Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver baktips

  • Snoffa 7 juli 2009

    Jo jag skulle behöva baktips. Jag skulle vilja baka något mer avancerat liksom kankse med dekorationer eller olika fyllningar eller bara något mer avancerat och gott.
    Någon som har lust att hjälpa mig?

  • marielotta 7 juli 2009

    Blir kanske inte vad du tänkt dig, men skickar lite recept iallafall.

    Cupcakes med variation
    Norska skolbollar
    Rabarber- och kanelmuffins med smuldeg
    Nutella- och Geishacupcakes

  • Annafbg 7 juli 2009

    Den här kakan kanske kan funka? Den är ju inte jätteavancerad, men känns väldigt lyxig när man sätter tänderna i den!
    Marängtoppad chokladtårta

  • Snoffa 8 juli 2009

    Tack så mycket för hjälpen. Det blev inget bakande igår men nu har jag iallafall väldigt mycket recept till nästa gång. Tack så mycket.

  • florian 15 juli 2009

    Hej! Har bakat denna kaka ett antal gånger nu både som sockerkaka, muffins och skurna bitar, men jag tycker att jag lyckas bäst med muffins.
    3 ägg, 3 dl socker, 3 dl vetemjöl,rivet skal från en citron, 3 tsk bakpulver, 1,5 dl kallt vatten.

    Vispa ägg och socker blanda i resterande ingredienser. Fyll smeten i muffinsformar och grädda i 175 grader
    Kräm: 150 g smör, 1,5 dl socker, 2äggulor, 3 tsk vaniljsocker samt saft från 1 citron
    Koka ihop krämen och låt den sen puttra på svag värme tills den är lagom tjock.
    Låt muffiserna svalna och bred sedan krämen på dem och strö antingen chokladströssel eller kokos på
    Hoppas att det smakar.
    Hälsningar
    florian

  • Aylisen 24 juli 2009

    Cupcakes! Det är alltid lika gott och man kan variera dem hur mycket som helst! Vill du ha fyllning i muffinsen skär du bara ut som en "kon" från muffinsen och lägger i fyllningen och sätter sedan på locket igen. Sedan kan du ju ha på cream cheese eller frosting på och dekorera med marsipanfigurer eller andra dekorationer om du kan göra det :) . Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.