En oslagbar bjudrätt med kyckling UTAN cremefraiche el grädde
Gul1331 oktober 2009
Som rubriken lyder: Vänligen överös mig med ert bästa recept på en bjudrätt med kyckling (det spelar ingen roll vilken del på fågeln det är)? Men kravet är att det inte får innehålla cremefraiche, grädde eller matlagningsyoghurt. (Y)
boz196531 oktober 2009
Ska den vara laktosfri eller är det bara så att du inte gillar just de ingredienserna?
Brukar göra helstekt kyckling med citron i lergrytan, proppar kycklingen full med citronklyftor, masserar den med peppar, olja, soya och lite salt, lägger den i blötlaggd lergryta, ställer en lergrytan i KALL ugn och slår på den på 225 grader, Sen är det bara att vänta, serverar med klibbigt ris.
Countrygirl31 oktober 2009
Bjudrätten när jag var liten var
Stek kyckling, hel eller filéer och lite hackad lök. Hela tomater på burk. I med det. mosa till lite. Champinjoner, vatten och buljong. Låt koka i minst 30 minuter.
SUPERENKELT! Linda pamaskinka runt saltade och pepprade kycklingfiléer. Ev kan du även slänga på någon valfri krydda såsom timjan eller oregano och grilla sedan i ugnen 175-200 grader i ca 30 minuter. Äts med potatisklyftor, pommes eller ris och med valfri sås.
Som rubriken lyder: Vänligen överös mig med ert bästa recept på en bjudrätt med kyckling (det spelar ingen roll vilken del på fågeln det är)? Men kravet är att det inte får innehålla cremefraiche, grädde eller matlagningsyoghurt. (Y)
Ska den vara laktosfri eller är det bara så att du inte gillar just de ingredienserna?
Kycklingfilé med grillad paprika och mozzarella.
Den här är riktigt god!(Y)
Gästerna äter inte gärna dessa ingredienser. Det föreligger egentligen inte någon intolerans direkt.
Leta på receptet på cajunkryddade fläskkotletter och följ receptet så när som på köttet...byt ut kotletten mot kyckling, voila.
Leta på receptet på cajunkryddade fläskkotletter och följ receptet så när som på köttet...byt ut kotletten mot kyckling, voila.
Är den hot? Den känns hot.
Är den hot? Den känns hot.
Mycket smak men långt ifrån brännande het.
Här får du 3 förslag från mig. Min personliga favorit utav dessa är den med granatäpple.
Kycklingfilé med granatäppelsås
Kycklingfilé med kanel och fikon
Kycklingfilé med örter och zucchini
Brukar göra helstekt kyckling med citron i lergrytan, proppar kycklingen full med citronklyftor, masserar den med peppar, olja, soya och lite salt, lägger den i blötlaggd lergryta, ställer en lergrytan i KALL ugn och slår på den på 225 grader, Sen är det bara att vänta, serverar med klibbigt ris.
Bjudrätten när jag var liten var
Stek kyckling, hel eller filéer och lite hackad lök. Hela tomater på burk. I med det. mosa till lite. Champinjoner, vatten och buljong. Låt koka i minst 30 minuter.
Servera med ris som har fått koka i apelsinjuice.
Mums!
:)Kan detta vara något
Marinerad kycklingfilé à la Nettan
Lycka till!
Ah vilken härlig respons. Tack snälla ni. Fler tips önskas. :)
(Y)Här kommer mer recept, alla är provade.......(Y)
Het mexikansk kycklinggryta (Pollo estofado)
Jägarens kyckling (Pollo alla cacciatora)
Kyckling med oliver (Pollo con olive)
Pollo en pepitoria (Kyckling pepitoria)
Champinjonfyllda kycklingfiléer med marsalasås
Fyllda kycklingfiléer med roquefort och päron
Portvinskyckling
Hoppas det blir till hjälp!:D
Pollo Don Corleone
Gör fläskfilépanna á la Grekland men med kyckling istället, den är supergod
Kyckling tagine
SUPERENKELT! Linda pamaskinka runt saltade och pepprade kycklingfiléer. Ev kan du även slänga på någon valfri krydda såsom timjan eller oregano och grilla sedan i ugnen 175-200 grader i ca 30 minuter. Äts med potatisklyftor, pommes eller ris och med valfri sås.