Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din favoritpaj?

  • Rosageisha 27 april 2009

    Min favoritpaj är denna kaloribomb!Köttfärspaj

  • Amika 27 april 2009

    Skrivet av stepp567 den 27 apr 2009

    Jag gillar kycklingpaj, efterrätt vaniljglass med hemalagad chokladsås:p:p:)


    *skrattar* Jag skummade igenom så fort att jag läste kycklingpaj och sen: med hemlagad chokladsås! *skrattar* Fy! :D
    Men sen läste jag rätt. :D

  • Monika46 27 april 2009

    Detta är min favoritpaj just nu....(L)(Y)

    Fredagspaj á la Monika

  • Erajscha 27 april 2009

    Engelsk steak and onion pie med chips and gravy och mushy peas.. mmm...sannerligen ingen hälsokost men ack så slaskigt gott.

  • ida85 16 juni 2009

    En paj som mamma alltid gör till midsommar.
    Det är en västerbottenpaj med soltorkade tomater & bacon . Den är så otroligt god att äta både som varm & även som ett kallt tilltugg ! :p
    Blir alltid så glad av mammas mat ! (L)

  • Rosageisha 17 juni 2009

    Skrivet av ida85 den 16 jun 2009

    En paj som mamma alltid gör till midsommar.
    Det är en västerbottenpaj med soltorkade tomater & bacon . Den är så otroligt god att äta både som varm & även som ett kallt tilltugg ! :p
    Blir alltid så glad av mammas mat ! (L)


    Åh vad det låter gott! Har du recept på pajen? Jag äääälskar VB- paj men har blivit av med mitt favoritrecept ;) Letar nu med ljus och lykta efter ett riktigt höjdarrecept.

  • Marre73 23 maj 2010

    Kycklingpaj med ananas och curry, ananaspaj som dessert med vaniljsås.(Y)

  • MrsC 23 november 2010

    Paj med skinka, ost & tomat (Y)

  • MrsC 23 november 2010

    Tomatpaj

  • Marre73 23 november 2010

    Har en paj jag bara älskar för tillfället den innehåller bla trattkantareller, skinka och ost.
    Som dessert får det nog bli en äppelpaj för tillfället

  • MrsC 23 november 2010

    Kolapaj med nötter

  • MrsC 23 november 2010

    Glutenfri aprikospaj

  • MrsC 23 november 2010

    Kall laxpaj

  • MrsC 23 november 2010

  • littlejohn 24 november 2010

    Godaste pajen är när första svampen kommit och man blandar i lite färska grönsaker och örter.
    På med äggstanning och västerbotten.

  • DoctorWho 24 november 2010

    Äppelpaj är favoriten. Växlar mellan några olika favoritrecept. Har en hel hög med recept på matpajer där fyllningen verkar vara jättegod, men jag tycker inte om smaken eller konsistensen av äggstanning, är det någon som vet vad som kan ersätta det ? Ser fram mot att laga paj till middag inom en snar framtid.

  • smeand 24 november 2010

    Jag har ibland gjort en paj där jag blandar fryst, tinad bladspenat med crème fraiche, stekt svamp, salt och peppar. Fyller sedan ett ogräddat pajskal med röran. Därefter gräddas allt i ugnen. {eat}

  • MrsC 24 november 2010

    Skrivet av Transporter den 24 nov 2010

    Äppelpaj är favoriten. Växlar mellan några olika favoritrecept. Har en hel hög med recept på matpajer där fyllningen verkar vara jättegod, men jag tycker inte om smaken eller konsistensen av äggstanning, är det någon som vet vad som kan ersätta det ? Ser fram mot att laga paj till middag inom en snar framtid.

    Prova den här:
    Tacopaj den supergodaste... ;-)

    och den här:
    Cottage Pie

  • DoctorWho 24 november 2010

    Tack MrsC för recept-tipsen, de ligger i min kokbok nu. Tycker MYCKET om både tacos och kombon köttfärs och potatis. Hade totalt glömt bort att Cottage pie fanns. Och tack till smeand för ett jättesmarrigt recept. Har kopierat in det i ett office-dok. Ska absolut laga ett av tipsen på fredag!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.