Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket av dina egna recept lagar du oftast?

  • enAnnan 26 augusti 2009

    Ja precis som rubriken lyder:
    vilket av dina egna recept står oftast på just ditt matbord?

  • Glitterfia 26 augusti 2009

    Jag är ensam på veckorna och väldigt, väldigt ofta lagar jag min kinagryta.
    Jag blir sådär toksugen på den.

    Kinagryta fläsk med bambuskott

  • Ulrika91 26 augusti 2009

    Detta är en rätt vi lagar ca 1 gång varannan månad kanske. Verkligen en paradrätt, hur gott som helst. Går hem hos alla :) Bilden ser lite läskig ut men låt det inte skrämma dig, det är min/mammas/min pojkväns/mina bröders/deras flickvänners absoluta favoriträtt :)
    Tandoorikyckling med bulgur
    En carbonara är svårslagen. Brukar laga det ganska ofta med min pojkvän, han älskar det precis lika mycket som jag.
    Carbonara

  • Glitterfia 26 augusti 2009

    Själv då enAnnan ? :D

  • The_mama97mia 26 augusti 2009

    fasen jag tycker det är jobbigt detta att behöva gå o kolla vad mina recept har för nr, har ngn en genväg?

    Annars är det som återkommer här
    Millans fisk
    Mias Chicken Nuggets
    o några till

  • ros 26 augusti 2009

    :)En gång i veckan så blir det
    Kycklinggryta på mitt sätt
    med olika tillbehör

  • anluk 26 augusti 2009

    Ja du Anna, barnfamilj som vi är så blir det väääääldigt ofta spagetti och köttfärssås. Men det är inte helt fel. Är ju faktiskt perfekt både till vardag och fest:)


  • Erajscha 26 augusti 2009

    Av de recept jag har inlagda här är det nog:

    Tomatbaserad kebabgryta

  • enAnnan 27 augusti 2009

    Detta är nog det recept jag har inlagt här som jag lagar oftast:

    Köttfärslimpa med rotfrukter

    Annars håller jag med anluk, det blir ofta varaitioner på köttfärssås här med. :p

  • idea_ 27 augusti 2009

    Har själv inte lagt in något recept på mat, men mitt eget recept på iste kokas hela sommaren lång en eller två gånger i veckan.Iste

  • Gunn57 27 augusti 2009

    Här är 2 recept som återkommer ofta hos oss
    Kassler med champinjonstuvning
    Fransk laxlåda

  • maggander 27 augusti 2009

    Oftas så blir det ett enkelt och gott recept som finns här på matklubben. Det går också fort att laga.(Y)
    Kassler med banan och chilisås

  • Schnitt 30 augusti 2009

    Nu har det legat lite på lä, men jag tror det jag lagat mest och som är mest uppskattat är pestolax med pasta.
    ska föra upp detta recept sedan.
    Sen brukar vi äta min karls underbara pastasallad som också kommer snart!

  • Lisa35 30 augusti 2009

    Då jag inte lagt in så många recept här än så får jag faktiskt säga, att förutom att jag inte kanske bakar chokladkaka varje vecka :D så gör jag faktiskt mina recept jag lagt in här regelbundet då jag tycker de är väldigt goda (Y)

  • Okänd 30 augusti 2009

    Det finns tre klara favoriter i min kokbok som vi aldrig tröttnar på!
    Det som oftast lagas till är dock Lillans limpor.

    Falsk wienerchnitzel

    Schweiserkotlett med kantarellsås.

    Och när det gäller soppa:

    Soppa på en spik

  • Linlock 30 augusti 2009

    Marockanska köttbullar med kikärter
    Det här lagar jag ganska ofta och har nog bjudit alla jag känner på.. men det är så gott!

  • kickiekblad 30 augusti 2009

    Vet inte har mest bakrecept

  • anmawa 14 oktober 2009

    Vill gärna lyfta denna tråd lite och få tips från andra.Maträtt nä men min musli gör jag varje vecka. Annars har det nog blivit min kasslergratäng från örtagården. Jag har inte lagt in så många recept däremot lånar jag flitit andras. Jag gör gärna en vitkålssallad varje vecka och det receptet har jag "snott"/lånat här i MK. Färgglad och god vitkålssallad av majamia och tyvärr får jag inte in receptet.
    Kasslergratäng från ÖrtagårdenFamiljens favoritmüsli

  • maria_wijk 14 oktober 2009

    Vad gäller huvudrätter försöker jag variera så mycket det går under månaden så det finns inte många rätter som står oftare på bordet än en andra, skulle möjligen vara tacopaj då som kan återkomma ett par gånger samma månad och recept på det har jag inte laddat upp (får kika om det finns något lika upplagt sedan tidigare).

    Det finns dock ett par, tre saker bland mina recept som inte är huvudrätter men som återkommer på veckobasis som antingen ingredienser eller som måltidstillbehör:

    Rönnbärssaft
    Piripirisås

  • boz1965 14 oktober 2009

    Det blir nog mina egna köttbullar (receptet är fortfarande hemligt :p) med potatis och gräddsås.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.