Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En oslagbar bjudrätt med kyckling UTAN cremefraiche el grädde

  • Gul13 31 oktober 2009

    Som rubriken lyder: Vänligen överös mig med ert bästa recept på en bjudrätt med kyckling (det spelar ingen roll vilken del på fågeln det är)? Men kravet är att det inte får innehålla cremefraiche, grädde eller matlagningsyoghurt. (Y)

  • boz1965 31 oktober 2009

    Ska den vara laktosfri eller är det bara så att du inte gillar just de ingredienserna?

  • Ernst76 31 oktober 2009

    Kycklingfilé med grillad paprika och mozzarella.

    Den här är riktigt god!(Y)

  • Gul13 31 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 31 okt 2009

    Ska den vara laktosfri eller är det bara så att du inte gillar just de ingredienserna?


    Gästerna äter inte gärna dessa ingredienser. Det föreligger egentligen inte någon intolerans direkt.

  • maria_wijk 31 oktober 2009

    Leta på receptet på cajunkryddade fläskkotletter och följ receptet så när som på köttet...byt ut kotletten mot kyckling, voila.

  • Gul13 31 oktober 2009

    Skrivet av Metalmaid den 31 okt 2009

    Leta på receptet på cajunkryddade fläskkotletter och följ receptet så när som på köttet...byt ut kotletten mot kyckling, voila.


    Är den hot? Den känns hot.

  • maria_wijk 31 oktober 2009

    Skrivet av Gul13 den 31 okt 2009

    Skrivet av Metalmaid den 31 okt 2009

    Leta på receptet på cajunkryddade fläskkotletter och följ receptet så när som på köttet...byt ut kotletten mot kyckling, voila.


    Är den hot? Den känns hot.


    Mycket smak men långt ifrån brännande het.

  • Mellanbellan 31 oktober 2009

    Här får du 3 förslag från mig. Min personliga favorit utav dessa är den med granatäpple.
    Kycklingfilé med granatäppelsås
    Kycklingfilé med kanel och fikon
    Kycklingfilé med örter och zucchini

  • idea_ 31 oktober 2009

    Brukar göra helstekt kyckling med citron i lergrytan, proppar kycklingen full med citronklyftor, masserar den med peppar, olja, soya och lite salt, lägger den i blötlaggd lergryta, ställer en lergrytan i KALL ugn och slår på den på 225 grader, Sen är det bara att vänta, serverar med klibbigt ris.

  • Countrygirl 31 oktober 2009

    Bjudrätten när jag var liten var
    Stek kyckling, hel eller filéer och lite hackad lök. Hela tomater på burk. I med det. mosa till lite. Champinjoner, vatten och buljong. Låt koka i minst 30 minuter.

    Servera med ris som har fått koka i apelsinjuice.

    Mums!

  • anluk 31 oktober 2009









  • ros 31 oktober 2009

    :)Kan detta vara något
    Marinerad kycklingfilé à la Nettan

    Lycka till!

  • Gul13 31 oktober 2009

    Ah vilken härlig respons. Tack snälla ni. Fler tips önskas. :)

  • boz1965 31 oktober 2009

    Pollo Don Corleone

  • Bumbis 31 oktober 2009

    Gör fläskfilépanna á la Grekland men med kyckling istället, den är supergod

  • frucaos 31 oktober 2009

    Kyckling tagine

  • Kuutti2 31 oktober 2009

    SUPERENKELT! Linda pamaskinka runt saltade och pepprade kycklingfiléer. Ev kan du även slänga på någon valfri krydda såsom timjan eller oregano och grilla sedan i ugnen 175-200 grader i ca 30 minuter. Äts med potatisklyftor, pommes eller ris och med valfri sås.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.