Stuvade makaroner

  • MrsC 17 november 2008

    Gott och enkelt:

    Tacofisk

  • Kicki8 22 november 2008

    Detta går ganska snabbt med färdig potatis. Brukar laga stora omgångar av det som är enkelt att frysa och bara plocka fram och värma. tex Ost och skinkpaj, ungspannkaka, denna pytt, köttgrytor mm. Recepten som jag lagt in äter mina barn 3,5 år och 1,5 år. Nu har de ej varit kinkiga med maten ännu peppar, peppar. Har även hitta fina fiskrecept som jag sparat.

    Kickis köttfärspytt

  • jas65 22 november 2008

    Hej,
    Køttfærslimpor ær bra att frysa in och smakar kanongoda efter att ha varit i frysen. Stuvade makaroner med danska køttbullar i ugn super snabbt att gøra.

    Olika soppor finns kanongoda soppr i affærerna.
    Mvh

  • Tillberga 22 november 2008

    varför inte ta en helg och göra lite långkok och storkok lägga och lägga i frysen
    ta upp en låda på morgonen innan ni far och så är de "nästan" klart när ni kommer hem

  • majamia 22 november 2008

    :p
    Hej här kommer några av mina förslag, vi äter även soppa ofta det gillar alla mina barn, fast dom gillar nästan allt! (Y) Hoppas att något kan passa för er!

    Färgglad och god vitkålssallad

    Kassler med chili och currygrädde

    Krämig kasslergryta med curry

    Köttfärssås med kanel

    Morotspasta med kräftor

    Pizzabullar

    Räkpasta

    Tacopaj

    Strimmelgryta

    Varm smörgåstårta

    Wokad falukorv

  • majamia 22 november 2008

    Heta grytan

    Krabbelurer

  • Cossimossi 28 maj 2009

    Snabblagat! Här kommer en pastarätt som står på bordet innan barnen hunnit få av sig ytterkläderna!:) Barnvänligt? Javisst! Denna rätt lagade min mamma till oss barn och vi åt!
    1. Sätt på en pastakastrull med vatten och koka tagliatelle till det antal personer som skall äta.
    2. Klipp bacon i i bitar och fräs upp.
    3. Koka ett paket små fina ärtor.
    4. Blanda Tagliatelle, Bacon, Ärtor och (om man vill) matlagningsgrädde. Salta och peppra och strö över valfri riven ost! Parmesan eller taco-ost blir jättegott!
    Smaskens!

  • LEDIVO 28 maj 2009

    Förbered så mycket du kan i förväg t ex kvällen innan så går dessa rätter snabbt och brukar vara populära hos ungar
    Hönan Agda
    Färspannkakerulle
    Köttfärslimpa med klyftpotatis
    Ugnspannkaka med bacon

  • AnnaLenaN 29 maj 2009

    Förstår inte varför alla ska göra reklam för sina egna rättter. Här kommer ett recept som jag älskar och har tipsat om förut.
    Lisas enkla kycklingratäng
    Har bytt ut kycklingen mot fisk och fläskytterfile vilket jag tror att jag skrivit i kommentaren.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.