Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

behöver verkligen nya recept

  • habibti 8 mars 2010

    hej.
    kan någon vara så snäll och ge mig några bra recept på, ja vad som helst, nästan :P
    nämen jag är så less på all mat jag lagar.. det blir alltid samma då min fantasi har fastnat någon annanstans.
    oftast äter vi korv och kyckling, men då vi har mkt fick i frysen som jag aldrig orkar göra pga brist på fantasi så hade det varit roligt att göra typ en fiskgryta eller nått.
    men allt är ju av intresse såklart, är ju inte direkt rädd för att prova nya saker, enda som jag tycker är lite jobbigt bara är när det är 700 olika saker man ska ha eller så vet jag inte vad hälften av grejerna man ska ha i är för nått ( fast det kan ju dock inte ni veta :P)
    men som sagt allt är ju av intresse :), dock inte champinjoner, räkor eller äckliga ostar (feta, mögel osv) :)
    sen gör det ju inget om det är billigt också :)
    hoppas någon kan hjälpa mig så jag får tillbaka motivationen att laga mat :)

  • Marksten 8 mars 2010

    Börja söka här på recept. Ta en ingrediens och börja leta.
    Fiskgryta är inte svårt. Finns säkert många recept på det här.

    Annars har du en här.
    Riv två morötter
    Hacka en hel purjolök
    Fräs det lite olivolja en stund
    Lägg i två fiskbuljongtärningar och häll i 1 liter mjölk
    Koka upp
    Lägg i kryddor. T,ex. körvel och dragon och gärna lite fisksås
    Lägg i en tärnad fryst torskfile, två tärnade laxfileér
    Koka några minuter.
    Dra pannan från spisen och häll i en burk creme fraiche
    Smaka av med salt och peppar

    Inte så svårt. Vill du förfina den så är det fritt fram.
    Servera gärna med ett gott bröd

  • marielotta 9 mars 2010

    Hej
    skickar lite inspiration...förhoppningsvis :)
    I italienskans pastalåda lägger jag ofta till strimlad skinka.
    Italienskans pastalåda
    Räkpanna med curry
    Matkinas Skärgårdsgratäng
    Har ingen aning om vad surimi är, men man kan väl ta vad som...ex kräftstjärtar eller krabba...

  • The_mama97mia 9 mars 2010

    Surimi = "crabsticks"

  • marielotta 9 mars 2010

    :)ah, ok mama97mia

  • The_mama97mia 9 mars 2010

    Det här är ett toppenrecept på fisk, mina barns favoriträtt

    Millans fisk

  • The_mama97mia 9 mars 2010

    Fisksoppegryta

    Här har du ett sorts grundrecept för en matig fiskgryta, visst det är många ingredienser, men de mesta är kanske sånt du har hemma. Sen kan man lägga till och dra ifrån efter eget tycke ju.
    Om man som du har mkt fisk i frysen kan det vara läge att prova i alla fall, brukar bli mättande, ha ett gott bröd till.

  • Molgan 9 mars 2010

    Risotto med bacon


    Du behöver ej använda osten.

  • Mistys 9 mars 2010

    Västkustgratäng

    Denna fiskrätt återkommer vi till gång på gång.
    Fantastiskt gott (L) Fast jag hoppar över sparrisen. Brer ut valfri fisk i botten på en form. Slår över grädd/mjukosten , gratinerar och har pressad potatis till. Sååååå gott. Ibland har jag kräftstjärtar ,till vardags struntar vi i det. Fort går det också om man har rätten till vardags.
    Alla som smakar vill ha receptet. Testa !!

  • Mellanbellan 9 mars 2010

    Här kommer 4 förslag från mig :p
    Couscouspanna med rökt fläsk
    Fiskgratäng med sting
    Kotletter i kryddig sås
    Mellans tortellinilåda

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.