Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips önskas på picnic mat.

  • marielotta 1 maj 2009

    Är inte så kreativ när det gäller picnic mat. Tar tacksamt emot tips på sådan mat.

  • carol 1 maj 2009

    Piroger är gott, lite pyssel bara men mättande.
    Wraps är enkelt med fyllning av t.ex. kycklingsallad, kom ihåg papper bara för lite kletigt kan det allt vara.
    Vart bär det av? Ut i skogen?
    Åh, nu längtar jag också efter picknick... :)

  • anluk 1 maj 2009

    Ska till havet idag och jag tar med mig vanliga mackor, kycklingklubbor och en enkel pastasallad.
    Annars är pizzabullar ett bra förslag, piroger, minipajer (kan serveras kalla eller ha dem i en mattermos om du vill ha de ljumma)

  • marielotta 1 maj 2009

    Tips på goda pastasallader mottages gärna:) inte så dumma förslag....ös över mig måååånga fler förslag tack:)

  • mooseella 1 maj 2009

    Pajer är min favorit,:D
    Men även kalla köttbullar, paprika i bitar, minitomater, groddar. Fruktsallad brukar jag ta med, då blir de övriga i gänget lite avundsjuka, så numera gör jag en stor och bjuder på.(Y) (päron, äpple, ananasbitar, hallon eller jordgubbar, samt saft från 1 lime. Banan i om man vill, passionsfrukt och apelsinbitar utan hinnor. Blanda hej vilt:)

  • pia61 1 maj 2009

    Kanske dom här goá bullarna...
    Nyttiga fikabullar

  • essim 1 maj 2009

    Vi har varit i skogen idag och jag hade gjort matsäck bestående av: Grekisk potatissallad (kokt kall färskpotatis, rödlök, svarta oliver, fetaost och mycket persilja, vinegrettedressing) , skinka, tomater och bröd. Kaffe och kaka till efterrätt.

  • anluk 1 maj 2009

    Här kommer två förslag på pastasallader från mig.






    Och här kommer ett som jag hittat här på MK.

    Pastasallad

  • marielotta 6 juni 2009

    Tack för alla tips :)
    Alltid bra med lite inspiration så man inte fastnar i det gamla vanliga...
    Fler tips för kommande utflykter mottages gärna ;)

  • gogo 6 juni 2009

    Hej.

    Jag tycker att det är gott med olika fiskpaket(foliepaket) som du förvarar i en kylväska med kylklampar. Sen om du har tillgång till en grill är det bara att lägga på dessa. I förra veckans Expressens helgbilaga följde det med jättebra grillrecept och olika foliepaket recept.(Y)

    Om du inte har tillgång till ngn grill så tycker jag att olika wraps med olika fyllningar är ett bra alternativ, pirog eller kall paj fungerar också!

    Egentligen är det bara fantasin som sätter gränserna på vad som går att ta med ut.....

    Lycka till !

  • hillan66 6 juni 2009

    förra helgen var vi till Storförsen vid älvsbyn. Vi grillade och njöt i det fina vädret. Som picknikmat hade jag gjort tunnbrödrullar med rökt lax. Så här gjorde jag:

    Jag tog mjukt tunnbröd och bredde det med smörgåsmargarin. Hackade den kallrökta laxen, hackade ½ rödlök, hackade ett skalat äpple, blandade med philadelphiaost, några matskedar creme fraiche, lite pepparrotsvisp och hackad dill. Sen bredde jag ut röran på brödet och rullade ihop och skar i mindre bitar (4-5 per rulle) Det blev jättegott och gick åt som smör!(Y)

  • Inalainen 12 juni 2009

    Vi har ofta gjort tunnbrödsrullar med örtphiladelphia,sallad,kallrökt lax och slicad avokado och tagit med oss ut(senast var högst uppe på Stenshuvud)...Enkelt att äta och smakar hur gott som helst (Y)

  • Ulrika91 12 juni 2009

    Mmmmm... chickentikka i wraps.. Går utmärkt att äta kalla. Åh va sugen jag blev nu.

  • marielotta 12 juni 2009

    Vad många bra förslag det finns:) Tur att man kan göra många utflykter så man kan prova på mycket nya saker. Tack

  • Nena81 25 juni 2009

    Hejsan,

    nar vi aker till havet sa brukar vi alltid ha med oss hemmagjorda brodbullar.
    Aven en kall margherita eller en focaccia brukar ocksa folja med. Har hittar du lite av mina recept:
    Pizza bianca med lök
    Supermjuka brödbullar av mjölk
    Focaccia med ost

    Hoppas det kan hjalpa lite:D

  • Okänd 25 juni 2009

    Det finns så mycket att välja bland på den här sidan!
    Lägg sallad och tomat i en baugette stoppa i ett av kycklingspetten ovanpå, toppa med Tzatziki.
    Sedan är det bara att njuta!
    (L) (Y)
    Kycklingsouvlaki à la Nettan

  • marielotta 25 juni 2009

    Tack :)
    Gillar denna picnic tråd.
    Massor av inspiration jag fått :)

  • mooseella 25 juni 2009

    En gammal klassiker är ju stekt ägg på macka, tomat vid sidan om och några cm gurka. Och har men en liten påse med ketshup så kan den få följa med. Snabbt och enkelt att fixa.

  • tigerlilly27 1 juli 2009

    Matmuffins är kanon att ha med på picnic gärna med fetaost i :)

  • Disen 1 juli 2009

    Och här kommer lite mer...
    Visst är det härligt med picnic!!!!:p
    Barnens minipajer med korv
    Korvscones med ost och lök
    Snabba Pannbröd

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.